سیاسی

داعش، اسرائیل را در حاشیه امن قرار داده است

داعش رژیم جعلی اسرائیل را در حاشیه امن قرار داده است. مصائب ساکنان غزه که روزی در صدر اخبار جهان بود به یکباره با اقدامات داعش، به فراموشی سپرده شد. به همین خاطر قاطعانه باید عرض کنم که داعش فرزند آمریکا و اسرائیل است
تیم ملی فوتبال برزیل بازیکنی داشت که در بازی به راست نگاه می کرد ولی توپ را به سمت چپ می فرستاد، این حکایت امروز گروه تروریستی داعش و برخی سران عرب بویژه آل سعود و آل خلیفه است. جنایات خود را به نام اسلام عزیز انجام می دهند اما در عمل به منافع آمریکا و اسرائیل خدمت می کنند. برای تبیین بیشتر این مسئله با دکتر محمد کرمی راد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفتگو کردیم که ماحصل آن در ادامه از نظرتان خواهد گذشت.

* آقای دکتر، کارشناسان بسیاری اعتقاد دارند که داعش و وهابیت تکفیری برای تامین منافع صهیونیسم در منطقه مرتکب جنایت شده و کشورهای اسلامی را درگیر جنگ کرده اند، تا چه میزان این تحلیل مبتنی بر واقعیت است؟

- این یک دیدگاه کاملا ً درست است. اما بیش از آنکه در این خصوص سخن بگوئیم باید دلایل چرائی ایجاد داعش و وقوع جنگ در کشورهای مسلمان مانند سوریه، عراق و لیبی را مورد بررسی قرار داد. پس از آنکه ملتهای مسلمان و بویژه جوانان در کشورهایی چون تونس، مصر و لیبی علیه حاکمان دست نشانده غرب در این کشورها به پا خواستند و توانستند دیکتاتورهایی چون زین العابدین علی، حسنی مبارک و معمر قذافی را از قدرت ساقط کنند، غرب از این ناحیه احساس خطر کرد چرا که این انقلاب ها که مقام معظم رهبری به درستی از آن به عنوان بیداری اسلامی نام بردند و با الگو گیری از انقلاب مردم ایران شکل گرفته بود، منافع صهیونیسم را به شدت تهدید می کرد، لذا از نظر غربی ها ضروری بود که برای مقابله با آن اقدام کنند.

زمینه ایجاد داعش از همین نکته کلید خورد. آنها با بهره گیری از این گروههای تروریستی ضمن آنکه در حرکت جوانان مسلمان انحراف ایجاد کردند و آنها را به سمت گروههای تروریستی سوق دادند، موج عظیمی از اسلام هراسی نیز در دنیا ایجاد کردند.

* برای ایجاد چنین موقعیتی ضروری به نظر می رسید که باید برخی از سران کشورهای اسلامی با آنها همراهی کنند؟

- غرب اگر این همراهی و به عبارتی سرسپردگی برخی سران کشورهای اسلامی بویژه آل سعود نبود، نمی توانست برنامه های خود را پیش ببرد. در همین راستا شما می بینید در حالی که هنوز کشورهائی چون مصر و لیبی در تب و تاب تشکیل دولت پس از سقوط حکام دست نشانده بودند، آل سعود از طریق وهابیت تکفیری زمینه ایجاد آشوب در کشور سوریه به عنوان حامی جبهه مقاومت در برابر اسرائیل را فراهم می کند. پس از آنکه توانستند کشور سوریه را درگیر یک جنگ فرسایشی بکنند با کمک پس ماند های حزب بعث و همچنین برخی مسئولان حکومتی رده بالا مانند معاون جلال طالیانی این جنگ را به عراق کشاندند و این کشور را نیز دراین مهلکه وارد کردند و به عبارتی به یکباره منطقه را به آشوب کشاندند. در این جا ما شاهدیم که تکریتی ها با تکفیری ها همراه شدند و به عنوان سربازان خط مقدم اسرائیل با اسلام به جنگ برخواستند. اینها به نام اسلام و با داعیه اسلام بر علیه اسلام ناب جنگ را آغاز کردند. در این مسیر نیز دو جبهه در برابر هم قرار گرفتند، جبهه مقاومت در برابر استکبار و جبهه سرسپردگی در برابر استکبار. آن چه در عمل رخ داد تشکیل گروهی تروریستی تحت عنوان داعش(دولت اسلامی عراق و شام) با بودجه عربستان، با سلاح آمریکا و کشورهای غربی و با آموزش توسط ترکیه، اردن و قطر بود که منافع صهیونیسم را در منطقه به بهترین وجه ممکن تامین می کرد. شاهدیم که با تبلیغات وسیع جوانان را از 84 کشور جذب کردند و یک خطی را در برابر خط مقاومت در برابر استکبار ایجاد کردند. البته ضروری است که ما به عنوان پرچمدار اسلام اصیل و کشور خط مقدم مبارزه در برابر استکبار با بهر گیری از تمام امکاناتمان بویژه در عرصه دیپلماسی و فرهنگی در افشای چهره واقعی وهابیت تکفیری تلاش کنیم، تا کنون اقدامات خوبی صورت گرفته اما باید بیش از این باشد.

* از بدو پیروزی انقلاب امام راحل فلسطین را مسئله اصلی جهان اسلام عنوان کردند، مقام معظم رهبری نیز همواره بر این مهم تاکید داشته اند، داعش چقدر در حاشیه بردن فلسطین از صدر مسائل جهان اسلام نقش داشته و در این جهت به منافع رژیم صهیویستی خدمت کرده است؟

- داعش به تمام معنا در خدمت اسرائیل است، به همین خاطر شما می بینید که زخمی های آنها در اسرائیل مداوا می شوند و خود سران داعش به طور علنی اعلام می کنند که اسرائیل دشمن ما نیست. جنایاتی که داعش در منطقه انجام داد تمام اذهان را به سمت خود جلب کرد، ضمن آنکه کاری کرده اند تا توان کشورهای حامی مقاومت چون سوریه و همچنین حزب الله لبنان صرف مبارزه با گروههای تروریستی بشود. نتیجه غفلت از دشمن اصلی یعنی اسرائیل در منطقه بود که این روزها با آرامش به پیشبرد اهدافش و بویژه گسترش شهرک سازی در فلسطین تمرکز کرده است. داعش رژیم جعلی اسرائیل را در حاشیه امن قرار داده است. مصائب ساکنان غزه که روزی در صدر اخبار جهان بود به یکباره با اقدامات داعش، به فراموشی سپرده شد. به همین خاطر قاطعانه باید عرض کنم که داعش فرزند آمریکا و اسرائیل است که در سی آی ای، موساد و پنتاگون متولد شده و امروز به جان جهان اسلام افتاده است و منافع صهیونیسم را تامین می کند. سخنان هیلاری کلینتون شاهد این مسئله است. طالبان، القاعده و امروز داعش و گروههایی چون النصره و جیش الفتح همه اینها از یک منبع سرچشمه می گیرند و آن آمریکا و صهیونیسم بین الملل است تا منافع آنها را در جهان تامین کند. در این مسیر نیز کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه آل سعود در خدمت آنها هستند و فرامین آنها را اجرا می کنند، گوشه ائی از این توطئه ها در مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا توسط ترامپ علنی شد. بهر حال آن چه مشخص است، داعش در خدمت منافع اسرائیل است و یکی از عمده ترین این منافع، به محاق بردن مساله اشغالگری و جنایات اسرائیل در فلسطین است که از این بابت داعش و وهابیت تکفیری به بهترین شکل ممکن وظیفه خود را دقبال اربابانشان انجام داده اند.

https://shoma-weekly.ir/EH8wgO