بین الملل

دعوت از سرمایه گذاران چینی برای همکاری در پروژه های شهری

مهندس چمران رئیس شورای شهرتهران نیز در دیدار با این هیات با دعوت از سرمایه گذاران چینی برای همکاری بیشتر در پروژه های شهری تهران گفت: پروژه های زیادی در شهرتهران است که می توان با سرمایه گذاری مشترک آنها را به نتیجه رساند.

مهندس چمران رئیس شورای شهرتهران نیز در دیدار با این هیات با دعوت از سرمایه گذاران چینی برای همکاری بیشتر در پروژه های شهری تهران گفت: پروژه های زیادی در شهرتهران است که می توان با سرمایه گذاری مشترک آنها را به نتیجه رساند.
وی در ادامه بر توسعه و همکاری دو جانبه بین ایران و چین براساس عدالت و صمیمیت تاکید کرد.
رئیس شورای اسلامی شهرتهران ضمن تاکید بر روابط دو جانبه بین ایران و چین گفت: من به این ملاقات های تخصصی که شهرداران و اعضای شوراهای شهرهای دو کشور برگزار می کنند اعتقاد دارم و این گونه ملاقات ها می تواند به استحکام روابط دو کشور کمک کند.
وی افزود: ایران و چین دو کشور باستانی دارای تمدن های بزرگ هستند که می توان گفت از قدیمی ترین تمدن های روی زمین هستند.
چمران با اشاره به تاثیر جاده ابریشم در سابقه دوستی بین دو کشور ایران و چین خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب روابط ما با کشور چین متحول شد و در مسیر توسعه قرار گرفت و به تدریج نیز درحال گسترش است.
وی در ادامه با اشاره به روند انتخابات شوراها در ایران،گفت: جایگاه شوراها در جمهوری اسلامی ایران ، جایگاه بالایی است که به تدریج مسیر خود را می پیماید و شوراها با انتخاب شهرداران و با درآمدهای شهری ، شهر را اداره می کنند که با این کار، بار بزرگی از دوش دولت برداشته شده و کار مردم توسط نمایندگانشان در مدیریت شهری انجام می شود. چمران در ادامه به نمایشگاه اکسپوی شانگهای چین اشاره کرد و افزود: امیدوارم که در نمایشگاهای دیگر در چین نمونه هایی از هنرهای اسلامی، اقتصاد اسلامی و بیشتر از همه پیشرفت های علمی کشور ایران به نمایش گذاشته شود.
وی درادامه با بیان اینکه ایران در زمینه علوم مختلف ، از جمله پزشکی ، فنی و هسته ای پیشرفت و جهش های خارق العاده ای داشته است ،اظهار داشت: ایران می تواند در این زمینه ها نیز با کشور چین روابط تنگاتنگی داشته باشد، البته چین نیز در پیشرفت علوم دارای جایگاه بالایی است که همکاری در این زمینه می تواند به نفع دو کشور باشد.
چمران با تاکید بر اینکه دانش هسته ای ایران برای خدمات به انسانها است نه جنگ و کشتار مردم، اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران در محاصره اقتصادی آمریکا و هم دستانش در اروپا است، اما ما پیروز هستیم و راه ترقی و صعود را به سرعت می پیماییم و این موضوع راه همکاری بین دو کشور ایران و چین را گسترش خواهد داد.
به گفته رئیس شورای عالی استانها همکاری بین ایران و چین یک موضوع استراتژیک است که می تواند در دنیای کنونی یک تعادل خوب به وجود آورد، چرا که کمک های متقابل ایران و چین در مجامع بین المللی می تواند جلوی زیاده خواهی آمریکا وچند کشور غربی را بگیرد. رئیس شورای شهرتهران درادامه با دعوت از سرمایه گذاران چینی برای همکاری بیشتر در پروژه های شهری تهران تاکید کرد: پروژه های زیادی در شهرتهران است که می توان با سرمایه گذاری مشترک ، آنها را به نتیجه رساند.
وی به پروژه صدر ـ نیایش اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه که از نظر علمی ـ اجرایی در جایگاه بالایی قرار دارد با اختصاص ال سی از کشور چین در حال ساخت است.
چمران افزود: شهرداری تهران با کشور چین در زمینه ساخت متروی تهران ، واگن های مسافربری مترو و نیز اتوبوس های دو کابین همکاری زیادی داشته است و امیدواریم این همکاری ها مسیر توسعه خود را بپیماید .
در این جلسه « جن دونگ» شهردار شهر 6 میلیونی « جی یانگ» به عنوان ریاست هیات از برخورد خوب مسئولین و مردم ایران تشکر کرد و گفت: ما در این سفر صمیمیت و دوستی مردم ایران به مردم چین را احساس کردیم و شاهد تمدن درخشان ایران و توسعه خوب شهرها و استانهای ایران بودیم.
وی نیز به جاده ابریشم که دو هزار سال پیش بین ایران و چین وجودداشت، اشاره کرد و گفت: امروزه این جاده جدید از طریق دریا، زمین و آسمان وجوددارد و می تواند باعث ایجاد مبادلات درخشانی بین دو کشور باشد.
وی درادامه هدف از این سفر را تقویت دوستی و توسعه همکاری محلی بین دو کشور ایران و چین دانست وافزود: کشور چین در زمینه قطارهای سریع السیر ، صنایع هواپیما سازی و اتوبوس های برقی به پیشرفت خوبی رسیده است که امیدواریم بتوانیم دراین زمینه ها نیز با ایران همکاری داشته باشیم.
همچنین این هیات در بازدید از برج میلاد با دکتر پورزرندی  معاون مالی و اداری شهرداری تهران دیدار و گفت وگو کردند.

https://shoma-weekly.ir/G4tB2f