سیاسی

دلار ورشکسته است ، ایران به تفاهم‌نامه‌های حذف آن بپیوندد

ایران به عنوان یکی از قدرت های منطقه‌ای باید با پیوستن به تفاهم‌نامه‌های پولی و بانکی که میان کشورهایی چون روسیه و چین منعقد شده، تاثیرات مخرب دلار در اقتصاد کشور را به حداقل برساند تا با اتحاد کشورهای قدرتمند مشرق زمین رفته رفته از محوریت دلار که در دنیای امروز پولی ورشکسته به حساب می‌آید کاسته شود.
نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: ایران به عنوان یکی از قدرت های منطقهای باید با پیوستن به تفاهمنامههای پولی و بانکی که میان کشورهایی چون روسیه و چین منعقد شده، تاثیرات مخرب دلار در اقتصاد کشور را به حداقل برساند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ اسداله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اهمیت تفاهمنامههای پولی و بانکی به منظور حذف دلار از چرخه اقتصاد کشور اظهار داشت: دلار در دهههای گذشته تبدیل به ارز بینالمللی شد به گونهای که غالب کشورهای دنیا برای تبادلات مالی خود از دلار استفاده میکردند.

وی افزود: به تدریج و پس از رکود اقتصادی آمریکا در سال 2007 که دامن بسیاری از کشورها را گرفت کشورهایی چون چین و روسیه که به واسطه ذخایر بالای ارزی از بحران به وجود آمده در آمریکا بیشترین ضرر را دیده بودند به فکر حذف دلار از تبادلات اقتصادی خود به منظور مصون ماندن از تکانههای اقتصادی آمریکا افتادند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ایران به عنوان یکی از قدرت های منطقهای باید با پیوستن به تفاهمنامههای پولی و بانکی که میان کشورهایی چون روسیه و چین منعقد شده، تاثیرات مخرب دلار در اقتصاد کشور را به حداقل برساند تا با اتحاد کشورهای قدرتمند مشرق زمین رفته رفته از محوریت دلار که در دنیای امروز پولی ورشکسته به حساب میآید کاسته شود.

وی ادامه داد: همانطور که در سفر اخیر رئیسجمهور ترکیه به ایران شاهد بودیم مقدمات انعقاد تفاهمنامههای پولی و بانکی دو جانبه فراهم شده و اقتصاد کشور در مسیر حذف دلار از معاملات دوجانبه و چند جانبه گامهای مثبتی را برداشته است.

به گزارش تسنیم،بادامچیان با بیان اینکه یکی دیگر از مزایای حذف دلار از تبادلات اقتصادی کشور،کاهش فشارهای سیاسی آمریکا به ایران است، یادآور شد: یکی از اهرمهای فشار که آمریکا همواره برای تحمیل خواستههایش به ایران از آن استفاده میکند، دلار و نقش پررنگ آن در اقتصاد کشور است. بنابراین هرچه وابستگی اقتصاد ما به دلار کاهش یابد به همان میزان از تاثیرگذاری تحریم های آمریکا علیه ایران کاسته میشود.

https://shoma-weekly.ir/wKyYQn