سیاسی

دنیا فهمیده در پرتو هتک عفاف نمی تواند به سعادت برسد

دکتر لاله افتخاری گفت: امروزه در آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی می بینیم که نهضتی برای حفظ عفاف پیش آمده یعنی خیلی ها از راهی که رفتند منصرف شده و متوجه شده اند که در پرتو هتک عفاف نمی توانند به جایی برسند و سعادت داشته باشند
برنامه "صبح و گفت و گو" رادیو گفت و گو با موضوع هفته عفاف و حجاب و در ارتباط تلفنی با دکتر لاله افتخاری استاد دانشگاه به روی آنتن رفت.

دکتر لاله افتخاری با بیان اینکه در خصوص عفاف و حجاب ظلم شده است، تصریح کرد: در واقع عفاف و حجاب آن طور که وجود دارد و ثمر می دهد به درستی تبیین نشده است و قوانینی هم که در این رابطه بوده به خوبی تبیین و اجرا نشده است.
وی افزود: اگر اجرای ضعیفی صورت گرفته، آن اجرا به صورت بخشی و جزئی از کل قانون که مجموعه است انجام گرفته و به همین دلیل دشمن تلاش کرده تا چهره نامناسبی از عفاف و حجاب نشان دهد و تبلیغات سوء و همه اینها کمک کرده تا عفاف و حجاب مورد ظلم قرار بگیرد و مظلوم واقع شود.
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه حجاب جزئی از عفاف است، بیان داشت: عموم مردم فکر می کنند که عفاف و حجاب منطبق بر هم هستند و الزاما کسی که حجاب دارد، فقط عفت دارد در حالیکه نمی توان گفت کسی که حجاب ندارد، عفت ندارد ولی حجاب جزئی از عفاف است که می تواند بسیاری از اهداف آن را تضمین کند.
وی متذکر شد: حجاب مسئله ای نیست که تحمیل شده و سلیقه گروه یا جناحی باشد بلکه جزو احکام شرع و فطری است برای همین هم می بینیم که در ادیان الهی و در تمدن های مختلف دنیا اگر حجاب خیلی جدی تر و دایره آن گسترده تر از آن چیزی که ما تبیین می کنیم، نبوده کمتر از این هم نبوده است.
افتخاری با اشاره به تشکیل نهضت های بازگشت به عفاف در دنیا گفت: امروزه در آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی می بینیم که نهضتی برای حفظ عفاف پیش آمده یعنی خیلی ها از راهی که رفتند منصرف شده و متوجه شده اند که در پرتو هتک عفاف نمی توانند به جایی برسند و سعادت داشته باشند.

https://shoma-weekly.ir/t4GJ3H