سیاسی

خنثی شدن مردمی فتنه اقتدار ملی را به رخ جهان کشید

دف از این شورش براندازی نظام جمهوری اسلامی بود و برخی دانسته یا نادانسته در این شورش نقش ایفا کردند. شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» براندازانه و مخالفت با اصل نظام بود و در واقع هیچ ربطی به اصل انتخابات نداشت.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: طرح تشکیل دولت وحدت ملی در حریان فتنه ۸۸ و در سال‌های اخیر هم مطرح شد، این تعبیر بی‌ربط در گفتمان سیاسی، نشانه گرفتن جمهوریت نظام محسوب می‌شود.

به گزارش از سفیر آشتیان؛ جریان استکبار و جریان کفر همواره با خلق فتنه های جدید در صدد براندازی اسلام هستند، فتنه سال ۸۸ برآیند همه فتنه‌هایی بود که از پیش از پیروزی انقلاب با هدف در هم کوبیدن یا انحراف انقلاب اسلامی در فضای داخلی و بین‌المللی علیه انقلاب دنبال شده بود و به صوَر مختلف فعالیت می‌کردند.

شاخصه اصلی حرکت فتنه گران در سال ۸۸ عدم تمکین به قوانین و مقررات حاکم در انتخابات بود، فتنه گران داخلی به‌ رغم توصیه بزرگان نظام هیچ‌گاه نپذیرفتند که به ساز و کار قانونی در زمینه بررسی سلامت انتخابات تمکین کنند و نهایتا با پافشاری بر موضوع تقلب که اکنون همه همفکرانشان بر واهی بودن آن اذعان دارند، کشور را چند سال دچار چالش کرده و فرصت‌ های ذی‌ قیمتی را از نظام سلب کردند.

فشار اقتصادی و افزایش تحریم ها؛ سناریوی فتنه برای بحرانی جلوه دادن اوضاع کشور

کاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سفیر آشتیان در خصوص اتفاقات فتنه گران در سال ۸۸ با اشاره به سناریوی حساس و بحرانی نشان دادن کشور در انتخابات ۸۸ گفت: نبرد نرم ۱۰ ساله آمریکا علیه ایران در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ عملیاتی شد و عده ای در داخل و خارج کشور کارگردانان اصلی این نبرد بودند.

وی افزود: جریان های ضد انقلاب داخلی و خارجی با ارسال پیام تشدید تحریم ها و تحمیل فشار اقتصادی بر ایران به ابرقدرت ها خط می دادند و دشمن با این راهبردها به دنبال بحرانی جلوه دادن کشور بود.

مشارکت ۴۰ میلیونی مردم در انتخابات ۸۸ بیانگر مشروعیت نظام

انبارلویی با اشاره به شرکت ۴۰ میلیون ایرانی در انتخابات ۸۸، بیان کرد: در این انتخابات کاندیدای منتخب با دو سوم آرا انتخاب شد که این رکورد آرا در تاریخ انقلاب اسلامی بی نظیر بود و پیام مشروعیت نظام را به ابرقدرت ها مخابره کرد.

کارشناس سیاسی گفت: دشمنان نظام برای اینکه این رکورد انتخاباتی را مخدوش کنند، شورش های خیابانی را با پشتیبانی رسانه های غربی و عناصر منافقین غربی در ایران تدارک دیدند تا اوضاع را آشفته جلوه دهند.

وی افزود: هدف از این شورش براندازی نظام جمهوری اسلامی بود و برخی دانسته یا نادانسته در این شورش نقش ایفا کردند. شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» براندازانه و مخالفت با اصل نظام بود و در واقع هیچ ربطی به اصل انتخابات نداشت.

طرح تشکیل دولت وحدت ملی جمهوریت نظام را نشانه گرفته بود

انبارلویی با اشاره به طرح دولت ملی اظهار کرد: با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، منتخب مردم به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می شود و در این شرایط دلیلی برای تشکیل دولت وحدت ملی وجود نداشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: مسئله تشکیل دولت وحدت ملی زمانی مطرح می شود که کاندیدای منتخب دارای مشروعیت مردمی باشد. وقتی کاندیداهای فتنه موفق به کسب اکثریت آرا نشدند، این طرح معنا ندارد و این تعبیر بی ربط در گفتمان سیاسی، نشانه گرفتن جمهوریت نظام محسوب می شود.

وی گفت: این طرح مصداق دینی در نظام ما ندارد. در نظام مردم سالاری دینی، رئیس جمهور منتخب برای تشکیل دولت تصمیم می گیرد.

انبارلویی افزود: این طرح پس از فتنه ۸۸ و در سال های اخیر هم مطرح شد که بستر قانونی و تعریف شده ندارد و زمینه ای برای نفوذ عوامل فتنه در نظام است.

برنامه ریزی از پیش تعیین شده جریان فتنه برای تشکیک در سلامت انتخابات

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سناریوی تقلب در انتخابات اظهار کرد: سناریوی «دروغ بزرگ» و «تقلب در انتخابات» از پیش تعیین شده بود و مدعیان تقلب در انتخابات برای اثبات ادعای خود در هیچ نهاد نظارتی حاضر نشدند.

وی افزود: هیچ کدام از حامیان کاندیدای فتنه در پای صندوق آرا شواهدی دال بر تقلب در انتخابات ارایه نکردند. با این حال دست اندارکان انتخابات و شورای نگهبان با بازشماری آراء را به شرط ارائه شواهد و اسناد موافقت کردند اما فتنه گران به این تقاضا نیز پاسخی ندادند.

انبارلویی با اشاره به اینکه عوامل فتنه این ادعای خود را در هیچ دادگاه و دستگاه نظارتی اثبات نکردند، گفت: این عوامل بی پایه و منطق بر ادعای خود اصرار و پافشاری می کردند و برای عملی کردن خواسته های خود به راهکارهای غیرقانونی و شورش متوسل شدند.

کمیته صیانت از آراء، زمینه‌ساز  دخالت نهادهای بین المللی در انتخابات ۸۸ ایران

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تشکیل کمیته صیانت از آرا گفت: این کمیته از اول با هدف القای تقلب در انتخابات تشکیل شد و توطئه ای از قبل تعیین شده برای دخالت نهادهای بین المللی در برگزاری انتخابات در نظام بود.

وی گفت: بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر از از عوامل اجرایی و نظارتی در روند برگزاری انتخابات ۸۸ حضور داشتند، کمیته صیانت از آرا نهادی غیر قانونی موازی با شورای نگهبان بود که با تشکیل این کمیته فعالیت فتنه‌گران به صورت آشکار و علنی شد.

انبارلویی با بیان اینکه شورشگران با وجود هشدارها و روشنگری های رهبری همچنان بر رویکرد خود اصرار داشتند، گفت: «جمهوریت» و «اسلامیت» هدف دشمنان در این نبرد بود اما سرانجام در ۹ دی مردم با قیام تاریخی خود خط بطلانی بر فتنه ۸۸ کشیدند.

خنثی شدن فتنه اقتدار ملی نظام جمهوری اسلامی را به رخ جهان کشید

کارشناس سیاسی اظهار کرد: خنثی شدن فتنه ۷۸ و ۸۸ اقتدار ملی نظام جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید و ایران پس از فتنه ۸۸ فوق‌العاده نیرومندتر از ایران قبل فتنه ۸۸ است و در نگاه جهانیان نظام جمهوری اسلامی توانست از نبرد دشمن عبور کند و یک رونمایی دیگری از قدرت نرم جمهوری اسلامی در جهان شد.

https://shoma-weekly.ir/0UhnA6