سیاسی

دخالت آشکار آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد فراموش‌شدنی نیست

کودتای 28 مرداد 1332 برگی از دروغگویی‌ و خیانت آشکار آمریکا به همراه مقامات داخلی است که هیچگاه از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: کودتای 28 مرداد 1332 برگی از دروغگویی‌ و خیانت آشکار آمریکا به همراه مقامات داخلی است که هیچگاه از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد.
محمد حسن ذاکری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه 28 مرداد 1332 یکی از خاطرات تلخ سیاسی کشورمان است، گفت:‌ در تاریخ ایران قبل از انقلاب اسلامی همواره موارد متعددی از دخالت عوامل غربی در کشورمان وجود داشت که کودتای 28 مرداد یکی از بارزترین این موضوعات است.
وی با بیان اینکه بیداری که در آن مقطع زمانی بین مردم به برکت روحانیت ایجاد شده بود، متأسفانه با دخالت آمریکایی‌ها به تلخی کشیده شد، افزود: آمریکا به همراه نیروهای داخلی همچون اراذل و اوباش و برخی از روشنفکران نمادین دست به دست هم دادند تا بیداری که در آن مقطع زمانی در بدنه ملت ایران شکل گرفته بود را سرکوب کنند و متاسفانه «مهر» نافرجامی بر این حرکت مردم زده شد.
وی اظهار داشت: ملت ایران باید همواره از این گونه حوادث به عنوان یک عبرت تاریخی یاد کند تا در مواضع خود نسبت به آمریکا هیچگاه کوتاه نیاید چراکه تاریخ معاصر ایران انقلاب اسلامی ثابت کرده است که آمریکا همواره در راستای ساختارشکنی علیه ایران گام برداشته است.

https://shoma-weekly.ir/S3mHPk