بین الملل

خیز اتحادیه‌های کارگری در انگلیس برای آغاز اعتراضات

اتحادیه‌های بخش خصوصی انگلیس در حال برنامه ریزی برای آغاز دور جدیدی از اعتراضات هستند.

اتحادیه‌های بخش خصوصی انگلیس در حال برنامه ریزی برای آغاز دور جدیدی از اعتراضات هستند.
به گزارش ایندپندنت، اتحادیه‌های بخش خصوصی  خود را آماده شروع دور جدیدی از اعتراضات به افزایش نرخ بیکاری و عدم پرداخت حقوق خود می‌کنند. دولت انگلیس هم اکنون خود را در برابر  اقدام میلیون‌ها کارگر می‌بیند که تصمیم دارند اعتصابی سراسری علیه تدابیر ریاضتی دولت به مورد اجرا بگذارند.
Unison (بزرگ‌ترین اتحادیه تجاری بخش خصوصی با بیش از 1.3 میلیون عضو) و GMB (یکی دیگر از اتحادیه‌های تجاری انگلیس با بیش از 600 هزار عضو) اعلام کرده‌اند که در حال برنامه‌ریزی برای شروع اعتراضات در خصوص پایین بودن حقوق و مزایای خود هستند.
برندان باربر دبیر کل گنگره اتحادیه تجاری در همین مورد اعلام کرده است که کارگران می‌خواهند خشم واقعی خود را در خصوص کاهش استانداردهای زندگی خود ابراز کنند. سال گذشته نیز اتحادیه‌های کارگری به مدت دو روز اعتراضاتی را علیه تدابیر ریاضتی دولت ائتلافی انگلیس برگزار کردند. اعتراضات جدید چالش جدید برای دولت انگلیس و البته فشاری مضاعف بر کادر رهبری حزب کارگر خواهد بود چرا که این حزب با  طرح عدم افزایش دستمزدها موافقت کرده بود.
در همین حال، دیو پرنتیس رهبر (Unison) اگر مذاکرات ما با دولت به نتیجه‌ای نرسد، اعتراضات خود را آغاز خواهیم کرد. پل کندی دبیر کل اتحادیه تجاری انگلیس نیز اعلام کرده است:« دستمزد  کارگران انگلیسی سال‌هاست که با هیچ افزایشی رو به  رو نشده است و دیگر از این همه فریبکاری و سیاسی کاری دولت خسته شده‌اند. وقت آن رسیده که سیاستمداران برای کارگران احترام قائل شوند چرا که دیگر صبر آنها به پایان رسیده است».
از سوی دیگر، آمارهای رسمی نشان می‌دهد که بخش تولید در انگلیس در بدترین وضعیت ممکن خود در سه سال گذشته قرار گرفته است. سازمان تولیدکنندگان انگلیس اعلام کرده که صادرات این کشور در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به طرز چشمگیری کاهش یافته است. همچنین ثبت سفارشات دولت انگلیس نیز با کاهش قابل ملاحظه‌ای در دو سال گذشته روبرو بوده است. از سوی دیگر، آمارهای رسمی منتشر شده نیز نشان می‌دهد که رشد اقتصاد این کشور بین ماه‌های آوریل و ژوئن نیز 0.5 درصد کاهش یافته است.
نظرسنجی‌ها نیز از کاهش اعتماد شهروندان انگلیسی به سیاست‌های دولت انگلیس حکایت دارد. نظرسنجی  انجام شده توسط شبکه خبری ITV   و مرکز تحقیقات ComRes نشان می‌دهد که تنها 16 درصد شهروندان انگلیسی معتقدند  سیاست‌های اقتصادی دولت می‌تواند به خروج این کشور از بحران اقتصادی کمک کند، در حالیکه 62 درصد اعتمادی به سیاست های اقتصادی دولت ندارند.

https://shoma-weekly.ir/LQpEm8