بین الملل

خلاقیت جدید داعش برای ترور

گروه تروریستی داعش برای بمب‌گذاری‌های مخرب خود از ماشین‌های اسباب‌بازی کودکان استفاده می‌کند.
گروه تروریستی داعش برای بمبگذاریهای مخرب خود از ماشینهای اسباببازی کودکان استفاده میکند. داعش مواد منفجره را در کامیونهای کوچک کنترل از راه دور جاساز میکند که تنها 15 پوند قیمت دارد. آنها ایده این کار را از بازی کامپیوتری کال آو دیوتی گرفتهاند. داعش پیش از این هم از پهبادهای اسباببازی استفاده کرده است، اکنون نیز قصد دارد از این توطئه برای هدف بمب قراردادن رویدادهایی چون مسابقات فوتبال و فستیوالهای موسیقی در انگلیس استفاده کند.

به گزارش نشریه انگلیسی دیلی اکسپرس، داعش این اسباببازیها را از ترکیه وارد میکند و مواد منفجره C4 در آنها جاساز میکند. نیروهای پیشمرگه گفتند چند ماشین اسباب بازی داعش منفجر شده است، این انفجارها میتوانند آثار مخربی بجا بگذارند و منجر به کشته و زخمیشدن دهها نفر شوند.

یکی از داوطلبان انگلیسی که در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) علیه داعش مبارزه میکند، گفت: آنها خوابهای جدیدی برای کشتن مردم میبینند. این ماشینها تازهترین تلاش آنها برای اقدامات تروریستیشان است، آنها پیش از این، عکسهای پهپادها را در فضای مجازی منتشر کرده بودند. داعش از این پهپادها برای بهدستآوردن اطلاعات از مواضع دشمن در غرب آسیا استفاده میکند.

در ادامه این گزارش آمده است: تروریستهای داعش همچنین قصد دارند از دستگاههای بدون سرنشین برای پرتاب مواد منفجره در اجتماعات بزرگ مناسبات فرهنگی و ورزشی استفاده کنند. این دستگاهها کمتر از 100 پوند برای آنها هزینه خواهد داشت. فرماندهان دفاعی بیم آن را دارند داعش به طور همزمان چندین حملات پهپاد که بمب حمل میکنند را آغاز کند و حتی با استفاده از دوربینهای هوایی از اجساد خونی به منظور ویدئوهای تبلیغاتی فیلمبرداری کند.

https://shoma-weekly.ir/TW2DvB