سیاسی

دستورالعمل امام خامنه‌ای برای افزایش آمادگی‌های نظامی و دفاعی نیروهای مسلح

جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه این سخنان ابلهانه را نخواهد پذیرفت و ملت ایران ثابت کرده است که اگر مورد تعرض قرار گیرد، کاملاً مقتدرانه از خود دفاع خواهد کرد و یکپارچه و همچون مشتی مستحکم در مقابل مهاجمِ غیر منطقی خواهد ایستاد.
فرمانده کل قوا خطاب به نیروهای مسلح گفتند: همه دستگاهها اعم از وزارت دفاع تا ارتش و سپاه باید آمادگیهای نظامی و دفاعی خود را روز به روز افزایش دهند و این به منزله یک دستورالعمل رسمی است.

امام خامنهای تصریح کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه تهدیدی برای منطقه و کشورهای همسایه نبوده و نخواهد بود اما در برابر هر گونه تعرضی کاملا مقتدرانه عمل خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به پایبند نبودن بسیاری از ارتشهای جهان به قوانین بین المللی و موازین انسانی هنگام پیروزی یا شکست، افزودند: نمونه بارز این موضوع، رفتار قدرتهای جهانی و به ویژه آمریکا است که هیچ اعتنایی به قوانین بین المللی و موازین انسانی نمیکنند و دست به هر جنایتی میزنند.

ایشان حوادث یمن، جنگ غزه و جنگ لبنان را نمونههایی از پایبند نبودن به قوانین بین المللی برشمردند و تأکید کردند: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره پایبند به تعهدات و قوانین اسلامی هستند و هیچگاه نه هنگام پیروزی طغیان میکنند و نه هنگام خطر، از ابزارها و روشهای ممنوع استفاده میکنند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اینکه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده به دنبال سلاح هستهای نمیرود، در همین چارچوب و بر اساس تقیدات دینی است.

امام خامنهای با اشاره به برخی تبلیغات و اتهامات مبنی بر دخالت ایران در مسائل کشورهای منطقه، خاطر نشان کردند: این اتهام زنیها خلاف واقع است، زیرا ایران در مسائل کشورها دخالت نکرده و نخواهد کرد. ما از کسانی که به غیر نظامیان و زنان و کودکان حمله میکنند متنفر و بیزاریم و معتقدیم آنها از اسلام و وجدان انسانی بیخبرند، اما در مسائل کشورها دخالت نمیکنیم.

ایشان با اشاره به آیه کریمه «و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه» و ناخرسندی بدخواهان ملت ایران از پیشرفتهای دفاعی نیروهای مسلح و تلاش برای جلوگیری از این روند، افزودند: بر همین اساس است که آنها بیشترین فشار تبلیغاتی خود را بر این موضوع بهویژه پیشرفتها در عرصههای موشکی و پهپادها متمرکز کردهاند اما منطق صحیح عقلایی به پشتوانه آیه شریفه قرآن به ما میگوید که باید این مسیر را با قدرت ادامه دهیم. رهبر انقلاب اسلامی به تهدیدهای وقیحانه آمریکاییها اشاره کردند و گفتند: بعد از مدتی سکوتِ طرف مقابل، یکی از مقامات آنها اخیراً بار دیگر از گزینههای روی میز سخن گفته است. آنها از یک طرف اینگونه «لاف» میزنند و از طرف دیگر میگویند جمهوری اسلامی ایران باید پیشرفتهای دفاعی خود را متوقف کند که سخنی ابلهانه است. حضرت آیت الله خامنهای تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه این سخنان ابلهانه را نخواهد پذیرفت و ملت ایران ثابت کرده است که اگر مورد تعرض قرار گیرد، کاملاً مقتدرانه از خود دفاع خواهد کرد و یکپارچه و همچون مشتی مستحکم در مقابل مهاجمِ غیر منطقی خواهد ایستاد. امام خامنهای با اشاره به افسانه سازی جعلی آمریکاییها و اروپاییها و برخی کشورهای دنباله رو آنها در خصوص تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هستهای، و تهدید جلوه دادن جمهوری اسلامی، افزودند: امروز بزرگترین تهدید برای جهان و منطقه، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که بدون هیچ مهاری و بدون پایبندی به مبانی و موازین وجدانی و دینی در هر نقطهای که لازم بدانند دخالت میکنند و کشتار به راه میاندازند. ایشان حوادث تأسف آور یمن و حمایت آمریکا و غرب از متجاوز را نمونهای از رفتار نا امنکننده دنیا برشمردند و خاطر نشان کردند: جمهوری اسلامی ایران، بر خلاف قدرتهای بیمهار، امنیت را بزرگترین نعمت الهی میداند و برای حفظ امنیت خود و دیگران، میایستد و دفاع میکند.

https://shoma-weekly.ir/XkwV24