سیاسی

درسوریه بدنبال نابودی محور مقاومت هستند

بعد از سقوط حسنی مبارک در مصر حلقه مبارزه جهادی علیه اسرائیل تنگ‌تر شده است و برای شکستن دیوار مقاومت تلاش‌های صهیونیستها و ایالات متحده آمریکا و انگلیس برای ایجاد اغتشاش در درون کشور سوریه آغاز شده است.

ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در بهارستان در خصوص ناآرامی‌های اخیر سوریه گفت: در حال حاضر خط مقاومتی در منطقه خاورمیانه وجود دارد که این خط از درون سرزمین‌های اشغالی از طریق حزب الله، حماس و... سوریه، جمهوری اسلامی ایران، مصر، عراق شکل گرفته است؛ بعد از سقوط حسنی مبارک در مصر حلقه مبارزه جهادی علیه اسرائیل تنگ‌تر شده است و برای شکستن  دیوار مقاومت تلاش‌های صهیونیستها و ایالات متحده آمریکا و انگلیس برای ایجاد اغتشاش در درون کشور سوریه با کمک برخی کشورهای عربی چون عربستان سعودی، قطر و امارات به شکست انجامیده تا خط مقاومت را در سوریه بشکنند تا سوریه را از این خط خارج کنند.
سودانی با اشاره به تحریکات دشمن برای ایجاد ناآرامی عمومی در سوریه خاطر نشان کرد: به اعتقاد بنده ناآرامی‌هایی که در سوریه توسط دشمنان دامن زده می‌شود برای ایجاد فضای ناآرام و نارضایتی عمومی است که بدین طریق بتوانند نظام حاکم بر سوریه را تضعیف نمایند البته این بدان معنا نیست آنچه که نظام حاکم بر سوریه عمل می‌کند صددرصد مورد تأیید است؛ این طور نیست و در آنجا اصلاحات و آزادی‌هایی برای احزاب، مطبوعات و ورود نخبگان به نظام حاکمیت لازم بوده است که این اصلاحات می‌بایست در سوریه صورت می‌پذیرفت.
وی افزود: قبل از این اصلاحات بشار اسد و معاونان وی قبول کردند که باید اصلاحاتی در سوریه صورت گیرد اما صهیونیستها و حامیان اسرائیل نظیر آمریکا و انگلیس و کشورهای عربی معتقد به این اصلاحات در سوریه نیستند و خواهان شکستن خط مقاومت در سوریه و منطقه هستند.
این عضو فراکسیون موتلفه اسلامی با بیان تشکیل مجلس سوریه اظهار کرد: یکی از اصلاحات که در سوریه صورت گرفت؛ تشکیل نظام پارلمانی از طریق انتخابات آزاد است که صورت پذیرفت آنچه که در سوریه صورت گرفته در کمال آزادی انجام پذیرفته است و نمایندگان مردم انتخاب شدند. در حال حاضر پارلمان سوریه از جهت بین‌المللی برخوردار از مقبولیت است چرا که با وجود دخالتهای خارجی مردم به پای صندوقهای رأی آمدند و با اکثریت آراء قابل توجه، انتخابات خود را انجام دادند مهم این است که بعد از انتخابات و تشکیل پارلمان از این به بعد چه اتفاقی در سوریه خواهد افتاد.

https://shoma-weekly.ir/L2tIfk