سیاسی

دانشگاه حزب نیست

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که دانشگاه جدید در تهران تأسیس نشود و به علاوه هر دانشگاه قبل از تأسیس باید اثبات کندکه می‌تواند پاسخ‌گوی معیارهای مصوبی که در آئین‌نامه آمده باشد.
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بررسی مجدد دانشگاه احمدی نژاد گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که دانشگاه جدید در تهران تأسیس نشود و به علاوه هر دانشگاه قبل از تأسیس باید اثبات کندکه میتواند پاسخگوی معیارهای مصوبی که در آئیننامه آمده باشد.

مهندس مصطفی میرسلیم در گفتگو با «ذکر» مرجع بررسی این معیارها را وزارت علوم معرفی کرد و خاطر نشان ساخت: بررسی کارشناسی مستلزم بازدید از امکانات دانشگاه و ارزیابی نیروی انسانی و تجهیزات آن است. لذا هیچ گاه در مرحله اول با تأسیس موافقت نمیشود بلکه اجازه داده میشود تا مؤسسان در مدت زمانی که در اختیار دارند، خود را آماده کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: برای ارزیابی و در صورت تأیید کسب پروانه تأسیس و این فرآیند چندین ماه به درازا میکشد و کار یک شبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست.

وی با طرح این احتمال که اعمال نفوذ از سوی رئیس وقت شورای عالی منجر به این مصوبه شده است، درباره هدف احمدی نژاد از این رفتار گفت: ایشان دارای سابقه چند ساله به عنوان عضو هیئت علمی است و آن چه در ابتدا به ذهن خطور میکند این است که خواستهاند در قالب فعالیتهای دانشگاهی، نتایج تجربیات چند ساله خود را به صورتی علمی به نسل جوان علاقهمند منتقل کنند. البته از ابزار دانشگاه نباید برای منویات سیاسی استفاده کرد. دانشگاه حزب نیست و نباید باشد، ولی همواره میتوان در دانشگاه برای امور مختلف تخصصی کشور نظریه علمی و بحث انتقادی مطرح کرد تا بدین ترتیب، آموزش محمل واقعی خود را بیابد و فقط جنبه نظری نداشته باشد.

این استاد با سابقه دانشگاه امیرکبیر در خصوص انتصابات صورت گرفته در این دانشگاه، یادآور شد: این انتصابات باید در وزارتخانه مراحل مقدماتی خود را طی کند و سپس به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد، به نظر نمیرسد این مراحل طی شده باشد.

 

https://shoma-weekly.ir/B7qdKu