سیاسی

دلمان تنگ شده است

دلتنگی ناشی از فقدان این دبیرکل ارزشمند؛ جز با تلاش برای تحقق آنچه که او آرزو داشت کاهش نمی یابد.
مجتبی همدانی- یک سال از درگذشت مرحوم محمد نبی حبیبی دبیرکل فقید حزب موتلفه گذشت. 9 بهمن سال گذشته بود که او دقایقی پس از پایان مراسم روضه شهادت حضرت فاطمه زهرا علیه السلام که در منزلش برگزار می شد؛ در حالتی بسیار آرام و در حالیکه آثار ناشی از اشکهایی که برای بانوی دو عالم ریخته بود در چهره اش نمایان بود؛ روح از بدنش پرواز و ما را در غم فراق خود عزادار کرد.

از ویژگی های بارز مرحوم حبیبی آن بود که رضایت ولی فقیه زمان از نحوه فعالیت حزب موتلفه اسلامی برای او بسیار اهمیت داشت و همواره تلاش می کرد از راه های مختلف اطمینان لازم را در این باره کسب کند و تا از این رضایت مطمئن نمی شد؛ دلش آرام نمی گرفت.
حبیبی اعتقاد راسخی به تشکیلات داشت. بارها این سخن را از زبان محمدنبی حبیبی دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی شنیده بودیم و شنیده بودید که وظیفه حزب این است که بتواند دائما به این دو سوال اساسی پاسخ دهد: اداره کشور چگونه و با چه کسانی؟
این دو جمله کوتاه، سرفصل کارهای او در موتلفه بود. چه از زمانی که دبیر اجرایی حزب و چه زمانی که چهاده سال دبیرکلی حزب را عهده دار بود. آنچه که او در سر داشت؛ یک مسیر طولانی است که در چهارده سال دوره دبیرکلی، وی توانست مسیر را هموار و آماده کند و اهدافی را در این مسیر محقق کند. اینکار آنقدر عظیم بود که مدیران زیادی باید برای تحقق آن جهد و تلاش کنند. از سوی دیگر این مسیر باید زمینه زایش و رویش را فراهم کند تا در هر مرحله ای بتواند به سوال های روز برای چگونگی اداره کشور پاسخ دهد و افراد مناسب را در این مسیر معرفی کند.
تلاش برای پاسخ به این دو سوال هنوز در حزب مطرح است. این موضوع همچنان تازه است؛ زیرا اساس یک کارحزبی را تشکیل می دهد. به ویژه آنکه حزب موتلفه اسلامی به مقتضای تاریخ و اعتقادات خود حزبی ولایی است که تلاش دارد سه اصل اسلام، انقلاب و ولایت فقیه را در تمامی فعالیت های خود در نظر بگیرد.
مرحوم حبیبی در این تلاش خود بسیار صادق و این صداقت در همه رفتارهای او مشهود بود. بر اساس باورهای متعارف حزبی در جهان، برای تحقق این دو هدف می توان اخلاق و ارزش های والا و دستورهای اسلامی را کنار گذاشت و فقط به مفهوم کسب قدرت توجه کرد. مرحوم حبیبی به این موضوع با وسواس خاصی که شاخصه یک فرد مومن است نگاه می کرد و تلاش می کرد در این راه جز رضایت خداوند و منویات امام خامنه ای را در نظر نگیرد.
اینک اولین سالگرد رحلت او مصادف است با روند افزایش فعالیت های سیاسی برای آماده شدن به ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی که قرار است در 2 اسفندماه امسال برگزار شود. هنوز حزب در راه پاسخ به همان سوال مستمری است که اداره کشور چگونه و با چه کسانی؟
این روزها حزب موتلفه اسلامی در حال تلاش برای تشکیل مجلسی در تراز انقلاب شکوهمند اسلامی است که اهداف آن در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تبیین شده است و تلاش دارد با معرفی نامزدهای مناسب برای شرکت در انتخابات، آنان را در قالب یک ائتلاف به جامعه معرفی کند. شرکت فعال در یک ائتلاف انتخاباتی که این روزها با نام "شورای ائتلاف نیروها انقلاب اسلامی" شناخته شده است، اساس فعالیت های انتخاباتی این روزهای حزب است.
ان شاء الله دعای دو دبیرکل سابق و اسبق حزب موتلفه اسلامی، مرحوم حبیب الله عسگراولادی و مرحوم محمدنبی حبیبی مددکار حزب موتلفه اسلامی و دیگر احزاب و تشکل ها و چهره های انقلابی و مومن در این راه خواهد بود تا در سال آینده شاهد تشکیل مجلسی انقلابی، پاکدست، مردمی و در خط امام و رهبری باشیم.
دلتنگی ناشی از فقدان این دبیرکل ارزشمند؛ جز با تلاش برای تحقق آنچه که او آرزو داشت کاهش نمی یابد.

https://shoma-weekly.ir/eRfV0V