سیاسی

خمینی(ره) و خامنه‌ای در صدر اخبار جهان!

محسن مجتبایی- 14 خرداد، یک روز بین‌المللی است، چه سالگرد ارتحال یک مرد جهانی است و لذا یک سخنرانی بین المللی را هم می‌طلبد، همچنان که رهبر فرزانه انقلاب چنین کردند. فرمایشات حضرت آقا آنچنان در گوش غرب صدا کرد که نمایندگانشان همانجا فی‌المجلس دست به قلم شده بودند و یادداشت می کردند

محسن مجتبایی- 14 خرداد، یک روز بین‌المللی است، چه سالگرد ارتحال یک مرد جهانی است و لذا یک سخنرانی بین المللی را هم می‌طلبد، همچنان که رهبر فرزانه انقلاب چنین کردند.
فرمایشات حضرت آقا آنچنان در گوش غرب صدا کرد که نمایندگانشان همانجا فی‌المجلس دست به قلم شده بودند و یادداشت می کردند، واکنشها وانتخاب بخشهایی از بیانات امام خامنه‌ای در رسانه‌های جهان جالب و قابل تأمل بود.
«رهبر ایران گفت: چیزی که غربی‌ها از آن می‌ترسند و باید هم بترسند ایران اسلامی است نه ایران هسته‌ای»
همه رسانه‌های موافق و مخالفی که این قلم، مجال رصد آن را داشت، این جمله حضرت آقا را برجسته کرده بودند؛ البته رسانه‌های معاند، این «باید هم بترسند» بدجور مضاق‌شان را تلخ کرده بود.
همین جا اجازه دهید پرانتزی باز کنیم و بگوییم به تعبیر رهبر فرزانه ما در همین سخنرانی تاریخی 14 خرداد، در کشور ما که زمانی رؤسای روس و آمریکا وانگلیس بدون اجازه وارد می‌شدند و برای خودشان اینجا جلسه می‌گذاشتند و پادشاه (!) ایران را هم تحویل نمی‌گرفتند و تازه آن بدبخت وقتی خود به دیدارشان می‌رفت، به احترام اش بلند نمی‌شدند و...
حالا در این ایران، رهبر ما به همان روس وانگلیس و آمریکا شجاعانه می‌گوید: «باید بترسید...» و آنها هم صدالبته می‌ترسند... خدا را شکر.
اما بررسی بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب را از شبکه متعلق به فرزندان معنوی امام خمینی(ره) و خامنه‌ای در لبنان آغاز می‌کنیم که ضمن انعکاس کامل سخنان ولی امر مسلمین جهان، در بخشهای خبری خود این بخش از سخنان ایشان را برجسته کرد: «ماجراجویی رژیم صهیونیستی علیه ایران همچون صاعقه‌ای است که بر سر این رژیم فرود می‌آید» ؛ شبکه المنار گاه، حال و هوایی پیدا می‌کند که مخاطب فراموش می‌کند که این یک شبکه تلویزیونی لبنانی است و 14 خرداد یکی از آن روزها بود.
در نقطه مقابل، این سایتها و شبکه‌های صهیونیستی بودند که آن بخش از سخنان معظم له که به آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی اشاره داشت، را برجسته کردند.
اما چینی‌ها که از بعد از روی کار آمدن دولت نهم، سیاستمداران و رسانه‌هایش، تؤامان اخبار ایران را جزء به جزء رصد می‌کنند، پوشش گسترده و قابل توجهی نسبت به بیانات رهبر معظم انقلاب داشتند.
خبرگزاری رسمی این کشور «شینهوا» ضمن گزارش نسبتاً مشروحی از مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) گزارش خود را با این تیتر آغاز کرد: «آیت الله خامنه‌ای تحریم‌های غرب علیه ایران را بی تأثیر دانست» پایگاه رادیو بین‌المللی چین هم با اشاره به اینکه رهبر جمهوری اسلامی ایران نگرانی جامعه بین‌المللی در باره اینکه ایران به دنبال سلاح هسته ای است را یک دروغ توصیف کرد، نوشت «به نظر رهبر ایران هدف غرب از این اقدام تحریف افکارعمومی از رویدادهایی است که در ایالات متحده و اروپا درحال روی دادن است.
این پایگاه اطلاع‌رسانی در قسمت دیگری از یادداشت خود آورده بود: «آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه ایالات متحده دچار بحرانهای اقتصادی و اجتماعی بوده و حرکتهای دیوانه‌وار انجام می‌دهد، تصریح می‌کند: غربیها قصد دارند بحرانها را به آسیا، آفریقا و خاورمیانه منتقل کنند تا ضعف خود را با حادثه‌آفرینی در کشورهای دیگر بپوشانند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به بهانه بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)، در گزارشی به شرح ناکامی‌های غرب در تحریم برنامه هسته‌ای کشورمان پرداخت و نوشت: عمیق‌تر شدن نفرت ایرانیان از غرب تنها دستاورد تحریم‌های یکجانبه آمریکا و اروپا علیه برنامه هسته ای ایران بوده است.
به هر حال هر رسانه‌ای از زاویه‌ای به مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) نگاه کرده بود؛حتی رسانه‌های معاند و حتی معاندترین‌شان رسانه‌های صهیونیستی؛ این وسط بیچاره ضد انقلابهای دوره‌گردی مثل تلویزیون صدای آمریکا(VOA) که از سر بدبختی با کنار هم قرار دادن صفحه اول روزنامه‌های صبح روز سه شنبه 16/3/91 به زعم خود تلاش کردند تا وانمود کنند که در ایران جنگ قدرتی در جریان است که بیا و ببین(!)


https://shoma-weekly.ir/Yp5dyv