بین الملل

خودبزرگ بینی موجب کاهش محبوبیت اردوغان شده است

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان نحوه عملکرد اردوغان در سیاست داخلی و خارجی گفت: سیاست های منطقه ای و داخلی اردوغان موجب تغییر نگرش و اعتراض مردم ترکیه شده است
حسن لاسجردی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبری نما با اشاره به تغییر خط مشی اردوغان در سیاست خارجی اظهار داشت: اردوغان در تلاش به پیوند خوردن با قدرت های بزرگ منطقه است و یک خودبزرگ بینی در اندیشه رفتاری او در منطقه دیده می شود.

لاسجردی با بیان زیاده خواهی رئیس جمهور ترکیه در منطقه خاطرنشان کرد: ما بعد از رسیدن اردوغان به ریاست جمهوری، شاهد زیاده خواهی وی در منطقه ودرگیر کردن خود در تحولات منطقه هستیم. او همچنین ادعاهایی چون نئوعثمانی را نیز مطرح کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به رفتار معقول اردوغان و تیم وی در دوران اول فعالیتش، تصریح کرد: در دوره اول اردوغان و تیم وی براساس قابلیت های منطقه ای عمل می کردند و رفتارهای معقولی داشتند؛ اما در دوره ریاست جمهوری، نوعی خودبزرگ بینی در رفتار وی دیده می شود که این مسئله در زمان کنونی مورد انتقاد بسیاری از افراد قرار گرفته است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه سخنانش به بیان تاثیر اقدامات داخلی اردوغان در ترکیه اشاره نمود و افزود: اقدامات اردوغان در مورد روزنامه زمان یا نحوه عملکرد وی در مقابل مخالفان خارج نشین موجب شده تا این برداشت وجود داشته باشد که اردوغان به سمت تک قدرت شدن پیش می رود.

وی تغییر خط مشی سیاسی اردوغان را موجب اعتراضات مردم دانست و اظهار داشت: به نظر می رسد نگاه کلی جامعه ترکیه به اردوغان، با توجه به اقدامات وی و اشتباهاتی که در تصمیمات منطقه ای گرفته است، باعث شده تا مردم ترکیه، انتقادات بزرگ و اساسی به نحوه عملکرد وی داشته باشند.

لاسجردی با اشاره به تلاش های اردوغان در رسیدن به ریاست جمهوری گفت: اردوغان تلاش کرد تا برای رسیدن به ریاست جمهوری، فضای جامعه را به سمتی ببرد تا مردم تصور کنند اگر او رأی نیاورد، شرایط سخت تری خواهند داشت.

وی با بیان نحوه برخورد اردوغان با معترضان میدان گزی استامبول و لجبازی های سیاست خارجی وی اظهار داشت: رفتار وی مخالفت مردم ترکیه را به همراه داشته و این در حالی است که در زمان کنونی اردوغان جایگاه خود را در میان مردم ترکیه از دست داده است و براساس نظرسنجی های انجام شده، محبوبیت او کمتر شده است.

https://shoma-weekly.ir/nLl6Uh