سیاسی

در پساتوافق ترویج سبک زندگی آمریکایی را دنبال می کنند

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه درباره استراتژی نفوذ دشمن در دوره پساتوافق گفت: در این دوره غرب می‌خواهد از طریق عوامل غرب‌گرای داخلی و استحاله فرهنگی توسط مجموعه رسانه‌‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان زمینه تغییر و تحول رفتاری و ماهیتی جامعه و نظام را فراهم کند.
حمیدرضا ترقی، رئیس مرکز بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره استراتژی نفوذ آمریکا پس از برجام که رهبر معظم انقلاب نیز در چند سخنرانی اخیر خود به آن اشاره کردند، گفت: آنچه که از استراتژی امنیت ملی آمریکا و طرح نفوذ آمریکا در ایران در ذیل توافق هسته‌ای می‌توان استنباط کرد این است که غربی‌ها برای تأثیرگذاری درازمدت در کشور و تغییر رویکرد نظام جمهوری اسلامی و همچنین تغییر رفتار مسئولان نظام در قبال مسائل خارجی و بین‌المللی برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام داده‌اند که برخی از نمونه‌های آنها در گذشته از طریق انقلاب‌های مخملی به اجرا گذاشته شد هر چند به تمام اهداف خود نرسیدند.

عوامل غرب‌گرای داخلی و استحاله فرهنگی؛ عوامل نفوذ دشمن در دوره پساتوافق

وی ادامه داد: اما در دوره پس از برجام آنچه که به نظر می‌رسد مورد توجه غربی‌ها قرار گرفته این است که از طریق عوامل غرب‌گرای داخلی و استحاله فرهنگی توسط مجموعه رسانه‌‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان مورد حمایت مالی آمریکا زمینه تغییر و تحول رفتاری و ماهیتی جامعه و نظام را فراهم کند.

ترقی اظهار کرد: این تغییر رفتار به گونه‌ای است که با دو راهکار ذکرشده بتوانند نسل جوان را از آرمان‌های انقلاب جدا کنند، مسئولان را نسبت به مسئله وابستگی به غرب بی‌تفاوت ساخته و رویکرد آنان را نسبت به رابطه با غرب و به ویژه آمریکا تغییر دهند و کسانی در مجلس، دولت و نهادهای تأثیرگذار روی کار بیایند که راه را برای سلطه و نفوذ آمریکا هموار سازند.

ترویج سبک زندگی آمریکایی؛ برنامه نفوذ فرهنگی دشمن پس از برجام

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با اشاه نفوذ دشمن در حوزه فرهنگی به عنوان یک حوزه زیربنایی گفت: آنان به دنبال این هستند که در دوران پساتوافق سبک زندگی آمریکایی را در داخل کشور به نوعی ترویج کنند تا ذائقه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مردم را کاملا دگرگون ساخته و مردم را از پشتیبانی نظام اسلامی بازدارند.

توجه مسئولان به تطبیق سیاست‌های فرهنگی و رسانه‌ای با دیدگاه اکثریت جامعه

ترقی درباره وظیفه مسئولان درخصوص ناامید ساختن دشمن از ایجاد یک فضای دوقطبی میان آحاد مردم و تقسیم جامعه به غرب‌گرا و ضد غرب‌گرا، گفت: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود خطاب به دولت یازدهم فرموده بودند که دولت موظف است از نیروهای مؤمن و معتقد به اصول و آرمان‌های انقلاب استفاده کند.

وی اضافه کرد: بنابراین به نظر می‌رسد با توجه به اینکه اکثریت جامعه هوادار آرمان‌های انقلاب هستند و نسبت به آمریکا موضع دارند و نظرسنجی‌ها هم کاملا این مسئله را نشان می‌دهد نباید طوری تصویرسازی شود که اقلیت طرفدار رابطه با غرب پررنگ شوند و در این راستا سیاست غالب فرهنگی و رسانه‌ای حاکم بر کشور باید نشان‌دهنده دیدگاه اکثریت جامعه باشد.

ناامیدسازی دشمن از القای نقش پررنگ اقلیت غرب‌گرا در ایران

ترقی تأکید کرد: همان‌طور که در غرب آنها به قدری رسانه‌‌های خود را کنترل می‌کنند که چیزی خلاف سیاست‌ها و چارچوب‌های کلان نظام سیاسی آمریکا بر افکار عمومی حاکم نشود، طبیعتا در کشور ما نیز باید به گونه‌ای در فضای فرهنگی و رسانه‌ای عمل کرد که اجازه بزک کردن آمریکا و ترویج فرهنگ غربی به رسانه‌ها داده نشود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: از این طریق است که می‌توان یکدستی و یکپارچگی واقعی را که در متن جامعه وجود دارد در نمای بیرونی و بین‌المللی نیز نشان داد و دشمنان را در ایجاد دوقطبی‌های دروغین در کشور ناکام ساخته و غربی‌ها را به این نتیجه و برداشت رساند که در این موضوع وحدت و انسجام مستحکمی در کشور وجود دارد.

https://shoma-weekly.ir/NQBlTl