بین الملل

«خون‌بازی» سعودی‌ها در یمن تمام نمی‌شود

درحالی که سازمان ملل از آتش بس در یمن از دومین جمعه ماه مبارک رمضان خبر داده بود؛ اما یمنی‌‌ها این ماه هم شاهد حملات گسترده سعودی‌ها و ناتوانی شدید سازمان ملل در توقف این حملات به صنعا، عدن، صعده، لحج و دیگر مناطق بودند.
درحالی که سازمان ملل از آتش بس در یمن از دومین جمعه ماه مبارک رمضان خبر داده بود؛ اما یمنی‌‌ها این ماه هم شاهد حملات گسترده سعودیها و ناتوانی شدید سازمان ملل در توقف این حملات به صنعا، عدن، صعده، لحج و دیگر مناطق بودند.

در حمله به شهرکی در صنعا بیش از 25 نفر شهید و 50 تن دیگر زخمی شدند. منابع بیمارستانی اعلام کردند حال تعدادی از مجروحان رو به وخامت است و احتمال افزایش شهدا وجود دارد. بر اثر حمله جنگندههای سعودی به خانهای در شهرک سیانی در استان اب، دو نفر شهید و سه تن دیگر زخمی شدند.

این منابع همچنین از کمبود شدید مواد دارویی و تجهیزات پزشکی در بیمارستانها بهدنبال تشدید حملات آل سعود خبر میدهند. همچنین در درگیری در اطراف عدن بزرگترین شهر یمن، سی و پنج نفر کشته شدند. در درگیری میان ارتش یمن با افراد مسلح در شهر تعز دهها نفر از تروریستها به هلاکت رسیدند. جنگندههای سعودی همچنین یک پل را در منطقه النقبه که استانهای شبوه، حضرموت، ابین و عدن را به هم متصل میکند، سه بار بمباران و راه ارتباطی سه استان را قطع کردند.

در همین حال، نیروهای انصارالله نیز در یک عملیات اطلاعاتی گسترده موفق شدند «ابوعمر الشامی» سرکرده گروهک تروریستی-تکفیری داعش را در منطقهای در غرب صنعا به هلاکت برسانند. همچنین در این عملیات، ابوفاروق یکی از فرماندهان وابسته به رئیسجمهور فراری یمن که اقدام به حملات تروریستی و کشتار شهروندان بیگناه میکرد، کشته شد.

ارتش و نیروهای مردمی یمن 15 موشک به سمت پایگاه نظامی المحرق در جیزان عربستان شلیک کرده و تعدادی از خودروهای نظامی آنها را به آتش کشیدند. اداره ارزیابی و استاندارد یمن اعلام کرده است برنامه جهانی غذا مواد غیر قابل استفاده به یمن ارسال کرده است. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با رد ادعای عربستان درباره نقض آتشبس یمن که مدعی شده بود، رئیسجمهور فراری و مخلوع یمن تقاضای آتشبس نکرده است، گفت: علاوه بر تردد مکرر نماینده ویژه دبیرکل به صنعا و ریاض، منصورهادی رئیسجمهور فراری نیز از پشتیبانی خود از احترام عربستان به آتشبس بشردوستانه خبر داده بود!

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن ابراز ناامیدی از شکست طرح آتشبس انسانی در یمن تاکید کرد: هنوز امید خود را در این باره از دست ندادهام.

https://shoma-weekly.ir/CXybl1