سیاسی

خلق قوانین یک طرفه دولتی به مشاغل آسیب زده است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: دولت موظف به حمایت از کسب و کارهاست و دولت باید نوعی سیاستگذاری کند که در شرایط شیوع ویروس کرونا کسب و کارهای خصوصی و دولتی کمترین آسیب را متحمل شوند، نه اینکه به صورت یکطرفه قوانینی را خلق و ابلاغ کند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: حدود هشت ماه است که کرونا وارد کشور شده و دولت در این مدت اقدامی خاص برای بهبود شرایط اصناف و مشاغل در دستور کار خود نداشته است.

ابوالفضل توکلی بینا، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: در این هشت ماهی که کرونا وارد کشور شده، اصلاً اصناف و مشاغل از سوی دولت مورد توجه قرار نگرفته اند.

بی توجهی به صاحبان کسب و کار

وی افزود: الان مشاغل با مشکلات متعددی رو به رو هستند. خیلی از صاحبان کسب و کار دارای واحد تجاری استیجاری هستند که اجارههای بسیار سنگینی را ماهانه پرداخت می کنند، اما دولت به جای اینکه به این نوع مشاغل عنایت کند، آنها را به حال خود رها ساخته است.

عضو هیئت امنای دانشگاه رفاه با انتقاد از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در کاهش ساعت کاری کسب و کارها گفت: در حال حاضر به خاطر مقابله با شیوع کرونا ساعت کاری کسب و کارها حداکثر تا ساعت 18 شده است، اما دولت با خود فکر نکرده که کسبه چگونه می توانند هزینه اجاره بها و سایر هزینه های کسب و کار خود را تأمین کنند. دولت ابتدا باید چاره ای برای مشکلات کسبه می اندیشید و بعد ساعت کاری را به ساعت 18 کاهش میداد.

خلق قوانین یک طرفه

توکلی بینا بیان کرد: دولت موظف به حمایت از کسب و کارهاست و دولت باید نوعی سیاستگذاری کند که در شرایط شیوع ویروس کرونا کسب و کارهای خصوصی و دولتی کمترین آسیب را متحمل شوند، نه اینکه به صورت یکطرفه قوانینی را خلق و ابلاغ کند.

وی افزود: گویا دولت برنامه ریزی کرده که به طرق مختلف به مردم فشار وارد کند تا از آنها پول دریافت کند اما این اصلاً اقدامی پسندیده و بجا نیست.

ارز دولتی برای واردات غذای سگ

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه وقتی 14 میلیارد دلار برای واردات غذای سگ ارز 4200 تومانی اختصاص داده می شود نباید از دولت انتظار بهبود شرایط را داشت، یادآور شد: این نوع شیوه ای که دولت برای اداره کشور در نظر گرفته، برای نظام و مردم سم مهلک است. اگر قرار است ارزی برای واردات اختصاص داده شود باید این ارز برای واردات کالاهای ضروری و مواد اولیه کارخانه ها تخصص یابد.

توکلی بینا با اشاره به مدیریت غلط دولت در مهار تبعات اقتصادی ویروس کرونا خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته دولت در ازای دریافت مالیات، خدمات خوبی را به مردم و کسب و کارها ارائه می دهد اما در ایران، دولت این گونه رفتار نمی کند.

https://shoma-weekly.ir/nSDt8r