سیاسی

دعواهای سیاسی را تمام کنید و به همدلی فکر کنید

رئیس مجلس خبرگان رهبری به گروه‌ها و جریان‌های سیاسی توصیه کرد که به موجب پایان انتخابات دعواهای سیاسی را تمام و به اتحاد و همدلی فکر کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری به گروه‌ها و جریان‌های سیاسی توصیه کرد که به موجب پایان انتخابات دعواهای سیاسی را تمام و به اتحاد و همدلی فکر کنند.
آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در مراسم افتتاح یادمان شهدای هفت تیر که در محل سابق حزب جمهوری اسلامی انجام شد طی سخنانی با تقدیر از کسانی که در احداث این یادمان دخیل بوده‌اند گفت: یادمان ساختن برای شهدا دستور و توصیه قرآنی است چراکه ما برای زنده نگه داشتن یاد شهدا نیاز به یک سمبل و نماد از آنها داریم تا آنها را فراموش نکنیم.
آیت‌الله مهدوی کنی با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله شهید بهشتی گفت: آیت‌الله بهشتی از زمانی که مبارزه را شروع کردند برای شهادت آمادگی داشتند و بعد از انقلاب نیز مخلصانه در راه امام و انقلاب قدم بر می‌داشتند.
وی افزود: آیت‌الله بهشتی اهل مسامحه، تساهل، تسامح و سازش با ضدانقلاب نبود. ایشان راهشان را درست انتخاب کردند و خدا خواست که در راه بیان راه انقلاب به شهادت برسند و ما نیز باید راه آنها را ادامه دهیم.
آیت‌الله مهدوی کنی ادامه داد: آیت‌الله شهید بهشتی یک ایرانی نبود، یک مسلمان ایرانی هم نبود بلکه یک مسلمان جهانی بود در تدوین قانون اساسی که ایشان نقش اساسی داشتند مشخص است که ایشان یک مسلمان جهانی بوده‌اند.
وی با اشاره به پایان رقابت‌های سیاسی انتخابات مجلس خطاب به گروه‌ها و جریان‌های سیاسی گفت: خداوند دوست ندارد ما بعد از انتخابات دعواهای خود را ادامه بدهیم. علی‌رغم همه تفاوت‌هایی که وجود داشت انتخابات تمام شد ما باید دور هم جمع شویم و کار کنیم.
رییس مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: بنده همیشه توصیه‌ام به ائتلاف است نه به اتحاد و می‌گویم ائتلاف داشته باشید و دعوت به ائتلاف می‌کنم چون اتحاد امر شدنی نیست. گاهی ائتلاف به یکی و گاهی به دو تا ولی با هم جنگ نکنند.
آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی درباره برخی تک‌روی‌ها و جلسات انتخاباتی یادآور شد: جلسات انتخاباتی تک‌روی نیست بلکه مقدمات کار است و باید مذاکره صورت گیرد.

https://shoma-weekly.ir/HnYzcA