سیاسی

دختران نخبه انتظار امکان ایفای نقش در ارکان نظام را دارند

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: باید راهکارهایی برای تسهیل خواست نخبگان زن برای حضور در مناصب اداره کشور اندیشید.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: باید راهکارهایی برای تسهیل خواست نخبگان زن برای حضور در مناصب اداره کشور اندیشید.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با نوید صبح، یادآور شد: مدیریت زنان موضوعی است که همیشه اذهان عمومی را به خود حساس می‌کند.

وی افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران ابتکار عمل حضرت امام راحل و بعد از آن مقام معظم رهبری و زمینه هایی که سبب شد که اعتماد عمومی نسبت به حضور زنان و دختران جوان در جامعه جلب شد.

رهبر تصریح کرد: بیش از 60 درصد رتبه قبولی دانشگاه ها را دختر جوان به خودشان اختصاص دادند و شاهد هستیم که در عرصه‌های مختلف داخلی و بین المللی خانم ها رتبه های بالایی را به دست می‌آورند. همچون موفقیت در زمینه‌های علمی، پژوهشی و یا ورزشی و ... که می‌توانیم به آن اشاره کنیم. خانم‌هایی که در مراکز مختلف دانشگاهی شاغل هستند نیز رتبه های بالای علمی و امتیازات را کسب کردند. اما همه این فرایندها منجر به یک نتیجه که زنان ما در جامعه و در حاکمیت مناصب مختلفی در حد و اندازه مورد توقع را به دست آورند نشده است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با انتقاد از رویکردهای افراطی فمنیستی برابری جویانه، تفریط را نیز مورد نقد قرار داد و افزود: یک زن در جامعه در کنار تمام وظایف که برای خانه و خانه داری و فرزندآوری و همسرداری بر عهده اش هست، باید بتواند به عنوان یک مغز متفکر حضور داشته باشد.

وی اظهار داشت: طبیعتاً دختران جوان ما این توقع دارند که بتوانند در سمت‌های مختلفی را در ارکان نظام برعهده بگیرند.

رهبر خاطر نشان کرد: گاهی اوقات دستور العملهای فمنیستی را که از آن سوی مرزها دیکته می شود را می‌بینیم، کنوانسیون‌ها، معاهدات، منشورها و ... که مثلا دیکته می‌کند که۳۰ درصد کرسی‌های مجلس به عهده خانم‌ها باشد. برخی کشورهای همسایه می‌بینیم که چند درصد کرسی‌های مجلس را اختصاص داده اند که با نظام جمهوری اسلامی ایران خیلی همخوان نیست. اما می‌توان راهکارهایی را اندیشید که برای پاسخ به این توقع گام‌های موثری را برداریم
https://shoma-weekly.ir/GMIZha