سیاسی

دشمنان اسلام همواره دنبال اخلال در همگرایی روشنفکران و روحانیون هستند

آیت‌الله مهدوی کنی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد یادآور شد که دشمنان اسلام همواره در راه همگرایی ملت، نخبگان، روشنفکران و روحانیون اخلال می‌کنند و از این راه می‌کوشند نقشه‌های شوم خود را اجرا کنند.
آیت‌الله مهدوی کنی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد یادآور شد که دشمنان اسلام همواره در راه همگرایی ملت، نخبگان، روشنفکران و روحانیون اخلال می‌کنند و از این راه می‌کوشند نقشه‌های شوم خود را اجرا کنند.  تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، مستلزم وحدت حول محور خط امام و اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی است. وحدت،‌ صراط مستقیمی است که باید همواره آن را پیش چشم خود داشت.
در بیانیه رییس مجلس خبرگان با اشاره به اینکه اینجانب، به نمایندگی از برگزیدگان شما در مجلس خبرگان رهبری نکاتی را به استحضار می‌رسانم آمده است: امام (ره) مظهر ایستادگی، مقاومت و آشتی‌ناپذیری در برابر استکبار و قدرت‌های زورگوی جهان است و نام و یاد او یادآور مکتب آزادی‌بخش اسلام و روش و منش الهی و انقلابی در راستای آزادی صلاح و فلاح ملت‌های در بند است.
بیانیه می افزاید: امام با استناد به نظریه عامه ولایت فقیه و با اتکا به آراء ملت و پشتیبانی آنان، نظامی دینی و مردم‌سالار بنا نهاد. به تعبیر امام راحل، ولایت فقیه، فلسفه اجرای تمام احکام نورانی و حیات‌بخش اسلام است. ولایت فقیه، نظامی سیاسی و دینی است که خط فکری ما را از دیگر نظام‌های سیاسی جدا می‌کند. هنر امام (ره) این بود که نظریه ولایت فقیه را، که در لابه‌لای کتب فقهی و علمی محجور مانده بود، زنده کرد و با نظام‌سازی خردمندانه و متناسب با اوضاع و احوال کنونی جهان، آن را به اجتماع عرضه نمود و در عمل ثابت کرد که می‌توان دولتی اسلامی برپا کرد و پرچم قرآنی "اطیعوالله و اطعیوا‌الرسول و اولی الامر منکم" را در اهتزاز نگه داشت.
در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به اینکه  در دهه چهارم انقلاب اسلامی هستیم، تاکید شده است: انقلاب تثبیت شده، استبداد ریشه‌کن شده و نظام الهی مستقر شده است، اما تا بهره‌گیری کامل از دستاوردهای ارزشمند آن با دو موضوع مهم روبرو هستیم:
اول: باید همت کنیم با گفتمان پیشرفت و خدمت و بسط عدالت علوی در جامعه، به اسلامی‌تر شدن مناسبات دولت و ملت و نیز تعمیق فرهنگ و آداب اسلامی در جامعه کمک کنیم.
دوم: توفیق در این عرصه، نیازمند پشتیبانی علمای اعلام و روحانیان عزیز است که مردم را به اطاعت از احکام نورانی اسلام و توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ترغیب کنند که وظیفه علمای اعلام و روحانیان عظام در این قلمرو بسیار خطیر می‌نماید.
در ادامه بیانیه آیت ا... مهدوی کنی آمده است: گرد و غبار جنگ نرم دشمن، پس از مشارکت وسیع مردم در انتخابات مجلس نهم، فرو نشسته است. مردم با هوشیاری و بصیرت، از فتنه عبور کردند. اکنون همه وفاداران به انقلاب اسلامی باید با حفظ هویت سیاسی خود، برای رفع مشکلات مردم و برون‌رفت از معضلات، راه‌حل ارایه دهند و ثابت کنند، درد آشنایند و می‌خواهند مشکلات را از پیش پا بردارند. مدیران، دولتمردان و همه هواداران نظام اسلامی باید ثابت کنند که در مبارزه با فساد آشتی‌ناپذیرند و در حفظ بیت‌المال هیچ کوششی را فرو نمی‌گذارند. باید از رفتارهای فرسایشی و بی‌ثمر پرهیز کنند تا مبادا دشمن در شکاف به وجود آمده از این رفتارها لانه کند
در پایان بیانیه آمده است: امروز همه ظرفیت‌های برآمده از اقبال به نظام اسلامی، ‌به اقتدار ملی و بسط ید ولایت‌فقیه می‌افزاید؛ مبادا در رقابت‌ها به دنبال حذف این ظرفیت‌ها باشیم. ما حق نداریم سرعت رقابت‌ها را طوری تنظیم کنیم که، خدای ناکرده، به حذف آرمان‌ها بینجامد. ما باید به دنبال هم‌افزایی باشیم. رقابت معطوف به هم‌افزایی در سپهر سیاست، به اقتدار ملی و اقتدار ولایت فقیه می‌افزاید.

https://shoma-weekly.ir/xsesCU