سیاسی

دشمن اصلی را فراموش نکنیم

جنایات اخیر وهابیون در سوریه همچون تخریب قبور یاران پیامبر، عمار یاسر و اویس قرنی تازگی ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین خرسند- جنایات اخیر وهابیون در سوریه همچون تخریب قبور یاران پیامبر، عمار یاسر و اویس قرنی تازگی ندارد.

در واقع انگلیسیها مذهب وهابیت را برای این جور مواقع و اقدامات پایهگذاری کردند. تخریب قبرستان بقیع، حمله به شهرهای کربلا و نجف و کشتن هزاران شیعه و محب اهلبیت. جنایاتی که امروز در کشورهای اسلامی انجام میدهند مانند انفجارها، اقدامات تروریستی، تخریب مرقد امامین عسکریین، جسارت حمله به حرم مطهر حضرت زینب(س)، نبش قبر حضرت حجربن عدی و حمله به قبر صحابی بزرگ پیامبر(ص) مسائل تازهای نیستند و ریشه در تاریخ این مذهب انحرافی دارد. اینها هیچگاه با کفار و مشرکین واقعی نجنگیدهاند. همیشه لبه تیز شمشیر وهابیت را در حلقوم مسلمانان فرو کردهاند، نه فقط شیعه بلکه همه فِرق اسلامی را کافر و ریختن خونشان را واجب میدانند. اینها برای ما تازگی ندارد و شاید در آینده باز هم دست به اقداماتی بزنند.

آنچه که اهمیت دارد این است که نباید دشمن اصلی را فراموش کنیم. یعنی اقدامات وهابیت دقیقاً در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی و تأمین امنیت رژیم اسرائیل است و امریکا و غربیها مستقیم و غیرمستقیم از این اقدامات حمایت میکنند و چه بخواهند و چه نخواهند این جنایات به اسم آنها تمام خواهد شد. مهم این است که امت اسلامی راه را گم و دشمن واقعیاش را فراموش نکند.

نکته دیگر این که در اینجا وظیفه علمای اسلامی تمام فِرق اهل سنت و شیعه است که این جنایات را محکوم و با مسببانش برخورد کنند، چون اگر جلوی این اقدامات گرفته نشود و فتح باب شود، اینها به همه کشورها سرایت میکند و همه حرمتها و قداستها شکسته میشود. از نظر اسلام قبر و مرقد یک مؤمن ـچه رسد صحابی پیامبر(ص) یا یک معصومـ دارای حرمت و قداست است. تخریب قبور مؤمنین یا نبش قبرشان خلاف اسلام، اخلاق و انسانیت است. متأسفانه وهابیت بویی از انسانیت هم نبرده است. بنابراین همه علمای اسلامی باید این اقدامات را محکوم کنند و اجازه ندهند این تفکر در کشورهای اسلامی گسترش یابد و قطعاً مسببین این جنایات بهزودی به سزای اعمالشان خواهند رسید و گرفتار انتقام الهی خواهند شد.

باید این اقدامات را بهشدت محکوم کرد، هم شیعه و هم سنی و اجازه ندهیم اینها زمینهساز اختلافات بیشتر بین شیعیان و اهل سنت شوند. قطعاً اهل سنت هم این اقدامات را قبول ندارند و محکوم میکنند. در برخی از کشورهای اسلامی و سنی مذهب از جمله سوریه، مردم سالها مسالمتآمیز زندگی، با هم معاشرت و ازدواج میکردند و به مقدسات همدیگر احترام میگذاشتند، چه شیعه و چه سنی، باید مراقب این ترفند دشمن که هدفش ایجاد اختلاف و دوییت بین مسلمانهاست باشند.

https://shoma-weekly.ir/eDm1AB