سیاسی

دستاوردهای ملی را در اختیار دزدان حرفه‌ای دنیا قرار نمی‌دهیم

انرژی هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است و مردم و مسئولین بر این حق مسلم خود پافشاری خواهند کرد و هرگز دستاوردی که برای آن این‌همه هزینه شده را از دست نخواهند داد.
عبدالرضا مصری- کشور ما علی رغم همه تحریمها و فشارها توانسته با یک جهاد علمی به بالاترین سطح فناوری روز دنیا دست پیدا کند و این موفقیت جز با پافشاری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب حاصل نشده است.

اگرچه هزینههای زیادی برای دست یابی به دانش هستهای دادهایم، در این راه دانشمندان ما شهید شدند، فشارهای اقتصادی را تحمل کردیم، منابع کشور را به کار گرفتیم، اما مهمترین موضوع این است که امروز دانش هستهای ایران وارداتی نیست و بومی و در دست پژوهشگران داخل کشور است.

دلیل اصلی فشارهای غرب علیه ایران استقلال خواهی کشور ما است، اینکه در تمام این سالها غرب انرژی هستهای را دستاورد فشارهای خود قرار داده تنها یک بهانه بوده است و تحریمهای غرب علیه ایران از سالهای اول انقلاب آغاز شده، غرب حداقل در ۲۰ سال اخیر به مردم دنیا دروغ گفته که ایران سلاح هستهای دارد و امروز که ما با حسن نیت پای میز مذاکره رفتیم غرب با چالش مواجه شده است.

انرژی هستهای حق مسلم ملت ایران است و مردم و مسئولین بر این حق مسلم خود پافشاری خواهند کرد و هرگز دستاوردی که برای آن اینهمه هزینه شده را از دست نخواهند داد.

حمایت از حق هستهای را اولویت اصلی ایران است و ما دستاورد خود را به دزدان حرفهای دنیا نخواهیم داد که قصد دارند دانش و علم روز را تنها در انحصار خود بگیرند تا ایران همواره محتاج آنها باشد.

هدف اصلی ما از رسیدن به فناوری هستهای استفاده برای اهداف صلح آمیز، دانش پزشکی و انرژی و سوخت است، سوختهای فسیلی حداکثر ۷۰ تا ۸۰ سال دیگر وجود دارد و پس از آن بحث انرژیهای نو مطرح خواهد شد. غرب میخواهد انرژیهای نو تنها در انحصار خودش باشد تا در آینده ایران با قیمت زیاد این انرژی را از غرب بخرد و محتاج غرب باشد. ما برای تامین انرژی نسلهای آینده مسئولیت داریم، اگر امروز انرژیهای جایگزین را به دست نیاوریم در آینده مجبوریم بیش از ۵۰ درصد درآمد ناخالص ملی کشور را صرف خرید انرژی و سوخت کنیم.

https://shoma-weekly.ir/fDpnrd