سیاسی

دشمن برای نفوذ حساسیت زدایی می کند

دشمن برای نفوذ حساسیت زدایی می کند و از منافذی که حساسیت روی آن کمتر است راه نفوذ را پیدا می کند. آنچنان که در انقلاب های رنگی شاهد ایفای نقش بنیادهایی بودیم که تابلوی خیریه داشتند. از این رو نهادهای مردمی باید نگران حضور گریم شده عوامل غربی با ظاهری دلفریب به عنوان ستون پنجم باشند.
محمدمهدی اسلامی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با «نسیم» درباره ارائه تفسیر عراقچی از سخنان صریح رهبری بر اصرار به عدم تصویب برجام در مجلس گفت: این بازی با کلمات و معاهده ندانستن برجام باعث نگرانی بیشتر می شود. تصریح اصل 77 قانون اساسی بر ضرورت تصویب حتی "مقاوله‏ نامه های بین المللی" در مجلس شورای اسلامی، محلی برای این گونه اظهارات باقی نمی گذارد و از یک دیپلمات با سابقه بعید است که به معانی دقیق تعابیر به کار رفته در قانون اساسی دقت نکند.

اسلامی در ادامه افزود: آنچه در مجلس تصویب می شود می تواند با عباراتی حقوقی و منقح حاوی جوازی برای اقدام متقابل باشد تا در صورت بروز دغدغه عنوان شده از سوی دولت مبنی بر احتمال نقض برجام از سوی طرف مقابل، دست دولت بسته نباشد.

وی تصریح کرد: این اقدام متقابل انتظاری طبیعی از دولتمردان یک کشور با مختصات سیاسی ایران اسلامی است. در مقطع فعلی نیز انتظار می رود ادبیات ناشایست طرف مقابل بی پاسخ نماند. در عرف دیپلماتیک سطح سیاسی پاسخ مهم است و نباید برای سخنان تهاجمی رئیس جمهور آمریکا به پاسخ سخنگوی وزارت خارجه اکتفا کرد. عدم پاسخ متناسب ممکن است باعث توهم طرف مقابل شود و با خیال مرعوب شدن ایران به پیش رود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به وقاحت آمریکا تأکید کرد: اعلام انتظار کار متفاوت مسئولان ایران که به معنای عبور از انقلاب اسلامی است؛ حاصل چنین برداشتی از رفتارهای ما بوده است؛ لذا باید مقصران این عرصه به نحوی به اصلاح و جبران مقتضی رفتارهایی که موجب این خطای محاسباتی شده دست زنند، که منجر به عقب نشینی دشمن گردد.

مدیر مؤسسه مطبوعاتی شما تعلق خاطر برخی به فرهنگ آمریکایی را سبب سستی در این جبهه دانست و خاطر نشان کرد: به نظر می رسد یکی از ابعادی که آمریکا برای نفوذ تلاش کرده است؛ گسترش سلطه فرهنگی است تا لایف استایل غربی را جایگزین سبک زندگی ایرانی اسلامی نماید و عطش رابطه با غرب را از طریق رسانه های دوستدار خود ایجاد کند. نخستین تلاش آمریکا بهره گیری از سالها تهاجم فرهنگی و تبدیل عناصر فرهنگی دلباخته به عناصر مرتبط خواهد بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تأکید کرد: گام دوم آمریکا نفوذ اقتصادی از طریق نهادهای غیردولتی بوده است. سالها است حزب مؤتلفه اسلامی نسبت به خطر حضور نامحرمان در شریان های اقتصادی هشدار می دهد.

اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: دشمن برای نفوذ حساسیت زدایی می کند و از منافذی که حساسیت روی آن کمتر است راه نفوذ را پیدا می کند. آنچنان که در انقلاب های رنگی شاهد ایفای نقش بنیادهایی بودیم که تابلوی خیریه داشتند. از این رو نهادهای مردمی باید نگران حضور گریم شده عوامل غربی با ظاهری دلفریب به عنوان ستون پنجم باشند.

https://shoma-weekly.ir/ufAPtT