سیاسی

دستاوردهای سی و چهارساله انقلاب اسلامی

اسلام سیاسی فقاهتی امام خمینی(ره) که ریشه در اسلام ناب و اجتهاد اصیل جریان فقاهت شیعه داشت. از اسلام سیاسی لیبرالی بازرگان و چپ آلوده به مارکسیسم شریعتی سبقت گرفت و با پشتیبانی ملت به پیروزی رسید.
حمیدرضا ترقی- «وهوالله الذین آمنوا منکم و عملو الصالحات لیستخلفنهم فی الارض کما استخلف الذین من قبلهم»

سی و چهار سال پیش عمل صالح ملت ایران یعنی پیروی از رهبری و مرجعیت دینی برای استقرار نظام اسلامی و حامکیت بخشیدن به قانون خدا در این کشور نتیجه داد ووعده الهی برای استخلاف اهل ایمان بر ایران محقق شد.

اسلام سیاسی فقاهتی امام خمینی(ره) که ریشه در اسلام ناب و اجتهاد اصیل جریان فقاهت شیعه داشت. از اسلام سیاسی لیبرالی بازرگان و چپ آلوده به مارکسیسم شریعتی سبقت گرفت و با پشتیبانی ملت به پیروزی رسید. گفتمان اسلام سیاسی فقاهتی امام(ره) و رهبری که بهدنبال ایجاد حکومتی بر مبنای اصول اسلامی بود در مسیر نظامسازی و دولتسازی و جامعهسازی بر مبنای اسلام با کمک مردم گامهای مهمی رادر طی سی و چهار سال گذشته برداشته است.

در طی این سه دهه جریانهای وابسته به اسلام سیاسی لیبرال اعم از بنی صدر و اصلاحات و سازندگی و چپ دولت موسوی و مجلس سوم با نفوذ در دولتهای جنگ و سازندگی و اصلاحات فرآیند دولتسازی و جامعهسازی اسلامی را کند و دچار اختلال نمودند و اینک نیز با پیوند هر دو جریان موانعی بر سر راه تحقق به موقع سیاستهای کلان نظام که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، پدید آوردهاند.

تأخیر در اجرای سیاستهای اصل 44 قانون اساسی و سیاستهای فرهنگی کشور و تعلل در پیاده کردن شعارهای هر سال مقام عظمای ولایت ناشی از همین مشکل است.

امروز ملت فداکار و مقاوم ایران اسلامی:

34 سال است که هزینه استقلال و عدم تکیه به قدرتهای سلهگر دنیا را میپردازند.

34 سال است که این ملت دیگر نوکر اجنبی نیست و به زورگویان جهان باج نمیدهد.

34 سال است که دست چپاولگر آمریکا وانگلیس را از غارت منابع و ثروتهای ملی این کشور قطع کرده و فشار تحریمها و تهدیدها و جنگها و ترورها و خرابکاریهای آنها را تحمل کرده است.

34 سال است که ملت ایران در برابر تهاجم فرهنگی و سیاسی غرب مقاومت میکند.

34 سال است که آمریکا و غرب توسط ملت شجاع ایران در عرصههای بینالمللی تحقیر میشوند.

34 سال است که ملت ایران پوشالی و توخالی بودن قدرت افسانهای آمریکا و اسرائیل را افشا کرده است.

34 سال است که کشور ایران را بدون وابستگی به غرب و شرق ساختهایم و آباد کردهایم و توسعه دادهایم و قلههای علم و تکنولوژی و پیشرفت را فتح کردهایم.

34 سال است که با خودباوری و اعتماد به نفس ملی بر همه بحرانها و چالشهای دشمنساز غلبه کردهایم.

34 سال است که جریانهای سیاسی لیبرال و سکولار و چپگرا و دولت سالار را در عرصه مدیریت کشور در حوزههای اقتصادیف سیاسی و فرهنگی آزمودهایم.

34 سال است که ناکارآمدی گفتمانهای اقتصاد دولتی و توسعه اقتصادی بدون عدالت و ارزشها و توسعه سیاسی اصلاحات راتجربه کردهایم و طعم شیرین عدالت و پیشرفت متوازن را در سالهای اخیر چشیدهایم.

34 سال است که با محرومیت زدایی و مقابله با فقر میلیونها انسان را از فقر مطلب نجات داده و فقر نسبی را به سرعت کاهش دادهایم.

34 سال است که تمرین مردمسالاری دینی میکنیم و مردم همچنان بر انتخاب مبتنی بر ارزشهای دینیشان پایبندند.

34 سال است که شاهد ولایت دو فقیه عادل و خردمند بر کشورمان یعنی امام و رهبری هستیم که ناخدایی کشتی انقلاب را بعهده داشت و با بهترین شیوه الهی، انقلاب و نظام را مدیریت و جامعه را به سوی آرمانهای مقدس اسلامی آن هدایت کرده و تحسین همگان و حتی دشمنان را برانگیختهاند و افق روشن آینده کشور را ترسیم و ملت را بدان سو راهبری کردهاند.

34 سال است ملت ایران راههای مقابله با فتنهها و تحریمهای اقتصادی و توطئههای دشمنان و جنگ نظامی و نرم و سایبری را تمرین و از همه این نبردها سربلند و اسرافراز بیرون آمده است.

34 سال است در کشور تمرین تحزب میکنیم و با افت و خیزهای مختلف هنوز نتوانستهایم جایگاه تثبیت شدهای را برای تحزّب در ساختار سیاسی کشور پیدا کنیم.

34 سال است که افراط و تفریطها درحوزه اقتصاد و فرهنگ و سیاست و مسائل اجتماعی را آزموده و به درستی صراط مستقیم مبتنی بر اصول اسلامی در تمام این حوزهها ایمان آوردهایم.

34 سال است ریزشها و رویشهای انقلاب را دیده و سقوط نخبهگان و پیاده شدن تجدیدنظرطلبان و خواص بیبصیرت از قطار انقلاب را مشاهده کردهایم و شخص محوری را کنار گذاشتهایم و حال افراد را ملاک قرار میدهیم.

34 سال است خط اصیل اسلام سیاسی و فقاهتی انقلاب در حال پالایش و کفزدایی از جریان زلال انقلاب است و مدعیان دروغین خط و راه امام و قدرتطلبان فرصتطلبان در حال پاکسازی از فرآیند انقلابند.

34 سال است دشمنان انقلاب اسلامی و در رأس آنها آمریکا با ساختن اسلام آمریکایی و اسلام طالبانی و اخیراً اسلام اردوغانی سعی در مقابله با اسلام ناب محمدی(ص) در منطقه و جهان داشتهاند، ولی همه شاهد پژواک بیدارگر این اسلام در جهان اسلام و کشورهای اسلامی منطقه هستند.

34 سال است گفتمان انقلاب اسلامی درچهارچوب اصول بنیادین اسلامی در مواجهه با تمدن غرب و مدرنیته در جغرافیای جهان اسلام موجب فعالسازی ذهن و عمل مسلمانان شده است.

34 سال است که با پیوند دین و سیاست اثبات کردهایم که دین اسلام با قرائت امام توانایی نظامپردازی در تمام شئون زندگی اجتماعی و سیاسی و اقتصادی را دارد و میتواند الگوی جوامع اسلامی شود.

34 سال است که مردم را در سرنوشت خودشان مشارکت واقعی و نظاممند و پرشور و فزاینده دادهایم و امسال در 22 بهمن باز هم شاهد حضور حماسی مردم در پشتیبانی از نظامشان خواهیم بود.

34 سال است که ملت ایران با وحدت و بصیرت و دشمن شناسی و لحظهشناسی از بحرانها و چالشهای متعدد سر راه انقلاب عبوری سرافرازانه داشتهاند.

اینک در سی و چهارمین سال تولد انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، کشور عقب مانده ایران 34 سال پیش را به کشوری پیشرفته در رده ده کشور بزرگ و پیشرفته جهان تبدیل کرده‌ایم.


https://shoma-weekly.ir/vJVvy3