سیاسی

خلأ مرحوم حبیبی در میان جریان های انقلابی کاملاً احساس می شود

مرحوم محمدنبی حبیبی هیچگاه منافع حزبی و سیاسی را به منافع جریان انقلاب و کشور و وحدت میان نیروهای انقلاب ترجیح نمی داد؛ لذا من احساس می کنم خلأ چنین شخصیتی هایی این روزها احساس می شود.

ابراهیم رسولی، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: در میان دوستانی که کار حزبی و سیاسی می کنند و با آنها آشنایی دارم، مرحوم محمدنبی حبیبی یک ویژگی مهمی داشت و آن ویژگی این بود بیش از اینکه تعلقات حزبی داشته باشد بیشتر خود را متعلق به نظام و انقلاب می دانست و این ویژگی در او پررنگ تر جلوه کرد و در 10 سالی که با او آشنایی داشتم، این ویژگی را به وضوح در مرحوم حبیبی مشاهده کردم.

وی افزود: مرحوم محمدنبی حبیبی هیچگاه منافع حزبی و سیاسی را به منافع جریان انقلاب و کشور و وحدت میان نیروهای انقلاب ترجیح نمی داد؛ لذا من احساس می کنم خلأ چنین شخصیتی هایی این روزها احساس می شود.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه در فضایی که جوانگرایی مد شده و عده ای شعار حذف افراد باتجریه را سر می دهند، گفت: در عین حال ما معتقدیم با وجود اینکه فضا باید برای جوانان باز شود، اما وجود افرادی مانند مرحوم حبیبی برای استفاده تجربیاتشان غنیمتی است.

رسولی بیان داشت: از مرحوم حبیبی رفتاری جزء ازخودگذشتگی و ترجیح منافع به ملی به منافع حزبی مشاهده نشده است.

وی معتقد است؛ بعد از فوت مرحوم عسکراولادی، مرحوم محمدنبی حبیبی در سمت دبیرکلی حزب مؤتلفه اسلامی توانست خلأ وجود او را جبران کند، اما بعد از فوت مرحوم حبیبی خلأ حضو در میان جریان های انقلابی که به مرحوم حبیبی علاقه زیادی داشتند، کاملاً احساس می شود.

https://shoma-weekly.ir/2qINpZ