سیاسی

در نظام اسلامی بن بست فرهنگی وجود ندارد

انواری گفت: در نظام اسلامی بن بست فکری و فرهنگی وجود ندارد و تمام دستور العملهای مورد نیاز بشریت در کتاب هستی بخش قرآن موجود است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)،حسین انواری در دیدار با محمود گلزاری،معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه این نهاد مردمی با انجام مشاوره های مورد نیاز جوانان و خانواده های تحت حمایت با رویکرد دینی باعث موفقیت بسیاری از آنها شده است، تصریح کرد: مشاوره صحیح و کارشناسی شده منجر به افزایش اعتماد به نفس و حضور جدی جوانان در عرصه های مختلف اجتماعی می شود.

وی گفت: با انجام مشاوره های ساده توسط کارشناسان مذهبی می توان بسیاری از خلاء های روحی و عاطفی جوانان را برطرف نمود و در ابتدای این امر نیاز به انجام مشاوره های تخصصی نیست.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: مشاوره های مورد نیاز جوانان باید به طور همزمان با سایر اعضای خانواده صورت پذیرد تا از تضاد فکری و فرهنگی در میان خانواده جلوگیری بعمل آید ، همچنین استفاده از بزرگان فامیل و تقویت فریضه صله رحم موجب اتحاد، انسجام و پیشگیری از بسیاری معضلات و نابسامانیهای اجتماعی خانوارها می شود.

انواری خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ اسلامی امر به معروف و نهی از منکر در میان اعضای خانواده بویژه جوانان ، مانع بروز و ظهور بسیاری از ناهنجاریها می شود و همه دستگاههای مرتبط با جوانان و کانون مقدس خانواده وظیفه دارند در جهت پیشگیری از فقر اقتصادی و فرهنگی تاثیرگذارترین و مهمترین رکن جامعه تلاش نمایند.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با اجرای طرح مراکز نیکوکاری محله با محوریت مساجد در یک هزار مسجد در سطح کشور ، اقدامات موثری در جهت بهبود، ثبات ، تحکیم و صیانت از خانواده ها انجام داده و آمادگی دارد با اجرای این طرح در سطح کشور بسیاری از معضلات و مشکلات خانواده های نیازمند را برطرف نماید.

عضو شورای مرکزی امداد امام (ره) افزود:از جمله موانع انجام امر مهم ازدواج، نبود شیوه های صحیح همسریابی و اشتغال پایدار است که فرا روی جوانان به عنوان قشر عظیم و تاثیر گذار جامعه قرار دارد و باید این روند با تدابیر اتخاذ شده توسط مسئولین و مردم تسهیل شود.

انواری در پایان تاکید کرد:تمام برنامه ریزیهای کلان و راهبردی کشور باید با توجه به حل مشکلات دو دهک پایین جامعه و برطرف کردن نیازهای آنان صورت پذیرد تا شاهد اصلاح و موفقیت روند رو به رشد و تعالی در جامعه اسلامی باشیم.

شایان ذکر است در این دیدار محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان ، وزارت ورزش و جوانان نیز طی سخنانی اظهار کرد:کمیته امداد امام خمینی (ره) با انجام رسالت مرتبط با جوانان و انجام اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از پدیده منفور طلاق در جامعه، از پیامدهای منفی آن در سطح جامعه جلوگیری بعمل آورده است و آمار طلاق خانواده های تحت حمایت این نهاد با رشد کمتر از یک درصد ، نشان از این امر مهم دارد.

وی همچنین ترس ، عدم پذیرش مسئولیت و اشتغال را ازجمله موانع ازدواج جوانان دانست و تصریح کرد : وزارت ورزش و امور جوانان آمادگی دارد تا آموزشهای تخصصی و مشاوره ای لازم را با کمک کارشناسان مجرب کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت تشویق به ازدواج برای جوانان برگزار نماید.

https://shoma-weekly.ir/StJnQS