سیاسی

دروغ های بزرگ علیه رقیب در نتیجه انتخابات 96 موثر بود

در این تبلیغات انتخابات، اصولگرایان متهم شدند که جنگ طلب بوده و اگر پیروز شوند زمینه جنگ جدیدی را فراهم می کنند. این دروغ بزرگ بالاخره مورد باور برخی از رای دهندگان قرار گرفت اما خوش‌خیالان معتقد به ارتباط با آمریکا باید به این پرسش پاسخ دهند که حمله داعش به مجلس و مرقد حضرت امام(ره) چرا پس از پیروزی رقیب اصولگرایان صورت گرفت و چرا بدعهدی‌های آمریکا تشدید شد؟

محمد نبی حبیبی با اشاره به تأثیر بداخلاقی های انتخاباتی در رأی آوری روحانی گفت: در این تبلیغات انتخابات، اصولگرایان متهم شدند که جنگ طلب بوده و اگر پیروز شوند زمینه جنگ جدیدی را فراهم می کنند. این دروغ بزرگ بالاخره مورد باور برخی از رای دهندگان قرار گرفت اما خوش‌خیالان معتقد به ارتباط با آمریکا باید به این پرسش پاسخ دهند که حمله داعش به مجلس و مرقد حضرت امام(ره) چرا پس از پیروزی رقیب اصولگرایان صورت گرفت و چرا بدعهدی‌های آمریکا تشدید شد؟

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با ایسنا درباره تشکیلات جمنا یادآور شد: ما از این که ظرفیتی به ظرفیت اصولگرایی اضافه شده استقبال می کنیم‌ اما اینکه جمنا ادامه یابد یا نه به تصمیم خود اعضای آن بستگی دارد. در حال حاضر جمنا در حال ارزیابی نقاط ضعف و قدرت خود است و چون این آسیب شناسی هنوز ادامه دارد، اظهار نظر ما درباره جمنا بعد از تصمیم خود اعضای آن خواهد بود. هنوز از تصمیم نهایی آنها اطلاعی نداریم.

وی رویکرد ضد حزبی جمنا را به عنوان نقطه ضعف آن برشمرد و گفت: جمنا گفت که ما تشکل‌های حزبی را قبول نداریم و این نظر برای ما که حزبی فکر می‌کنیم یک اشکال بود. تلاش جمنا برای هماهنگ کردن اصولگرایان ارزشمند بود، اما جمنا می‌توانست دایره وسیع‌تری داشته باشد.

حبیبی تصریح کرد: امیدواریم جمنا اگر قرار است فعالیت خود را ادامه دهد،‌ نقاط ضعف خود را برطرف و نقاط قوت خود را تقویت کند.

وی یادآور شد: ما به رای مردم احترام می‌گذاریم و هیچ وقت کل انتخابات را زیر سوال نبرده و در موضع تقابل قرار نگرفته‌ایم و به تعبیر رهبر انقلاب نجابت به خرج دادیم. مردم وقتی پای صندوق آمدند نقاط ضعفی از ما سراغ داشتند و به همین دلیل به ما رای ندادند، البته من معتقدم پیروزی رقیب و شکست خود را نباید فاجعه تلقی کنیم. ما در انتخابات 76 هم افت فراوان داشتیم اما در انتخابات شورای شهر دوم در تهران موفق شدیم. به هر حال اقبال رای دهندگان در دو انتخابات اخیر به رقیب بیش از اقبال به ما بوده است.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: من رقابت با اصلاح طلبانی که داخل نظام هستند یعنی ولایت فقیه، ولی فقیه و قانون اساسی را قبول دارند را در انتخابات نه جایز بلکه مفید می‌دانم. اصول چنین اصلاح طلبی با ما مشترک است و فقط روش‌های اداره کشور با ما فرق می‌کند. البته ما درباره اینکه در تبلیغات انتخابات چه گذشت، حرف داریم.

وی با اشاره به بداخلاقی های انتخاباتی تصریح کرد: در تبلیغات اینگونه القا شد که اصولگرایان موجودات خطرناکی هستند که چون براساس عقل و منطق تصمیم نمی‌گیرند، موجب ایجاد جنگ می‌شوند در حالی که پس از پیروزی روحانی در انتخابات، داعش به ایران حمله کردبه هر حال در تبلیغات اینگونه القا شد که اصولگرایان موجودات خطرناکی هستند که چون براساس عقل و منطق تصمیم نمی‌گیرند موجب ایجاد جنگ می‌شوند،‌ در حالی که پس از پیروزی روحانی داعش به ایران حمله کرد و ترامپ هم آن مواضع احمقانه را بیان کرد. در واقع دشمنان چنین اعتقادی که رقبای اصولگرایان داشتند را ندارد. در واقع ادعاها علیه ما و ادعاها له رئیس جمهور تحقق نیافت.

حبیبی افزود: من رقابت سالم را واجب می‌دانم و توصیه به اصولگرایان و اصلاح طلبان می‌کنم که اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 98 گفت: ما مباحث مربوط به انتخابات پیش رو را در داخل موتلفه آغاز کردیم. معمولا موتلفه دو سال قبل هر انتخابات، بحث‌های خود را شروع می‌کند. این بار هم همین گونه است ولی ما هنوز به هیچ تصمیم مشخص قابل بیانی نرسیده‌ایم.

وی در واکنش به پیشنهاد جوانگرایی در اصولگرایی نیز گفت: نظر کلی من درباره جوانان و افراد مسن تشکل‌ها این است که این نسل‌ها نباید در مقابل هم قرار بگیرند. من معتقدم نسل اول، دوم و سوم انقلاب نباید اختلاف مبنایی داشته باشند. در تشکل ها هر نسلی باید جای خود قرار بگیرد. من با جوان‌گرایی فریبکارانه که برخی دولت‌ها آن را تبلیغ می‌کنند، مخالفم که فقط به یک جوان بدون تجربه کافی مسئولیتی بدهند. این هم به جوان‌گرایی لطمه می‌زند و هم به جوانان،‌ اما جوان‌گرایی به آن معنا که زمینه برای رشد جوان‌ها فراهم شود، موافقم. مثلا قائم مقام من در حزب 38 سال دارد و من 72 سال. قائم مقام من 25 سال در موتلفه آموزش لازم را دیده است. اینکه بدون طی مراحل مختلف جوانی را سر کار بگذاریم، اشتباه است. فقط در نظر گرفتن ملاک سن کم برای مسئولیت دادن اشتباه است.

حبیبی افزود: من از شش سال پیش اعلام کرده‌ام تمایلی ندارم دبیرکل حزب موتلفه بمانم اما شورای مرکزی همچنان به من رای داده‌اند البته در حزب ما برای دبیرکل نشدن رقابت است ولی برای دبیرکل شدن رقابتی نیست و این یکی از میراث‌های استاد بزرگ ما مرحوم عسکراولادی است.


https://shoma-weekly.ir/LfFKW0