سیاسی

دلایل باطل بودن ادعای به بن‌بست رسیدن کشور

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: ضد انقلاب در بن‌بست قرار گرفته است. آنها در روزهای اول انقلاب، پیش‌بینی می‌کردند که انقلاب ظرف دو تا سه ماه سرنگون می‌شود چون در سراسر کشور و استان‌های مختلف، جریان‌های تجزیه‌طلب در کردستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و ...فعال شده بودند و با به دست گرفتن پرچم تجزیه یک جنگ داخلی راه انداخته بودند که با ایستادگی مردم شکست خوردند. پس از آن غائله منافقین و لیبرال‌ها پیش آمد و مسئولان تراز اول کشور ترور شدند و ۱۷ هزار نفر از مردم عادی به خاک و خون کشیده شدند. پس از آن جنگ ۸ ساله را علیه انقلاب راه انداختند اما جوانان از این کشور دفاع کردند و در نهایت دشمن با خفت و خواری به پشت مرزهای کشور رانده شد.
محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره دلایلی که در راستای جهاد تبیین می‌توان برای باطل بودن ادعای به بن‌بست رسیدن کشور ارائه داد، گفت: نکته مسلم قطعی این است که ضد انقلاب در بن‌بست قرار گرفته است. آنها در روزهای اول انقلاب، پیش‌بینی می‌کردند که انقلاب ظرف دو تا سه ماه سرنگون می‌شود چون در سراسر کشور و استان‌های مختلف، جریان‌های تجزیه‌طلب در کردستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و ...فعال شده بودند و با به دست گرفتن پرچم تجزیه یک جنگ داخلی راه انداخته بودند که با ایستادگی مردم شکست خوردند. پس از آن غائله منافقین و لیبرال‌ها پیش آمد و مسئولان تراز اول کشور ترور شدند و ۱۷ هزار نفر از مردم عادی به خاک و خون کشیده شدند. پس از آن جنگ ۸ ساله را علیه انقلاب راه انداختند اما جوانان از این کشور دفاع کردند و در نهایت دشمن با خفت و خواری به پشت مرزهای کشور رانده شد.

*گسترش اقتدار منطقه‌ای و ابطال ادعای بن‌بست رسیدن نظام

وی افزود: دشمنان با شکست طرح‌ها و توطئه‌های سخت، جنگ نرم را راه انداختند که اوج آن در ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ بود. در طی این سال‌ها ادعای ثابت معاندان این بود که نظام به بن‌بست رسیده و در حال فروپاشی است در حالی که خودشان به بن‌بست فکری و سیاسی رسیده بودند. از میان گرد و خاک این توطئه‌ها اقتدار و توانمندی نظام هر روز بیشتر شد به نحوی که این اقتدار به خارج از مرزها رسید و امروز محور مقاومت به پرچمداری جمهوری اسلامی پشت دروازه‌های بیت‌المقدس و سرزمین‌های اشغالی خیمه زده است.

انبارلویی اظهار کرد: در این میان توطئه داعش را با هدف نهایی جنگ با ایران ایجاد کردند اما قبل از اینکه داعش به مرزهای ما برسد متلاشی شد و همه اینها دلایل و نشانه‌های اقتدار نظام و در بن‌بست نبودن کشور است. نظام و کشوری که در بن‌بست قرار گرفته باشد نمی‌تواند پاسخ قاطعی به تهدیدات مختلف سخت و نرم آن هم در شرایط تحریمی بدهد و نفوذش را به فراتر از مرزها گسترش دهد و اقدامات جمهوری اسلامی در حقیقت اثبات در بن‌بست بودن و فروپاشی دشمنان است که امروز نشانه‌های آن خروج مذبوحانه‌ آمریکا از افغانستان، کاهش حضور نظامی در عراق و افول قدرت آمریکا در منطقه است و همه اینها به واسطه اقتدار و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است که استکبار جهانی را قدم به قدم به عقب نشانده است.

*دروغ و فریب، بنای اصلی تحلیل دشمنان برای تحریف‌گری

انبارلویی درباره القای فاصله مردم و به ویژه جوانان با دین و روحانیت و نهادها و نیروهای انقلابی در فضای رسانه‌ای دشمنان گفت: رهبر معظم انقلاب در این باره مثال‌های روشنی در مقابل ادعای پایگاه نداشتن روحانیت زدند. زمانی که آیت‌الله صافی گلپایگانی یا آیت‌الله بهجت وفات پیدا کردند جمعیت عظیمی در مراسم تشییع آنها شرکت می‌کنند یا یک روحانی مانند آیت‌الله فاطمی‌نیا که در سطح مرجعیت نیست وقتی دار فانی را وداع می‌گوید جمع زیادی در مراسم تشییع ایشان حاضر می‌شوند. سربازی مانند شهید حججی وقتی شهید می‌شود یا وقتی پیکر شهدای غواص تشییع می‌شود، مردم از اقشار مختلف باشکوه در این مراسم‌ها حضور به هم می‌رسانند و نقطه اوج آنها در خصوص شهادت حاج قاسم سلیمانی بود که نه تنها در ایران بلکه در کربلا و نجف اقیانوسی از انسان‌ها را شاهد بودیم، لذا ادعاهای دشمنان در این باره انکار حقیقت‌هایی است که مانند روز روشن است و انقلاب نه تنها در بن‌بست نیست بلکه به مسیر خودش با قدرت ادامه می‌دهد.

انبارلویی با بیان اینکه دشمنان حقایق موجود در کشور را به خوبی می‌دانند، گفت: آنها تحلیل‌های خود را برای انحراف افکار عمومی در داخل براساس دروغ، تهمت، فریب و تحریف بنا می‌کنند و خود به خوبی می‌دانند در تهران و شهرهای کشور چه می‌گذرد و از طرفی وضعیت دنیا چگونه است. امروز دولت جمهوری اسلامی به رغم تحریم‌های حداکثری آمریکا، همه مردم ایران را تحت پوشش بیمه قرار داده است یا در حالی که در اروپا و آمریکا آمار مرگ و میر کرونایی بالاست اما در ایران این رقم به صفر و نزدیک به صفر رسیده و واکسیناسیون در سطح گسترده‌ای انجام گرفته است و این نشانه توجه دولت به سلامت و جان مردم است.

https://shoma-weekly.ir/aOHPD2