سیاسی

خط نفوذ رسانه ای دشمن مشهود است

رئیس مرکز سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه تیتر اول بسیاری از روزنامه ها همان تیتر رسانه های بیگانه و یا تکمیل کننده اهداف، نیات و غرض آنان است، گفت:جرم نفوذی بودن برخی از روزنامه‌ها کاملا مشهود است.
رئیس مرکز سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه تیتر اول بسیاری از روزنامهها‌‌ همان تیتر رسانههای بیگانه و یا تکمیل کننده اهداف، نیات و غرض آنان است، گفت: جرم نفوذی بودن برخی از روزنامهها کاملا مشهود است.

محمد کاظم انبارلویی در گفتگو با «مهر»، با اشاره به اخطار اخیر نمایندگان مجلس به وزرای اطلاعات و ارشاد در مورد جریان چندصد نفری نفوذی دشمن در روزنامههای زنجیرهای، گفت: اگر رادیوهای بیگانه از جمله BBC و صدای آمریکا را باز کنید، میبینید روزنامه نگارانی که در دهه اصلاحات در روزنامههای کشور قلم میزدند، از آنجا با شما سخن میگویند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: از معاون وزیر ارشاد دولت اصلاحات گرفته تا روزنامه نگاران آن دوره جزء مستخدمین BBC هستند و در لندن و واشنگتن اتاق فکری برای مدیریت این روزنامه نگاران تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: امروز هم اگر توجه کنید میبینید که تیتر اول بسیاری از روزنامهها‌‌ همان تیتر رسانههای بیگانه و یا تکمیل کننده اهداف، نیات و غرض آنان است که این موضوع نشان از هماهنگی و ارتباط دشمنان با برخی از خبرنگاران و نفوذ آنان در برخی روزنامههای کشور دارد.

انبارلویی با بیان اینکه وزارت ارشاد و اطلاعات وظیفه مهمی در این زمینه دارند، گفت: در ماده ۲ قانون دسترسی آزاد به اطلاعات آمده است «هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد، مگر آنکه قانون منع کرده باشد. استفاده از اطلاعات عمومی یا انتشار آنها تابع قوانین و مقررات مربوط خواهد بود.» و در ماده ۴ این قانون تاکید شده «موسسات عمومی مکلفند اطلاعات موضوع این قانون را در حداقل زمان ممکن و بدون تبعیض در دسترس مردم قرار دهند. اطلاعاتی که متضمن حق و تکلیف برای مردم است باید علاوه بر موارد قانونی موجود از طریق انتشار و اعلان عمومی و رسانههای همگانی به آگاهی مردم برسد.»

وی تصریح کرد: تعدادی از نمایندگان متوجه نفوذ برخی از ایادی دشمن در روزنامههای کشور شدند و از وزیر اطلاعات خواستند که به این موضوع رسیدگی کند و اگر وزارت اطلاعات به این تذکرات پاسخ مثبت دهد، با اطلاعات و مراقبتهایی که دارد میتواند این افراد نفوذی را از رسانههای کشور شناسایی و خارج کند.

رئیس مرکز سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی، خاطرنشان کرد: فعل روزنامهنگار و خبرنگار حکایت از این دارد که در اردوگاه دشمن قرار دارد یا خیر. نفوذی بودن برخی از روزنامهها با یکی بودن تیترهایشان با ادعاهای رسانههای غربی جرم مشهودی است که باید به آن رسیدگی شود.


https://shoma-weekly.ir/gIZ61V