بین الملل

دستگاه دیپلماسی متن و فرا متن این مسئله را برای افکار عمومی دنیا باز‌نمایی کنند

یک کارشناس مسائل بین الملل بر لزوم موضع گیری و اقدام متناسبِ رسانه‌ها و دستگاه دیپلماسی و سیاسی کشورمان را با قطعنامه ضدایرانی تاکید کرد.

دکتر حنیف غفاری با اشاره به این که آلمان و ایسلند قطعنامه ضد ایرانی را تهیه کردند و بهانه واهی حمایت از حقوق بشر در ایران را داشتند، گفت: در آن جا بر اساس آمار رسمی پلیس هر دو روز و نیم، یک زن کشته می‌شود.

وی افزود: همچنین آلمان کشوری است که وقتی یک مادر محجبه در دادگاه جلوی چشم فرزندان و همسرش با ۱۷ ضربه چاقو کشته شد، با آن قاتل نژاد پرست با تعلل برخورد کرد و دیگر کشورها به مرکل توصیه کردند موضعی ظاهری اتخاذ کند.

وی ادامه داد: بازیگری که در کسوت مدعی حقوق بشر قرار گرفته و به قول خود از جنبش زنانه حمایت می‌کند، خود دارای چنین ماهیتی است.

به گفته غفاری باید نسبت به این اقدام آگاه سازی کنیم؛ همچنین کشورهایی که به این قطعنامه رأی منفی دادند، از ماهیت کشورهای متخاصم و این قطعنامه پرده برداشته‌اند اما دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی در کنار رسانه‌های ما باید ماهیت و متن و فرا متن این مسئله را برای مردم و افکار عمومی دنیا باز‌نمایی کنند.

وی گام بعدی را اقدامی متناسب دانست که باید بر اساس این قطعنامه برداشته شود که باید در عرصه آفندی و کنش گری بروز و ظهور پیدا کند.

غفاری تاکید کرد که ما به واسطه ظلم‌های نظام بین الملل، از غربی‌ها طلب کار هستیم نه نظام بین الملل از ما! لذا باید اقدامی متقابل داشته و واکنش قاطعانه، آگاهانه و هوشمندانه داشته باشیم.

وی در خصوص بیانیه وزارت امور خارجه نیز گفت: این بیانیه ناظر بر مواجهه شکلی با این قطعنامه است چون با انگیزه‌های سیاسی و ایجاد شکاف به رأی گذاشته شده است.

غفاری افزود: آلمان که بانی صدور این قطعنامه بود در دوران ریاست جمهوری ترامپ در کنار فرانسوی‌ها مانع از ارسال دارو به کشورمان بود که منجر به از دست رفتن جان صدها تن از شهروندان عزیز ما در پس سکوت رسانه‌های غربی شد.

وی اضافه کرد: در جهاد تبیین و جنگ ترکیبی باید منافع کشور عزیزمان را در مواجهه با بازیگرانی که تقابل ذاتی با ما دارند، حفظ کنیم.

https://shoma-weekly.ir/Xh9UGg