سیاسی

دبیر کل حزب الله لبنان: ما برای جنگ روانی هم دروغ نمی‌گوییم

ما 34 سال با دشمن صهیونیستی درگیر هستیم و هیچ وقت دروغ نگفتیم. این دشمن به صداقت و شجاعت ما اعتراف کرد اما کشورهای مدعی عربیت، در صداقت ما تشکیک کردند.
دبیرکل حزبالله لبنان در مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت سردار بزرگ مقاومت، شهید مصطفی بدرالدین، گفت: سید مصطفی بر رفتن به سوریه و به عهده گرفتن مسئولیت در آنجا اصرار داشت و همراه با دیگر فرماندهان، شهدا و مجروحان مقاومت، سهم بسزایی در جلوگیری از سقوط سوریه ایفاء کرد. بدین ترتیب ما اکنون در برابر مردی از مردان بزرگ مقاومت و مغز متفکر و یکی از بنیانگذاران آن قرار داریم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزبالله لبنان در آغاز سخنان خود تأکید کرد: سید مصطفی از نخستین لحظات و ساعات پیدایش مقاومت، از مردان بزرگ آن بود و از اولین مجروحان مقاومت در نبرد علیه اشغالگران اسرائیلی به شمار میآمد. شهید مصطفی برای توسعه توانمندی مقاومت در سطوح کیفی و کمی تا پیروزی سال 2000 کوشید و پس از بحران سوریه، مسئولیت اداره واحدهای نظامی و امنیتی مقاومت در سوریه را عهدهدار شد.

دبیرکل حزبالله در این باره گفت: بعد از شهادت حاج عماد مغنیه، بدرالدین مسئولیت دیگری را بر عهده گرفت و از مهمترین دستاوردهای این دوران میتوان به کشف شبکههای جاسوسی اشاره کرد. مصطفی در متلاشی کردن شبکه تروریسم در لبنان مشارکت کرد و تلاشهایی را که دستگاههای امنیتی لبنان در متلاشی کردن این شبکهها انجام داده بودند، تکمیل کرد.

دبیرکل حزبالله لبنان افزود: هنگامی که حزبالله تصمیم گرفت که وارد سوریه شود، مصطفی مسئولیت و رهبری یگانهای حزبالله را در آنجا بر عهده گرفت و به لطف تلاشهای او، مقاومت به افتخار تحقق دستاوردها و جلوگیری از سقوط سوریه نائل شد.

سیدحسن نصرالله: عربستان که قانون اساسی جدیدی در سوریه می خواهد، آیا خود قانون اساسی غیر از حکومت پادشاه و دربار حاکم دارد؟ عربستان انتخابات ریاستجمهوری زودهنگام در سوریه می خواهد؛ آیا عربستان اصلا انتخابات دارد؟ عربستان خواهان نظام چندحزبی و چرخش قدرت در سوریه است؛ آیا این کشور خود چندحزبی است یا چرخش قدرت در آن صورت
می گیرد؟

دبیرکل حزبالله لبنان افزود: حتی دشمن صهیونیستی کینهتوز در حق ما انصاف را رعایت کرد، اما کشورهای عربی به آمریکا و رژیم اسرائیل و اسرائیلیها بیشتر از خود اسرائیلیها خدمت کردند.

وی گفت: ما 34 سال با دشمن صهیونیستی درگیر هستیم و هیچ وقت دروغ نگفتیم. این دشمن به صداقت و شجاعت ما اعتراف کرد اما کشورهای مدعی عربیت، در صداقت ما تشکیک کردند.

سیدحسن نصرالله ادامه داد: ما تحقیق و بررسی کردیم و هیچ نشانهای دال بر دست داشتن رژیم صهیونیستی بر ترور شهید بدرالدین وجود ندارد. هر چند ما رژیم اسرائیل را تبرئه نمیکنیم اما ما حتی دشمنان را متهم نمیکنیم و جنگ روانی ما با تمام جهان تفاوت دارد و در جنگ روانی هم دروغ نمیگوییم.

نصرالله افزود: مدعیان عربیت برای خدمت به آمریکا و رژیم اسرائیل، همه را علیه ما تحریک کردند و همچنان این کار را در لبنان و خارج آن انجام می دهند.

رهبر مقاومت اسلامی تأکید کرد: ما برای پاسخ دادن به حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی در قنیطره آمادگی کامل داشتیم و به اسرائیل هشدار دادیم که از کشتن مجاهدان ما دست بردارد که در غیر این صورت واکنشهای سخت و پاسخ مستقیم خواهیم داد.

سیدحسن نصرالله خطاب به اشغالگران و سران ارتجاع عرب گفت: ای صهیونیستها و ای مدعیان عربیت! اگر دست به سوی مجاهدان ما دراز کنید، پاسخ ما حتی خارج از مرزهای شبعا، بسیار سنگین خواهد بود.

سیدحسن نصرالله تأکید کرد: ما در کار جهادی فقط یک یا 10 فرمانده نداریم بلکه یک نسل فرمانده در اختیار داریم.

https://shoma-weekly.ir/rMELTy