سیاسی

درخواست از محضر شریف اقتصاد‌دانان مجلس

محمد نبی حبیبی: اقتصاددانان مجلس با صرف نظر از گروه بندیهای سیاسی و فراکسیونی به تشکیل گروه خاص اقتصادی همت گمارند و فارغ از تعلقات دیگر، تمرکز ویژه‌ای روی این مقوله سرنوشت‌ساز داشته باشند

محمد نبی حبیبی - در اوایل سال 1390 از عده‌ای از رجال عرصه علم و عمل اقتصادی دعوت به عمل آوردیم که در دفتر مرکزی حزب موتلفه اسلامی راجع به «سال جهاد اقتصادی» به بحث و تبادل بپردازند. در اولین جلسه متن کامل مکتوب پیام مقام معظم رهبری مطرح گردید. این جلسات ادامه پیدا کرد  و به نتایجی رسید که فعلا در مقام اشارت به آن نتایج نیستم ولی در همین جلسه جناب آقای مهندس علینقی خاموشی رجل برجسته عرصه علم و عمل اقتصادی اظهار داشتند که: «هر چه بیشتر دقت کردم بیشتر پی بردم که این پیام در حدی جامع و مانع است که با هر نگاه دقیق اقتصادی نیاز به هیچ کاهش یا افزایشی در جملات آن نیست ولی نگرانیم این است که مسئولان کشور در اجرای آن چقدر توفیق خواهند داشت».
این بنده قصد ارزیابی عملکرد مسئولان در سال جهاد اقتصادی را ندارد آنها نیز اصولا گزارشی نداده‌اند تا مورد بررسی قرار گیرد ولی با توجه به آغاز کار مجلس نهم پیشنهاد مشخصم این است که اقتصاددانان مجلس با صرف نظر از گروه بندیهای سیاسی و فراکسیونی به تشکیل گروه خاص اقتصادی همت گمارند و فارغ از تعلقات دیگر، تمرکز ویژه‌ای روی این مقوله سرنوشت‌ساز داشته باشند و عمده وقت ذیقیمتشان را صرف این امر حیاتی نمایند و تکالیف قانونی لازم الاجرائی را برای دولت تعیین نمایند و جوی را درمجلس ایجاد نمایند که سایر نمایندگان محترم هم همت ویژه‌ای برای اجرای این تکالیف مبذول بفرمایند. البته اطلاع دارم که مجلس دارای کمیسیون اقتصادی است اما اولاً معلوم نیست همه اقتصاددانان مجلس در این کمیسیون جمع شوند و ثانیاً این کمیسیون نیز هم عرض بقیه کمیسیونها است. تقاضا از اقتصاددانان مجلس این است که با بذل این همت، مجموعه مجلس را به یک نگرش و عمل انقلابی و جهادی جامع‌الاطراف اقتصادی سوق دهند تا مقولات مهم تولید، تورم، گرانی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، صادرات، اجرای اصل 44 قانون اساسی و نظیر آنها از اولویت کامل برخوردار شوند.


https://shoma-weekly.ir/HGBTSW