سیاسی

در سوریه بدنبال شکستن مقاومت در برابر جبهه استکبار هستند

آنها به دنبال پروژه درهم شکستن مقاومت هستند ، ولی آنها نمی دانند مقاومت در دل مردم است و این مقاومت مردمی است و یک مقاومت حکومتی و فرمایشی نیست . مهم این است که مردم مخالف استیلای غرب هستند و مقاومت در قلب مردم منطقه است .

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به تحولات سوریه و علل دخالت غرب در بحران سازی در این کشور گفت : تمدن غربی رو به نزول است و از منظرهای مختلف این مسئله مورد بررسی  و تحلیل قرار دارد.  در واقع اقتداری که تمدن غرب بر جهان داشت با ظهورانقلاب اسلامی ایران شکسته شد .  لذا ملتها آگاه تر و متوجه شدند ،این استعمار جدید که حاکم بر جهان است آنها را در همه حوزه ها اعم از فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی و... تحت سیطره خود قرار داده است و مردم منطقه این خطرات را متوجه شدند .
وی با بیان اینکه موج بیداری اسلامی در منطقه خطر جدی تری برای غرب است اظهار داشت :  بیداری ملتها خصوصا در کشورهای اسلامی، که تحت عنوان بیداری اسلامی است در سالهای اخیر اوج گرفته است. مردم خواهان آزادی بیشتر و خواهان حکومت اسلامی شدند . موج انقلاب اسلامی حتی در کشور غیر اسلامی  در آمریکای لاتین رسید. آنها مشاهده کردند که کشور ایران می تواند بر روی پاهای خود بایستد. از این رو کشور ایران برای آنها الگو شد . یک الگوی مقتدر و کار آمد و الگوی توانمند که با وجود تحریم ها  با تحریم ها مبارزه می کند و در همان زمینه ها خود را قوی می کند و رشد می کند و بالا می آید و اینها الگوهایی است که به این جوامع نشان داده شد .
سلیمانی تصریح کرد :غرب در حال از بین رفتن است . آگاهی و بیداری ملتها بیشتر شده است و با محوریت ایران اسلامی  یک جبهه مقاومتی در دنیا علیه غربیها  شکل گرفته است.از این رو آنان دست به تلاش مذبوحانه ای زده اند که این مقاومت را در مقابل خودشان کمرنگ کنند و بشکنند و یا تحت تاثیر قرار دهند .
وی با اشاره به اینکه تلاش غرب بی فایده است خاطر نشان کرد : اتفاقاتی که در مصر و تونس، یمن و بحرین رخ داد ، نشان دهنده آگاهی و بیداری مردم است وآنها دیگر زیر بار حکومتهای دست نشانده غرب نمی روند.اکنون منافع غرب در سراسر جهان به خطر افتاده است . به لحاظ اقتصادی اگر به کشورهای غربی  توجه کنیم ،عمدتا رشد اقتصادی نزولی دارند. مثلا در فرانسه رشد اقتصادی در 3سال گذشته 5/2 درصد بوده است و در 2 سال گذشته 5/1 در صد و سال  گذشته 1 در صد شده است و پیش بینی می کنند در سال آینده رشد اقتصادی منفی بشود. این نشان از فرو‌پاشی تمدن غرب و سلطه آنان  برجهان است .
نماینده مردم تهران در ادامه افزود : باید گفت غرب درحال دست و پا زدن است تا شاید بتوانند با سر نگونی بعضی از حکومتهای حامی مقاومت مانند سوریه خدشه ای بر مقاومت ایجاد بکنند لذا دست به این اقدامات زدند .اکنون تروریستها را مسلح کردند واتفاقات ناگواری که می شنویم رخ داده است آنها شریک هستند. البته غرب یک خسارت غیر قابل جبرانی را خواهد دید زیرا تا کنون غربیها  داعیه دار حقوق بشر، دمکراسی و مبارزه با تروریست  بودند.ولی با این ماجرا کاملا نشان دادند  که آنها حامی تروریست هستند  و مجبور شدند دو نوع تروریست تعریف کنند تروریست خوب و تروریست بد؛  در واقع این اتفاق جدیدی است که در قضیه سوریه  افتاده است . هر که با آمریکا و غرب مخالف بود به عنوان تروریست بد وهر که موافق و زیر فرمان آنها بود تروریست خوب و محبوب  است و حمایت می کنند .
 وی در پایان خاطر نشان کرد : آنها به دنبال پروژه درهم شکستن مقاومت هستند ، ولی آنها نمی دانند مقاومت در دل مردم است و این مقاومت مردمی است و یک مقاومت حکومتی و فرمایشی نیست . مهم این است که مردم مخالف  استیلای غرب هستند و مقاومت در قلب مردم منطقه است . 

 

https://shoma-weekly.ir/VfzuEP