سیاسی

درسی که مسئولان باید از راهپیمیی اربعین بگیرند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه راهپیمایی میلیونی اربعین نمادی از محبت امت اسلام نسبت به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است، گفت: برگزاری این راهپیمایی در شرایط امروز جهان اسلام مانور قدرت امت اسلام برای نمایش وحدت و عظمت مسلمین است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه راهپیمایی میلیونی اربعین نمادی از محبت امت اسلام نسبت به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است، گفت: برگزاری این راهپیمایی در شرایط امروز جهان اسلام مانور قدرت امت اسلام برای نمایش وحدت و عظمت مسلمین است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد خرسند، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و امام جمعه کازرون در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ظرفیت‌های وحدت‌آفرین راهپیمایی اربعین حسینی در جهان اسلام گفت: یکی از مسائلی که زمینه‌ساز وحدت بیشتر امت اسلامی است محبت به اهل بیت پیامبر(ع) است و این از مشترکات میان شیعه و سنی است.

راهپیمایی اربعین تمرین وحدت امت اسلامی است

وی افزود: شیعیان و اهل سنت همگی دوستدار پیامبر(ص) و اهل بیتش هستند و اختلاف آنها تنها در جانشینی پیامبر(ص) است. اما محبت به خاندان پیامبر(ص) را همگی قبول دارند و آن را شرط برخورداری از شفاعت پیامبر(ص) می‌دانند.

خرسند اظهار کرد: در این راستا راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی نمادی از محبت امت اسلام نسبت به پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و به‌ویژه امام حسین(ع) است. به همین جهت است که در راهپیمایی اربعین هم شیعه و هم اهل سنت و حتی مسیحیان شرکت می‌کنند. در واقع راهپیمایی اربعین حسینی نمایش خودجوشی از سوی مردم است که بر مبنای ارادت و محبت به اباعبدالله الحسین(ع) شکل می‌گیرد و همه کارها از پذیرایی‌ها، همیاری‌ها و خرج کردن‌ها توسط خود مردم صورت می‌گیرد.

امام جمعه کازرون عنوان کرد: از این منظر راهپیمایی اربعین تمرینی برای وحدت امت اسلام در مسائل دیگر است که اگر مسلمانان با همین روحیه ایثار، همزیستی مسالمت‌آمیز، همدلی و همزبانی، علی‌رغم اختلافاتی که دارند، با تأکید بر مشترکات، می‌توانند بر چالش‌ها غلبه کرده و بر عزت امت اسلامی بیفزایند و این دقیقا نقطه مقابل خواست دشمنان است که به دنبال اختلاف و تفرقه در جهان اسلام هستند تا کشورهای اسلامی را تضعیف کرده و اهداف خود از جمله امنیت و تداوم اشغالگری رژیم صهیونیستی را تضمین کنند.

خرسند عنوان کرد: راهپیمایی اربعین حسینی مانور قدرت امت اسلام برای نشان دادن وحدت و عظمت مسلمین و ارادتمندان اهل بیت(ع) به دشمنان و مخالفان وحدت و همبستگی جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام خرسند درباره درس‌های راهپیمایی مردمی اربعین به مسئولان کشور برای اعتماد به قدرت مردم و سپردن امور در حوزه‌‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به مردم گفت: حسن و نقطه قوت راهپیمایی اربعین در مردمی بودن آن است به نحوی که هیچ حزب، جریان سیاسی و حتی دولتی پشت این قضیه نیست. مردم با زحمت‌های فراوان از نقاط دور دست طی مسیر می‌کنند تا به مرز می‌رسند و از مرز هم باید پیاده‌روی کنند تا به کربلا برسند.

عضو حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: مردم با وجود خستگی، هزینه‌ و زحمتی که این سفر دارد آن را نه‌تنها تحمل می‌کنند بلکه با جان و دل می‌پذیرند. این یک درسی برای مسئولان است که اگر قدرت ملت را باور کنند و کارها را به خود مردم بسپارند خیلی از امور بهتر انجام می‌شود و بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی متکی به آرای و قدرت مردم است، گفت: اما این اتکا باید در همه امور باشد و شکل حقیقی به خود بگیرد. اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب این قدر به آن تأکید دارند تنها با سپردن اقتصاد به مردم شدنی خواهد بود، یعنی اینکه دولت دخالت نکند بلکه نظارت و سیاست‌گذاری کند و موانع پیش‌رو را بردارد.

خرسند اظهار کرد: دولتمردان باید استعداد مردم و خلاقیت جوانان را باور کنند. مردم در برهه‌های مختلف امتحان خود را پس داده‌اند. خود مردم جنگ تحمیلی را اداره کردند، خودشان داوطلب می‌شدند، جبهه می‌رفتند و تدارکات جبهه‌ها را برعهده می‌گرفتند و چه استعدادهایی که در همین دفاع مقدس در زمینه نظامی و مدیریتی شکوفا شدند.

وی ادامه داد: همین مردم در دوران بعد در فتنه‌ها و تحریم‌ها مقاومت کردند و پای کار ایستادند بدون آنکه از کسی دستور بگیرند. راهپیمایی اربعین به ما نشان می‌دهد که حفظ دین و حفظ اساس مملکت باید به اراده مردم وصل شود. برخی تصور می‌کردند اینکه امام خمینی(ره) می‌فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد به معنی گرفتن عراق و کربلاست در حالی که این گونه نبود و یک روز همین راهپیمایی اربعین منتج به آزادی قدس خواهد شد.

خرسند در پایان یادآرو شد: بنابراین مسئولان کشور باید مردم را باور کنند و خود را تافته جدابافته ندانند، تشریفات و ریخت‌وپاش‌ها را کم کنند، بوروکراسی و قوانین دست و پاگیر اداری را از پیش روی مردم بردارند تا بعد ببینند خود مردم می‌توانند مشکلات کشور و جامعه را حل کنند.

https://shoma-weekly.ir/rTgxHJ