بین الملل

خنجر اعراب مرتجع بر عماد مغنیه خروج ۱۲۰۰۰ میلیونر از انگلیس در شش سال

خنجر اعراب مرتجع بر عماد مغنیه

یوسی مِلمَن روزنامه‌نگار صهیونیست جزئیات جدیدی از عملیات ترور عماد مغنیه، فرمانده حزب‌الله لبنان پس از گذشت ۱۵ سال از شهادتش را فاش کرد. او می‌نویسد: «آریل شارون و اولمرت، نخست‌وزیران اسرائیل به سران موساد مجوز ترور دادند. سازمان‌های اطلاعاتی که شراکت داشتند از آمریکا، فرانسه، انگلیس، اردن، مصر و عربستان سعودی بودند. رئیس موساد در یک سفر محرمانه با همتای آمریکایی خود ملاقات کرد و بر سر اجرای مشترک عملیات ترور به توافق رسیدند. سپس اولمرت به واشنگتن رفت و با بوش دیدار کرد. او دستورات خود را به رئیس سیا برای ادامه تدارک برای ترور مغنیه را صادر کرد. سرویس اطلاعات آمریکا بمبی را که اسرائیل برای ترور مغنیه آماده کرده بود، از طریق اردن و سفارت واشنگتن در پایتخت سوریه به دمشق منتقل کرده و در آنجا به مأموران موساد تحویل داده شد. در ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ و زمانی که مغنیه به خانه‌ای که در دمشق اجاره می‌کرد رسید،مأموران موساد بمب را منفجر کردند.»

خروج ۱۲۰۰۰ میلیونر از انگلیس در شش سال

فارس به نقل از راشاتودی اعلام کرد: رسانه‌ها با استناد به مطالعه موسسه مشاوره مهاجرت سرمایه‌گذاری هنلی اند پارتنرز نوشتند، بیش از ۱۰۰۰ میلیونر در سال ۲۰۲۲ انگلیس را ترک کرده‌اند. بر اساس این یافته ها، ۱۴۰۰ تن که ثروت آن‌ها از یک میلیون دلار بیشتر است

این کشور را در سال گذشته ترک کرده اند. این تعداد به ۲۲۰۰ تن در سال ۲۰۱۹، ۲۸۰۰ در سال ۲۰۱۸ و ۴۲۰۰ تن در سال ۲۰۱۷ انگلیس اضافه شده است. گفته می‌شود، جدیدترین خروج سرمایه گذاران در ادامه روندی است که اندکی پس از رای گیری در مورد برگزیت در سال ۲۰۱۶ آغاز شد. در آن زمان انگلیس روابط خود با اتحادیه اروپا قطع کرد. بر اساس آمار موسسه هنلی اند پارتنرز، از آن زمان تاکنون در مجموع حدود ۱۲ هزار تن انگلیس را ترک کرده است. قبل از رای گیری برای برگزیت، انگلیس شاهد ورود سرمایه گذاران با دارایی خالص بالا به این کشور بود.

https://shoma-weekly.ir/ae9KPo