سیاسی

خط حمله جدید حزب الله در برابر مراکز حساس صهیونیست‌ها

این روزها مراکز حساس رژیم صهیونیستی هم دیگر از دست هواپیماهای بدون سرنشین حزب الله لبنان در امان نیست، روزگاری سپاه ابرهه می خواست خانه خدا را ویران کند، پرندگانی از جانب خدا مامور شدند تا این سپاه را نابود کنند و امروز سپاه صهیونیست‌ها می خواهد اسلام را نابود کند و پرواز صدها فروند هواپیمای بدون سرنشین بر فراز آسمان سرزمین‌های اشغالی یادآور نابودی کفار است
احمد جان نثاری –  بیش از یک دهه است که مقاومت هر روز با ایمان و اخلاص بالای خود لرزه به جان استکبار جهانی انداخته است، مقاومت واژه‌ای است که رژیم صهیونیستی را به حدی از تضعیف رسانده که دیگر حتی تهدیدهای روزمره خود را فراموش کرده است و لانه عنکبوت را چنان سست کرده که به زودی زود از هم گسیخته خواهد شد.
تیر ماه سال 85 بود که حزب الله لبنان با گشودن جبهه جدیدی در منطقه مرزی شمال اسراییل، عملیات وعده صادق را برای آزادی باقی‌مانده اسرای لبنانی به ویژه سمیر قنطار آغاز کردند که در نتیجه آن سه نظامی اسرائیلی کشته شدند و دو نظامی دیگر به اسارت درآمدند که به خاک لبنان منتقل شدند. حزب‌الله از همان ابتدا برای مبادله اسرای اسرائیل با باقی‌مانده زندانیان لبنانی اعلام آمادگی کرد اما ارتش اسرائیل بدون توجه به این موضوع عملیات نظامی را برای نجات دو نظامی اسیر خود آغاز کرد که در پی آن 5 نظامی دیگر اسرائیلی کشته و 5 تن دیگر نیز زخمی شدند.
رژیم صهیونیستی بعد از این عملیات حزب  الله حمله گسترده‌ای را با بهره‌گیری از به‌روزترین تجهیزات نظامی دنیا به لبنان آغاز کرد، این حمله صدها کشته و زخمی و میزان قابل توجهی ویرانی در برداشت، اما صهیونیست‌ها هیچ پیروزی در مرز زمینی به دست نیاوردند و در نقاط مختلف از نیروهای حزب الله ضربه خوردند.
سید حسن نصرالله در خلال این نبرد در یک سخنرانی گفت: پیروزی در نبرد همه جانبه با دشمن صهیونیست در راه است. وی خطاب به صهیونیست ها گفت: به زودی در خواهید یافت که رژیم شما تا چه اندازه احمق است و توان تشخیص اوضاع را ندارد... اکنون معادله خویشتنداری پایان یافته است، معادله حیفا در مقابل بیروت پایان یافته، شما جنگی نامحدود خواستید و ما اکنون وارد نبردی نامحدود شده ایم که به حیفا و فراتر از آن خواهد رسید. دوره ای که تنها فرزندان ما کشته می شدند، تنها خانه های ما ویران و تنها ملت ما آواره می شد، گذشت.
از سوی دیگر کشته و زخمی شدن غیر نظامیان لبنانی و تخریب منازل مسکونی از سوی صهیونیست‌ها با سکوت مجامع بین المللی روبرو شده بود، اما وقتی موشکهای حزب الله برای اولین بار 20 کیلومتری تل آویو اصابت کرد، وقتی پیشرفته ترین تانک صهیونیستی مورد هدف حزب الله قرار گرفت، وقتی شمار انهدام شناورهای جنگی صهیونیست‌ها به چهار ناوچه رسید، وقتی هلی کوپتر اسرائیلی با آتش حزب الله نابود شد، زمانی که تعداد کشته های صهیونیست‌ها به 27 رسید و بیش از 120 زخمی روی دست آنها ماند و تنها در یک روز 120 موشک حزب الله به شهرک های صهیونیستی اصابت کرد، سازمان ملل به کمک رژیم اشغالگر قدس آمد و با صدور قطعنامه ای به نفع صهیونیست‌ها خواستار پایان جنگ در لبنان شد و این قطعنامه مهر تایید بر شکست رژیم صهیونیستی در برابر حزب الله لبنان در جنگی 33 روزه شد.
حالا چند روز پیش سید حسن نصر الله سخنان مهمی داشت، دبیر کل حزب الله لبنان به مواضع این حزب در قبال نفوذ پهپاد به سرزمین های اشغالی اشاره کرد.
وی می گوید: مقاومت لبنان یک هواپیمای شناسایی لبنانی را ارسال کرد و ما با یک عملیات ویِژه و منحصر روبرو هستیم.این هواپیما که به حریم هوایی فلسطین اشغالی نفوذ کرد، ساخت ایران است و جوانان لبنانی آن را مونتاژ کردند. اسرائیل درباره موضوع کشف هواپیمایی شناسایی به اسرائیلی ها دروغ می‌گوید. ما اسرائیلی ها را در زمینه کشف قدرت هواپیما از نظر جمع آوری اطلاعات به حال خود می گذاریم.

سید حسن نصر الله می افزاید: ما بخشی از توانمندی و قدرت خود را آشکار می‌کنیم و بخش بزرگی از آن را پنهان نگه می داریم و این عملیات قدرت مقاومت را آشکار می‌کند و باید حجم و میزان نقض حریم هوایی لبنان از سوی رژیم اسرائیل را متذکر شد. حق طبیعی ما است که پروازهای شناسایی به داخل فلسطین اشغالی انجام دهیم و این اولین و آخرین پروازهای شناسایی هم نخواهد بود.
علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به پروازهواپیمای بدون سرنشین بر فراز سرزمین‌های اشغالی و هدایت پذیری آن توسط حزب الله،گفت: اقدام ارزشمند حزب الله لبنان با به پرواز درآوردن پهپاد بر فراز سرزمین های اشغالی خاطرات پیروزی جنگ ۳۳روزه را در اذهان عمومی زنده کرد.
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید در محاسبات امنیتی خود تجدید نظر کند،تصریح کرد: نفوذ هواپیمای بدون سرنشین به اراضی اشغالی بار دیگر نشان داد که رژیم صهیونیستی در خانه عنکبوتی درحال زیستن بوده و گنبد آهنین که به دور خود ایجاد کرده غیر قابل نفوذ نیست و دارای ضعف های فراوانی  است.
وی با تاکید بر اینکه رژیم اشغال‌گر قدس با نمایان شدن قدرت حزب الله تهدیدات بی ارزش گذشته خود را تکرار نکند،ادامه داد: موفقیت اخیر حزب الله نشانگر این بود که رژیم صهیونیستی در برابر یک تشکل سیاسی و نظامی چه میزان شکننده و ضعیف بوده و بر همین اساس این رژیم باید با کنارگذاشتن تهدیدات خود ضد جمهوری اسلامی ایران و حزب الله به فکر اقدام ماجراجویانه نباشد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اقدام نابخردانه رژیم صهیونیستی مساوی با فروپاشی این نظام جعلی خواهد بود،خاطرنشان کرد: با نمایان شدن ضعف امنیتی، این رژیم جعلی با تجدید نظر در مسائل امنیتی باید با کنار گذاشتن تهدیدات و اجتناب از ماجراجویی احتمالی موجبات فروپاشی نظامی که با اشغال‌گری بنا شده است را مهیا نکند.


سخنان سید حسن نصر الله بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی و منطقه ای داشته است.
بی بی سی عربی در گزارشی اعلام کرد: سید حسن نصرالله به طور رسمی مسئولیت هدایت پهپاد به داخل اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) را پذیرفت.
روزنامه الشرق الاوسط نیز با پوشش اظهارات اخیر نصرالله اعلام کرد: حزب الله لبنان مسئولیت هدایت پهپاد به اسرائیل را پذیرفت و از ارسال تعداد بیشتری از این هواپیماها خبر داد.
فرانس 24 تاکید کرد: سید حسن نصرالله از پرواز پهپاد حزب الله بر فراز مراکز حساس اسرائیل پیش از ردیابی آن خبر داد.
روسیا الیوم نیز در گزارشی اعلام کرد: مقاومت لبنان از هدایت یک هواپیمای شناسایی پیشرفته به سوی اسرائیل خبر داد که پس از طی مسافت صدها کیلومتری از روی دریا وارد حریم هوایی اسرائیل(فلسطین اشغالی) شده و از فراز بسیاری از مراکز مهم و استراتژیک اسرائیل عبور کرده است.
شبکه العربیه درگزارشی اعلام کرد: جنبش حزب الله لبنان رسما تاکید کرد این جنبش پهپاد اخیر را به سوی اسرائیل فرستاده است.
بنابر این گزارش، سید حسن نصرالله تاکید کرد که این پهپاد ساخت ایران بوده و از سوی نیروهای حزب الله مونتاژ شده است.
شبکه سی ان ان نیز در گزارشی با اشاره به پذیرفتن مسئولیت هدایت پهپاد از سوی حزب الله لبنان ، اعلام کرد: نصرالله از پرواز غافلگیرکننده این پهپاد بر فراز مراکز حساس اسرائیل خبر داد.
 
روزنامه نیویورک تایمز نیز نوشت : حزب الله لبنان می گوید یک پهپاد ایرانی را بر فراز اسرائیل هدایت کرده است.
سایت المصری الیوم نیز در گزارشی نوشت : دبیرکل حزب الله لبنان از ارسال یک پهپاد ایرانی بر فراز اسرائیل خبر داد.

ای بی سی نیوز، شبکه ان بی سی، واشنگتن پست، لس آنجلس تایمز، فاکس نیوز، هاآرتص،  القدس العربی ، الشروق مصر، الوسط بحرین، الخبر الجزایر از جمله دیگر رسانه هایی که بر اظهارات مهم سید حسن نصرالله درباره نفوذ اطلاعاتی به فلسطین اشغالی تمرکزکردند.
حالا این روزها مراکز حساس رژیم صهیونیستی هم دیگر از دست هواپیماهای بدون سرنشین حزب الله لبنان در امان نیست، روزگاری سپاه ابرهه می خواست خانه خدا را ویران کند، پرندگانی از جانب خدا مامور شدند تا این سپاه را نابود کنند و امروز سپاه صهیونیست‌ها می خواهد اسلام را نابود کند و پرواز صدها فروند هواپیمای بدون سرنشین بر فراز آسمان سرزمین‌های اشغالی یادآور نابودی کفار است و گویا ابابیل حزب الله لبنان آماده حمله به مراکز حساس صهیونیست‌ها هستند.

https://shoma-weekly.ir/GmtGRG