سیاسی

در حال برنامه ریزی برای وحدت اصولگرایان بدون مشکلات گذشته هستیم

در آخرین لحظه هر کاری کردیم آقایان کنار بروند، نرفتند. نظرسنجی کردیم ولی پایبند نبودند و حتی برخی از این نامزدها پاسخ تلفن آقای مهدوی کنی را ندادند!
همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، "حمید رضا ترقی" عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در بازدید از غرفه "جام نیوز" ارزیابی خود را از آخرین وضعیت اردوگاه اصولگرایان و اصلاح طلبان بیان کرد.

وی در پاسخ به سوال جام نیوز در خصوص عملکرد شاخه جوانان حزب موتلفه بیان داشت: «ویترین حزب، جوان نیست؛ ولی کل کار اجرایی حزب، دست جوانان است. ما هیچ بخشی نداریم (تشکیلات، سازماندهی، بین الملل، تبلیغات، مالی، اداری و..) که دست غیر جوانان باشد. همگی دست جوانان است؛ ولی ویترین بیرونی ما بخاطر اعتماد علما و مراجع افراد مسن هستند.

حمید رضا ترقی با تاکید بر ضرورت "پوست اندازی" در حزب موتلفه اسلامی و رنگ و بوی جوان بخشیدن و جوان پسند نمودن این حزب اصیل برای حضور جوانان در این حزب گفت: در این زمینه خود مرحوم عسگراولادی پایه گذار این کار بود که عمرش کفاف نداد تا این پوست اندازی صورت بگیرد، با این حال خود حزب بر این باور است که این کار را بکند.

معاون بین الملل حزب موتلفه با برشمردن ویژگی های حزب موتلفه گفت: تقریبا تنها حزب فعال در کشور حزب موتلفه است، تنها حزبی است که 200 شعبه در سطح کشور دارد، تنها حزبی است که مجوز رسمی فرمانداری را دارد، حزبی نداریم که در عرصه بین المللی کار کند؛ اما حزب موتلفه در عرصه بین المللی فعال است. در بخش جوانان و بخش بانوان نیز فعال هستیم. تفاهم نامه هایی با حزب الله لبنان داریم، تعاملات مختلف با احزاب مختلف در دنیا داریم، به طور مرتب در اجلاس های بین المللی شرکت می کنیم، خیلی از دعوت هایی که وزارت خارجه نمی تواند خودش انجام بدهد از طریق ما صورت می گیرد، خیلی از ارتباطات سپاه قدس از طریق ما صورت می گیرد، بازویی هستیم برای مجموعه نظام و انقلاب که بتوانیم ارتباطات جمهوری اسلامی را با احزاب دنیا تسهیل کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه افزود: در عرصه داخلی باید بگویم که همه همّ و غم ما تقویت وحدت و ائتلاف اصولگرایان بوده و هست. خیلی به دنبال پررنگ کردن و مطرح کردن خودمان به عنوان موتلفه نبودیم و نیستیم؛ چرا که مطرح کردن خودمان باعث میشود حرکت جمعی آسیب ببیند. در هر صورت باید گفت تنها حزبی هستیم که هر هفته در مورد مسائل کشور جلسه داریم، مواضع مشخص داریم، پیگیری می کنیم، با دولت تعامل داریم و فراکسیون ما در مجلس فعال است.

حمید رضا ترقی با دفاع از عملکرد حزب موتلفه در انتخابات گذشته ریاست جمهوری که منجر به ائتلاف و وحدت اصولگرایان نشد، گفت: این مطلب را بگویم که ما فقط در انتخابات های ریاست جمهوری مشکل داریم در حالی که در انتخابات شوراها بخصوص شورای دوم و در انتخابات مجلس هفتم به بعد ما موفق بودیم. اما در مورد انتخابات ریاست جمهوری موفق نبودیم و آن هم به خاطر ادعاهای افرادی بود که نامزد شدند. ما حتی در آخرین لحظات انتخابات 84 به آقای لاریجانی گفتیم کنار برود، ولی حاضر به کنار گیری نشد. اشتباه محاسباتی بعضی از سران اصولگرا و فریب خوردن بعضی از افراد که می دانستند رای نمی آورند ولی کنار نرفتند، دست به دست هم داد تا ما موفق نباشیم.

وی با بیان اینکه "در واقع تحلیل درست بود و اشتباه در محاسبات بود" افزود: مردم 180 درجه تغییر مسیر دادند. در انتخابات 84 همین اشتباه محاسباتی صورت گرفت و در حالی که فکر نمی شد احمدی نژاد رای بیاورد، مردم با تغییر رویکرد 180 درجه ای به وی رای دادند. در شرایط بعد هم همین مشکل را داشتیم، در آخرین لحظه هر کاری کردیم آقایان کنار بروند، نرفتند. نظرسنجی کردیم ولی پایبند نبودند و حتی برخی از این نامزدها پاسخ تلفن آقای مهدوی کنی را ندادند!

ترقی در پاسخ به این سوال جام نیوز که "آیا امکان دارد اصولگرایان مجددا بتوانند وارد میدان رقابت بشوند؟" گفت: اگر تلاش کنیم قطعا می توانیم موفق باشیم. در انتخابات خبرگان انسجام بیشتری داریم، اما در انتخابات مجلس دارای چالش هایی هستیم، اما به سوی وحدت پیش می رویم. داریم به تفاهم می رسیم که در انتخابات مجلس به وحدتی برسیم که آسیب های گذشته را نداشته باشیم داریم مشکلات را شناسایی می کنیم.

در مجموعه ما شیخوخیت دارد حذف می شود؛ آقایانی همچون آیت الله مهدوی کنی و عسگراولادی و... نیستند. این شخصیت های حقیقی ما که لنگری برای انسجام و وحدت اصولگرایان بودند دیگر نیستند، لذا ما به دنبال افراد حقوقی هستیم تا این انسجام و وحدت را برگردانیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در ارزیابی خود از جبهه اصلاح طلبان نیز بیان داشت: بین گروههای اصلاح طلب اختلاف زیادی وجود دارد و هنوز رهبری قابل قبولی در بین اصلاح طلبان وجود ندارد. بین تندروهای اصلاح طلب با دولت و حتی معتدلین اصلاح طلب و دولت اختلاف وجود دارد. تلاش آنها برای برگرداندن چهره رهبران قبلی به عرصه قدرت بی نتیجه مانده است. با توجه به این شرایط و چون احتمال می دهند که رهبران قبلی رای نمی آورند، دارند روی چهره سفید کار می کنند. در این مورد هم باید گفت امکان تفاهم روی چهره سفید وجود ندارد. اصلاح طلب ها با چنین شرایطی روبرو هستند.

حمید رضا ترقی با تاکید بر فاصله میان اصلاح طلبان و دولت افزود: هنوز اصلاح طلبان نتواسته اند از روحانی برای رسیدن به قدرت استفاده کنند. در جلسه استیضاح هم ثابت شد که اگر روحانی از نامزد اصلاح طلب ها حمایت نکند نامزد آنها رای نخواهد داشت. همین باعث جدا شدن راه اصلاح طلب ها از راه دولت شده است.

این فاصله قابل توجه است و در خیلی از موارد اختلاف نظر و اختلاف برداشت دارند. روحانی می خواهد برای هشت سال کار می کند اما اصلاح طلب ها برای چهار سال آینده می خواهند وارد قدرت بشوند.

وی با رد این تحلیل که "روحانی از پله اصلاح طلبان بر مسند ریاست جمهوری تکیه زد" تاکید کرد: روحانی مستقل تر از این حرف هاست. روحانی خودش است. حسن روحانی اگرچه با اصلاح طلب ها دوست است اما تا حدی که اصلاح طلب ها نخواهند او را مدیریت کنند با آنها همراه است. روحانی مدیریت پذیر نیست.

ترقی در واکنش به لیست سازی ها و تبلیغات اصلاح طلبان در مراکز استان ها و شهرستان ها در مورد انتخابات خبرگان رهبری نیز گفت: خیلی نگران نیستیم؛ شورای نگهبان در انتخابات قبلی صراحت خودش را اعلام کرده است. کسی که صلاحیت ندارد قطعا توسط شورای نگهبان فیلتر خواهد شد.

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی در جواب این سوال جام نیوز که جایگاه هاشمی در انتخابات پیش روی خبرگان کجاست؟ بیان کرد: آقای هاشمی هنوز در حال بازسازی خودش است؛ بازسازی در موجه جلوه نشان دادن چهره خودش. هاشمی دارد کاری می کند تا حرفش خریدار داشته باشد وی در حال بازسازی اذهان جامعه در مورد فتنه است، ولی علی رغم اینکه برای وی برنامه، دیدار و سخنرانی های زیادی گذاشته اند، اما در بازسازی چهره خودش توفیقی نداشته است، مثلا همین محاکمه فرزندش اجازه بازسازی وی را نمی دهد و در مورد حضور در نماز جمعه نیز فعلا نمی تواند یا هنوز خودش جرات حضور در نماز جمعه را ندارد. البته حکم ایشان از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ابطال نشده است.

و با رد ادعای برخی مبنی بر اینکه "روحانی از هاشمی خط می گیرد" گفت: نه چنین چیزی درست نیست. روحانی خط پذیر نیست و من از آنجا که روحیات روحانی را می شناسم با این نظر که از هاشمی خط می گیرد موافق نیستم.

حمید رضا ترقی در پایان تاکید کرد که حزب موتلفه اسلامی مطالعات و برنامه ریزی های خود را برای انتخابات آینده شروع کرده است و بررسی ها صورت گرفته و افراد در حال شناسایی هستند.

https://shoma-weekly.ir/rSnPsn