سیاسی

خوش آمد یاران هاشمی به آقای دموکراسی خواه !

بعد از این اظهارات و بررسی عملکرد رییس جمهور و مواضع اتخاذ شده از طرف وی در ماه های گذشته می توان نتیجه گرفت که احمدی نژاد با عملکرد خود طمع برخی اشخاص را برانگیخته است که روزی وی در مناظره های تلویزیونی ضد آنان و تفکرشان سخن می گفت، حالا آنها منتظر هستند به احمدی نژاد بگویند "آقای دموکراسی خواه به جمع یاران هاشمی خوش آمدی!"
سلمان مهدوی – رهبر معظم انقلاب اسلامی 26 مهر ماه 91 در دیدار با اعضای هیات دولت در خراسان شمالی فرمودند: در سال آخر خدمت دولت، امکانات و انرژی موجود، منطقاً باید صرف پروژه های نیمه تمام شود.
ایشان در دیدار با کابینه دولت دهم به مناسبت هفته دولت با اشاره به سال پایانی دولت تصریح کردند: نباید تصور کرد که ما در این یک سالى که باقى مانده، چه کار می‌توانیم بکنیم؛ نه، در همین یک سال کارهاى بسیار زیاد و بسیار مهمى می‌توانید انجام دهید. این سال آخر دولت شما، سال مهمى هم هست ....در واقع شما در سال آخر میخواهید این کتاب طولانى و پر حجم خدمات دولت را شیرازه‌‌بندى کنید و آماده کنید و تحویل بدهید. یعنى باید واقعاً امسال کار اگر نگوئیم جدى‌‌تر از همیشه باشد، بلاشک باید در این سال آخر هیچگونه کوتاهى و سستى‌‌اى در کار نباشد.
اما متاسفانه عملکرد دولت و شخص رییس جمهور نسبت به گذشته نشان می دهد فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مورد دقت احمدی نژاد نبوده و  از سوی دیگر برخی اقدامات دولت شائبه برانگیز و ریشه اختلاف هم شده است.
فرمایشات رهبر انقلاب بر کار جدی تر تاکید دارند و اینکه امکانات و انرژی دولت صرف پروژه های نیمه تمام شود، اما در همین حال وقتی مروری بر عملکرد دولت در 3 ماهه گذشته داشته باشیم متاسفانه این ویژگی ها نه تنها دیده نمی شود بلکه آخرین اقدام دولت در چند جا به جایی اخیر در کابینه شائبه برانگیز بوده است.
عزل وزیر ارتباطات و اعلام سرپرستی وزیر راه به جای وی بدون اعلام دلیل این کار از قبل به مجلس به نوعی که نمایندگان مجلس بعد از تصمیم دولت در مورد ادغام وزارتخانه ها و عزل وزیر از موضوع آن هم از طریق رسانه ها با خبر شوند، اقدامی اختلاف افکن است.
از سوی دیگر به تصریح حکم صادره، دادن مسولیت جهانی به مشایی! و صدور حکم 1000 کلمه ای برای وی و تعاریف اغراق آمیز از یک شخصیت عادی در نظام جمهوری اسلامی و همچنین سپردن سازمان میراث فرهنگی به ملک زاده که به برکت حکم حکومتی از تحمل زندان آزاد شد، هیچ یک به خواست رهبر انقلاب نزدیک نیست.
در همین حال اظهارات زیبا کلام از تحلیلگران اصلاح طلب درباره احمدی نژاد در نوع خود جالب است؛ وی می گوید: احمدی نژاد به ما نزدیک شده ولی باید گام های بیشتری بردارد! برخی رفتارهای احمدی نژاد اصلاح طلبانه است اما برای رفع سوءظن وی باید در این زمینه مداومت داشته باشد.
این تحلیل گر اصلاح طلب ادامه می دهد: ما در دل و ذهن احمدی نژاد نیستیم و نمی دانیم که او چقدر به برخی حرفها اعتقاد دارد. ولی ما به برخی امور اطمینان داریم. مثلا مطمئن هستیم که احمدی نژاد اهل کار تیمی، احترام گذاشتن به نظرات دیگران، انتقادپذیری و تشریک مساعی نیست. سابقه هفت سال مدیریت او موید تک روی اوست.
زیباکلام می گوید من به عنوان یک اصلاح طلب این واقعیت را می بینم که یک فرد سیاسی منصب دار مواضعی مترقی اتخاذ می کند. ممکن است آقای احمدی نژاد در سخنرانی بعدی اش به قوه قضاییه بگوید پرونده کوی دانشگاه که آن طور به خاک و خون کشیده شد به کجا رسید؟ و یا پرونده کهریزک چه شد؟ اگر احمدی نژاد چنین حرفهایی بزند من علی القاعده باید از او حمایت کنم.
زیبا کلام درباره نحوه مواجهه با رویکردهای جدید می گوید: اگر این روند ادامه پیدا کند ما دقیقا به همان دلیلی که هاشمی رفسنجانی و خاتمی و تاج زاده و حجاریان و همه کسانی را که در دهه 60 اقدامات غیردموکراتیکی را مرتکب شده بودند بخشیدیم و دموکراسی خواهی آنها را پذیرفتیم باید بپذیریم که احمدی نژاد هم دموکراسی خواه شده است.
بعد از این اظهارات و بررسی عملکرد رییس جمهور و مواضع اتخاذ شده از طرف وی در ماه های گذشته می توان نتیجه گرفت که احمدی نژاد با عملکرد خود طمع برخی اشخاص را برانگیخته است که روزی وی در مناظره های تلویزیونی ضد آنان و تفکرشان سخن می گفت، حالا آنها منتظر هستند به احمدی نژاد بگویند "آقای دموکراسی خواه به جمع یاران هاشمی خوش آمدی!"


https://shoma-weekly.ir/9e9yNO