بین الملل

دور دنیا دریک دیقیقه

عملیات تروریستی با کانگورو

یک پسر ۱۹ ساله در ملبورنِ استرالیا متهم به یک توطئه تروریستی برای استفاده از کانگورو به عنوان عامل بمبگذاری شده است. رسانههای محلی اعلام کردند این فرد قصد داشته پس از رنگ کردن این کانگورو به شکل پرچم گروه تروریستی و تکفیری داعش، بمبی در کیسه آن جاسازی کرده و آن را در میان افسران پلیس در روز ملی انزک رها کند.

 

تظاهرات ضدآمریکایی در یمن

صنعاء پایتخت یمن عصر جمعه شاهد برگزاری تظاهرات پرشور و گسترده مردمی با شعار «آمریکا، ملت یمن را میکُشد» بود که طی آن شهروندان یمنی با سردادن شعارهایی جنگ افروزی آل سعود با مشارکت آمریکا را محکوم کردند. مردم یمن در این تظاهرات فریاد میزدند: «تروریسم کجاست، داعش کجاست؟.. آنها در کاخ سفید زندگی میکنند (آمریکا مهد تروریسم و داعش است)، کودکان ما قربانی بمبهای خوشهای هستند، آمریکا ملت من را با دلارهای نفت اعراب میکُشد، جنگ سعودی، جنگ آمریکایی یهودی است،الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل،لعنت بر یهود، پیروزی از آن اسلام است.»

 

حمایت حزب الله از نامزدی «عون»

سید حسن نصرالله دبیرکل حزبالله لبنان با تأکید بر اینکه ایران هرگز در موضوع پرونده ریاست جمهوری لبنان دخالت نمیکند، تصریح کرد میشل عون همچنان نامزد حزبالله برای تصدی ریاست جمهوری بوده و حزب الله از نظر سیاسی و اخلاقی خود به آن پایبند است. وی تأکید کرد: ما به میشل عون گفتهایم تو نامزد طبیعی هستی و تا زمانی که نامزد ریاست جمهوری هستی، ما هم از نامزدیات حمایت میکنیم.

 

فرانسه، صهیونیستها را تهدید کرد

«لوران فابیوس»، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد: در صورتی که تلاشها برای حل تشکیل «دو دولت مستقل» شکست بخورد، فرانسه کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت. فابیوس در گفتگویی مطبوعاتی گفت: «ما طی چند روز آینده تلاشهایی را برای گرد آمدن شرکای آمریکایی و عرب و اروپایی برای پیشبرد راهکار تشکیل دو دولت بین اسرائیل و فلسطین آغاز خواهیم کرد».

 

سقوط محبوبیت مرکل در آلمان

نتیجه نظرسنجی مؤسسه سنجش افکار عمومی «اینسا»بهسفارش نشریه آلمانی «فوکوس»حاکی از آن است که از هر 10 آلمانی، 4 نفر آنها با سیاستهای مرکل در قبال بحران پناهجویی مخالف است و خواستار کنارهگیری مرکل از سمت صدراعظمی است. چهلوپنج درصد آلمانیها در این نظرسنجی با کنارهگیری مرکل از سمت خود مخالفت کردند و 15 درصد آنها گفتهاند که درباره گزینه کنارهگیری صدراعظم از سمت خود، نظر مشخصی ندارند و ممتنعاند.

https://shoma-weekly.ir/wu8Wqm