سیاسی

در حفظ و امانتداری بیت المال مثال زدنی بود

در زمان تصدی مسئولیت‌هایش از مدیران مخلص، معتقد و کارآمد نظام اسلامی به حساب می‌آمد. صداقت و امانتداری و اهتمام به حفظ و نگهداری بیت‌المال و آنچه که به او سپرده شده بود مثال زدنی است.

حسین انواری- روح بلند برادرمان ابا شهید مرحوم حاج محمدجواد رفیقدوست در ماه صفر و در ایام شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) به سوی محبوبش به پرواز در آمد. به خاندان معزز رفیقدوست، فرزندان، خانواده و همه دوستداران ایشان تسلیت عرض میکنیم.

آن مرحوم از مبارزان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و از مؤسسین حزب مؤتلفه اسلامی بود. ایشان از یاران شهید بهشتی و شهید باهنر بود و نقش ارزشمندی در مبارزات منتج به پیروزی انقلاب اسلامی داشت. در زمان تصدی مسئولیتهایش از مدیران مخلص، معتقد و کارآمد نظام اسلامی به حساب میآمد. صداقت و امانتداری و اهتمام به حفظ و نگهداری بیتالمال و آنچه که به او سپرده شده بود مثال زدنی است.

پیگیر مشکلات نیازمندان

پست و مقام دنیوی او را اغفال نکرد و همواره خودش را خادم مردم و انقلاب میدانست. نقش ایشان در رسیدگی به امور محرومین بسیار برجسته بود. یکی از فعالیتهایی که به عهده داشت، در مجموعه کمیته امداد امام خمینی و حفظ و حراست از اموال و داراییهای مربوط به محرومین بود. نهایت تلاشش این بود که بتواند این اموال را به بهترین شکل حفظ و تبدیل کند و ارزش افزودهای را برای حل معضل نیازمندان، مخصوصاً ایتام فراهم کند.

ساده زیست و قانع بود

مرحوم رفیقدوست فرهیخته و بهشدت مقید به نظم تشکیلاتی بود. ایشان از بنیانگزاران حزب مؤتلفه اسلامی بود و اواخر عمرشان علیرغم اینکه از توان بدنیشان کاسته شده بود، به صورت منظم در جلسات حزب حضور مییافت. نظراتشان سنجیده و قابل توجه بود. آن مرحوم ساده زندگی کرد. قاطع و صریحاللهجه بود و اهل تعارف نبود. گفتارش پیچیدگی نداشت و ساده، روان و مؤثر حرفش را شفاف و بدون رودربایستی میزد. او به خاطر ویژگیهای خاص اخلاقی از مقبولیت برخوردار بود. مرحوم محمدجواد رفیقدوست ولایتمدار و معتقد به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و مدافع حریم ولایت بود. همچنان که بیت آن مرحوم هم از مدافعین ولایت است.

برای شادی روحش صلواتی میفرستیم و از خداوند میخواهیم روحش را در ایام حزن و اندوه اهلبیت(ع) با استجابت این فراز از زیارت عاشورا که «اَللّهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَهَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ»، انشاءالله با شهدا و صالحین محشور فرماید.

https://shoma-weekly.ir/vBQO22