سیاسی

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی: شهید اندرزگو در مبارزه مبتکری کم نظیر بود

محمد نبی حبیبی: شهید اندرزگو در مبارزه با حفظ چارچوب فقاهت و مرجعیت مبتکری کم نظیر بود.
محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: شهید اندرزگو در مبارزه با حفظ چارچوب فقاهت و مرجعیت مبتکری کم نظیر بود.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی وی که در مراسم رو نمایی از یادمان مزار شهید اندرزگو سخن می گفت: ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) اظهار داشت: شهید اندرزگو یکی از افتخارات بزرگ موتلفه اسلامی است و در ورق های زرین حزب موتلفه اسلامی درخشش شهید اندرزگو ویژگی خاصی دارد.
حبیبی در ادامه بیان داشت: کسانی که مبارزه در عصر شهید اندرزگو را درک کرده اند می دانند که جو حاکم بر فضای مبارزه تفکر مارکسیستی  و ملی گرایانه بود. در آن زمان در دانشگاهها ، برخی از مسلمانان مبارز خود را مارکسیسم نشان می دادند.
وی افزود: جو مارکسیستی مبارزات بسیاری از افراد را از صراط مستقیم منحرف می کرد و در اینجا افتخاری ویژه نصیب موتلفه اسلامی و شهید اندرزگو است که مبارزات را در راه اسلام انجام دادند. دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به 15 خرداد تصریح کرد: پس از حادثه 15 خرداد، حزب توده و جبهه ملی 15 خرداد را شورش کور تلقی کردند. همان جو غالب در کشور که مارکسیستی بود خیلی از جوانان را طعمه خود قرار داده بود. موتلفه اسلامی کار تشکیلاتی و مبارزاتی در حوزه سیاست و کار مسلحانه را در این جو مسموم آغاز کرد.
حبیبی تاکید کرد: موتلفه اسلامی مبارزه را در چارچوب فقاهت، مرجعیت و در راه اسلام انتخاب کرده بود. شهید اندرزگو سمبل مبارزه اسلامی است و زمانی که او احساس می کند سازمان مجاهدین خلق که برای آنها کمک های فراوانی ایجاد کرده بود از راه منحرف شده اند، جزو اولین کسانی بود که از آنها فاصله گرفت و تشخیص این مساله در آن زمان تشخیص بسیار سختی بوده است. وی ادامه داد:  موتلفه اسلامی در زمانی که جو غالب مبارزه در ید قدرتمند مارکسیستها بود ، شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی هجده ساعت جلسه برگزار می کند و شهید مطهری در آن زمان می گویند باید چندین تن از سران رژیم ستمشاهی از بین روند تا جو رعب و ترس در مبارزات شکسته شود.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: تب تند مبارزه، موتلفه اسلامی را از راه فقاهت و مرجعیت ذره ای منحرف نمی کند و در همان راه عمل کردند و از مرجع تقلید فتوا می گیرند که آیا به خاک افکندن سران رژیم ستمشاهی کار درستی است یا خیر که مرحوم آیت الله العظمی میلانی اجازه می دهند و سپس موتلفه اسلامی مبارزه مسلحانه می کند و این موضوع بسیار مهمی است.
حبیبی در ادامه اظهار داشت: کسانی می توانند ادعای مبارزه خالص کنند که تنها برای خدا مبارزه کرده باشند و مبارزه آنها برای خود ،حزب شان و شهرت نباشد. خالص کردن نیت در مبارزه نیاز به خودسازی دارد . وی افزود: شهید اندرزگو در کار مبارزاتی با حفظ چارچوب فقاهت و مرجعیت مبتکری کم نظیر بود و راههای پیچیده مبارزه را خودش طراحی و انتخاب می کرد . دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ریشه ابتکار ، شجاعت و خونسردی شهید اندرزگو ، مبارزه در راه خدا است.
همچنین حجت الاسلام مهدی اندرزگو نیز در این مراسم اظهار داشت: شهدای قبل از انقلاب اسلامی از مظلومیت خاصی برخورداراند. مانند شهید اندرزگو که سالها در خفقان بودند و مردم در بعد از انقلاب با خاطراتی که از دوستان و همرزمان او با نام شهید اندرزگو آشنا شدند . وی افزود : بیان خاطرات شهدا برای نسل های جوان و آیندگان این انقلاب را که با زحمات امام(ره) و شهدا به وجود آمد باعث می شود نسل جوان قدر انقلاب را بدانند. فرزند شهید اندرزگو تصریح کرد: دست هایی در کار است که ریشه انقلاب را به فراموشی بسپارند و بیان خاطرات شهدا و زحماتی که این شهدا برای پیروزی انقلاب کشیدند باعث می شود نسل های جوان و نسل سوم انقلاب بداند چه مجاهدت هایی در راه انقلاب رخ داده تا در پاسداری از آن همت بیشتری کنند.
این مراسم همزمان با قیام 15 خرداد،میلاد حضرت علی (ع) که سالروز تولد آن شهید نیز بود ،برگزار شد.

https://shoma-weekly.ir/hPZJ8j