سیاسی

دموکراسی غربی در حال از دست دادن واقعیت خود است

اگر رقابت ها در جریان انتخابات نزدیک یکدیگر باشد امکان تقلب کاملا وجود دارد ولی به نظر می رسد که در شرایط کنونی آقای ترامپ با توجه به اینکه خیلی نتوانسته از طریق گفتمان به لحاظ درصدی آرا مد نظر خود را کسب کند و موفقیتی چشم گیر به دست آورد نگران نتیجه انتخابات شده و برای اینکه بتواند بعد از انتخابات این رای نیاوردن خود در برابر دموکرات ها را توجیه کند، این سوال را جدی تر مطرح کرده است
حمید رضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص اعتقاد مردم آمریکا به احتمال تقلب در انتخابات کشورشان گفت: آمریکا در چند دوره ایی که دموکرات ها در انتخابات برنده شدند و روی کار بودند اتهام تقلب در انتخابات هم وجود داشته است. در یک دوره هم از همین آقای اوباما شکایت شده بود که بر اساس نظر دادگاه منتخب دموکرات ها توانست رای آورد و رئیس جمهور بماند.

وی افزود: دموکراسی در غرب در حال تغییر ماهیت است و در حال از دست دادن واقعیت خود است. میزان شرکت کنندگان در انتخابات هم در غرب در حال افول است و امروزه در حدود 30- 35 درصد کاهش پیدا کرده است. به طور طبیعی نقش رای مردم در انتخابات در حال کم رنگ شدن است از آن طرف نقش احزاب و کانون های قدرت و ثروت در تعیین نتیجه انتخابات رو به افزایش است و هر روز پررنگ تر می شود، لذا در شرایط کنونی به نظر می رسد که جمهوری خواهان با توجه به روش ها و سیاست های دموکرات ها برای ماندن در قدرت مدعی تقلب شدند، زیرا روش دموکرات ها یک روش نرم و روش جمهوری خواهان روش سخت است در این صورت احتمال زیادی می دهند که در این انتخابات هم دموکرات ها با تقلب بتوانند برنده انتخابات شوند، لذا اتهام رخ داد تقلب مطرح شده است. یعنی پروژه ایی که خود دموکرات ها در کشورهای مختلف دنیا خصوصا در منطقه آسیا دنبال و دولت ها را متهم به تقلب می کردند، همین پروژه در کشور خودشان در حال مطرح شدن است و نشان دهنده این است که اصولا دموکراسی در غرب در حال افول است.

ترقی با بیان اینکه احتمال تقلب وجود دارد گفت: اگر رقابت ها در جریان انتخابات نزدیک یکدیگر باشد امکان تقلب کاملا وجود دارد ولی به نظر می رسد که در شرایط کنونی آقای ترامپ با توجه به اینکه خیلی نتوانسته از طریق گفتمان به لحاظ درصدی آرا مد نظر خود را کسب کند و موفقیتی چشم گیر به دست آورد نگران نتیجه انتخابات شده و برای اینکه بتواند بعد از انتخابات این رای نیاوردن خود در برابر دموکرات ها را توجیه کند، این سوال را جدی تر مطرح کرده است که امکان رخ داد تقلب زیاد است و اگر حتی من هم رای لازمه را بیاوم دموکرات ها با تقلب نمی گذارند من بر سر کار بیایم.

https://shoma-weekly.ir/PJMurK