سیاسی

دغدغه اصلی رئیس جمهور در چینش کابینه باید تخصص باشد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:دغدغه اصلی رئیس جمهور باید تخصص باشد، ما باید منطق سیاسی خود را با منطق قانون هماهنگ کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: فتنه گران نباید سهمی در کابینه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدکاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی مهمان تلفنی برنامه تیتر امشب شبکه خبر با ابراز بی اطلاعی از اعضای احتمالی کابینه دوازدهم گفت: آنچه اهمیت دارد این است که دولت به ویژه در امور اقتصادی کارآمد باشد.

وی گفت: من بعید می دانم که دکتر روحانی در کابینه 12 تغییر بنیادینی دهند اگرچه ایشان به دنبال پاسخی مطلوب به مطالبات معیشتی مردم هستند.

انبارلویی با اشاره به صراحت قانون اساسی درباره این موضوع که رئیس جمهور منتخب رئیس جمهور همه ملت است، گفت: دکتر روحانی صحبت از 24 میلیون نفری می کنند که به او رای دادند و عملا برای این افراد سهمی را تعیین کرده اند، این در حالیست که رئیس جمهور منتخب، نماینده 80 میلیون ایرانی است نه 24 میلیون نفر! به عقیده من با این دیدگاه دکتر روحانی نمی تواند توفیقی کسب کند.

به گفته عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی سهم کابینه از اعتماد مردم، کارآمدی، تعهد و رعایت خط قرمز امنیت ملی است و اینکه فتنه گران 88 نیز نباید جایی در کابینه دوازدهم داشته باشند.

او با اشاره به اینکه در انتخابات این دوره ریاست جمهوری در مجموع 51 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد 24 میلیون نفر به دکتر روحانی، 16 میلیون نفر به آقای رئیسی و چند میلیون مابقی هم به سایر نامزدها رای داده اند افزود: جمعیت ایران 80 میلیون نفراست که براساس قانون، رئیس جمهور باید حامی منافع تک تک آنها باشد نه یک جریان و یا طیف خاص.

انبارلویی افزود: دغدغه اصلی رئیس جمهور باید تخصص باشد، ما باید منطق سیاسی خود را با منطق قانون هماهنگ کنیم.

https://shoma-weekly.ir/dYu7Sw