سیاسی

در سبک مدیریت اسلامی باید خدمت به همراه محبت سرلوحه باشد

حسین انواری با بیان اینکه وفاق و وحدت ملی برای بقای نظام مورد نیاز است،گفت:با توجه به مبانی ترسیم شده توسط امام خمینی (ره)،رسیدگی به وضعیت مردم،تامین مسائل رفاهی و حفظ عزت و کرامت مردم به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر در مردم سالاری دینی محسوب می شود.
حسین انواری با بیان اینکه وفاق و وحدت ملی برای بقای نظام مورد نیاز است،گفت:با توجه به مبانی ترسیم شده توسط امام خمینی (ره)،رسیدگی به وضعیت مردم،تامین مسائل رفاهی و حفظ عزت و کرامت مردم به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر در مردم سالاری دینی محسوب می شود.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به جایگاه کنونی این نهاد در عرصه خدمتگزاری نسبت به دهه های گذشته،گفت: این نهاد در دهه های گذشته صرفا در جهت کمکهای معیشتی و با صندوق صدقات شناخته شده است؛اما اکنون با توجه به نگاه دیگر دستگاهها و نخبگان کشور،این نهاد با تفکر حضور و تقویت بنیان مردمی کشور و به عنوان تولید کننده فکر و الگوی رفتاری در خدمت در حوزه های خدمت رسانی از جمله: امور فرهنگی،اشتغال،زنان سرپرست خانوار،ایتام و.. شناخته شده است.
وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد امام(ره) به عنوان نهاد الگوساز در ارتباطات مردمی و حضور مردم باید نقش والایی را ایفا کند،افزود: تعامل با سایر گروهها و مخاطبان در سطوح مختلف از وظایف تمامی مدیران این نهاد است.
وی ادامه داد:امسال با توجه به برنامه پنج ساله پنجم توسعه به سمتی در حرکت هستیم تا از نظر اعتباری این نهاد را مستقل کنیم و اتکا به نفت را کاهش دهیم که این امر با سرمایه گذاری در حوزه ارتباطی در تمامی بخشها محقق خواهد شد.
وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر حماسه آفرینی در "سال حماسه سیاسی،حماسه اقتصادی" ،افزود: مردم سالاری دینی و همراهی سیاست با دیانت در نظام اسلامی به عنوان دو محور اساسی مطرح است،در مردم سالاری دینی کشور متعلق به مردم است و مردم به عنوان سالار خود هستند و باید نشاط،انگیزه،امنیت و رفاه آنان در حد کفاف تامین شود.
انواری با اشاره به اینکه در اصل مردم سالاری دینی،باغبانی قلبهای مردمی از اصول حرکتی نظام است، اظهار کرد:در جهان بینی اسلامی همه مسئول هستند و باید از همدیگر مراقبت و نسبت به امور مسلمانان اهتمام داشته باشند.
 عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به همراهی سیاست با دیانت مورد تاکید امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود:سیاست به عنوان تنظیم اداره امور انسانها برای رشد و تعالی و شکوفایی استعدادها تعریف شده است و ستون سیاست مردم هستند و چنانچه اداره امور انسانها با معنای سیاست قابل انطباق باشد، هیچ نوع از شکل زندگی بدون مدیریت امکانپذیر نیست و بر این اساس در مدیریت اسلامی، سیاست عین دیانت،مدیریت عین سیاست و دیانت است.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در کمیته امداد امام خمینی(ره) منشاء اختیارات در ولایت نهفته است،ادامه داد: در سبک مدیریت اسلامی باید انسانها را به فضای رشد و تعالی سوق دهیم و خدمت به همراه محبت و نیکی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی منطبق شدن با قرآن و عترت،حق و عدالت محوری،عقل و تدبیر درست،کسب تجربه و افزایش توانمندی،بهره مندی از علم و دانش،هنرمندی،رعایت تقوی،مراقبت از خود،نگریستن به مسئولیت به عنوان یک امانت الهی و رعایت فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از محورهای سبک مدیریت اسلامی دانست و گفت:چنانچه مدیران بتوانند در قلوب مخاطبان تاثیرگذار باشند، به عنوان مدیران حماسه آفرین می توانند احساس بزرگی و ارزشمندی داشته باشند.

https://shoma-weekly.ir/wJh9mC