سیاسی

داعش سپر دفاعی اسرائیل است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه غایت تمام وقاع اخیر خاورمیانه راه‌اندازی جنگ میان شیعه و سنی بود، گفت: داعش بر اساس فکر و اندیشه سالم بنا نشده که ماندگار شود بلکه بر اساس خوی وحشیگری ایجاد شده است؛ بنابراین دوامی نخواهد داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند، امام جمعه ‌کازرون در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ، با اشاره به تحولات اخیر خاورمیانه گفت: ریشه تمام این تحولات و وقایع و فجایعی که در فلسطین، عراق و سوریه در حال اتفاق است، یکی است و از یک سرمنشأ گرفته می‌شوند و آن هم استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

هدف تمام وقایع اخیر خاورمیانه، تضعیف بنیه کشورهای اسلامی است

وی افزود: غرض از تمام این وقایع تضعیف بنیه کشورهای اسلامی و ایجاد اختلاف بین فرقه‌های اسلامی و تقویت امنیت رژیم صهیونیستی است اما آن طوری که اینها طراحی می‌کنند پیش نرفته و نخواهد رفت.

حجت‌الاسلام خرسند با اشاره به وقایع فلسطین عنوان کرد: اینها گمان می‌کردند می‌توانند در عرض چند روز مقاومت را زمین‌گیر کنند و موشک‌های آنها را از بین ببرند؛ لذا جنایت کم‌نظیری در غزه در یک ماه گذشته مرتکب شدند و اینجا مردم غزه مقاومت جانانه‌ای کردند و شهدای زیاد و مجروحان فراوانی دادند درد و غم‌های فراوانی را تحمل کردند اما تمام اینها برکاتی هم داشت و آن اینکه خوی حیوانی و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی برای افکار عمومی دنیا نمایان شد.

امروز اسرائیل در همه دنیا به‌عنوان رژیم منفور مطرح است

امام جمعه کازرون ابراز کرد: امروز اسرائیل در تمام دنیا به معنای واقعی یک رژیم منفوری است و مشاهده می‌کنیم راهپیمایی‌ها و تجمعاتی که در دنیا علیه اسرائیل می‌شود در هیچ زمانی سابقه‌ای نداشته است.

وی با بیان اینکه این خبر، نویددهنده تحولات شیرینی برای امت اسلامی در آینده است، گفت: این مسئله نوید حوادث تلخی برای رژیم صهیونیستی و مقدمه‌ای برای نابودی حتمی و قطعی رژیم صهیونیستی است.

حجت‌الاسلام خرسند اظهار کرد: دشمنان برای اینکه امت اسلامی را متوجه خطر اصلی که اسرائیل است، نکند در کشورهای گوناگون فتنه‌انگیزی کرده‌اند به‌ویژه در عراق و سوریه با تشکیل گروه‌های تکفیری به ظاهر مسلمان اما کج‌فهم و منحرف و دور از معارف اسلامی و کسانی که سلاح‌های خود را به جای اینکه به سمت دشمن قطعی اسلام نشانه بروند به سمت برادران مسلمان خود نشانه رفته‌اند، اقدامات فراوانی انجام داده است.

هدف تشکیل داعش و وقایع خاورمیانه، ایجاد حاشیه امن برای صهیونیست‌ها بود

امام جمعه کازرون عنوان کرد: غایت تمام این اقدامات گرفتاری مسلمانان و راه‌اندازی جنگ میان شیعه و سنی بود و می‌خواستند توسط این فجایع و وحشی‌گری‌های داعش و گروه‌های تکفیری، حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد کنند که البته این مسئله عملی نشده و نخواهد شد.

وی اضافه کرد: داعش بر اساس یک فکر و اندیشه سالم بنا نشده است که ماندگار شود بلکه بر اساس خوی وحشیگری ایجاد شده است؛ بنابراین دوامی نخواهد داشت و قطعاً این تیری است که به قلب به وجود آورندگان بازگشت خواهد داشت چه آمریکا و صهیونیست‌ها و چه برخی دولت‌های به ظاهر اسلامی قطعاً یک روزی داعش با خود آنها هم تسویه حساب خواهد کرد.

حجت‌الاسلام خرسند گفت: تجربه نشان داده است در افغانستان خود آمریکایی‌ها، طالبان را به‌وجود آوردند و بعد هم طالبان مقابل آنها ایستاد و یا آمریکایی‌ها صدام را تقویت کردند و بعد هم صدام مقابل آنها ایستاد و مجبور شدند با او از در جنگ وارد شوند و این چنین نمونه‌های زیادی در طول تاریخ فراوان است؛ لذا تاریخ بیانگر این است که این توطئه‌ها هیچگاه سرانجامی نداشته است پس آخر و عاقبت تحولات، گرفتاری خود استکبار جهانی است.

لزوم هوشیاری عالم اسلام در وقایع اخیر

وی تأکید کرد: آن چیزی که امروز اهمیت دارد این است که امت اسلام و به‌ویژه علمای اسلام هوشیار باشند و ترفندها و توطئه‌های دشمن را بشناسند و در دام دشمن گرفتار نشوند و با حکمت و عقل و تدبیر، امت اسلامی از این مرحله عبور کنند.

حجت‌الاسلام خرسند اضافه کرد: به‌وسیله این بصیرت و هوشیاری، آن اسلام‌گرایی حقیقی که خواسته مسلمانان حقیقی است و نهضت بیداری اسلامی به یاری خدا فراگیر می‌شود و زمینه رفاه و سعادت امت اسلامی و نابودی رژیم صهیونیستی فراهم می‌شود.
https://shoma-weekly.ir/Iu47Vf