بین الملل

خشونت داعش برای القای قدرت است

داعشی ها می خواهند القا کنند هنوز زنده هستند و حیات سیاسی دارند. چون حیات سیاسی آنها در معرض تهدید است و برای آنکه نشان دهند حیات سیاسی دارند اقدامات اغواگرایانه انجام می دهند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اینکه داعش چرا فعالیت های خشن انجام می دهد به این دلیل است که می خواهند القا کنند هنوز زنده هستند و حیات سیاسی دارد. چون حیات سیاسی آنها در معرض تهدید است برای آنکه نشان دهند حیات سیاسی دارند اقدامات اغواگرایانه انجام می دهند.

دکتر حسن لاسجردی پیرامون وضعیت داعش در کشورهای عراق و سوریه خاطرنشان کرد: داعش یک دوره عملیات و جهش را پشت سر گذاشته و اذهان عمومی را با تبلیغات و بزرگنمایی پر کرده است و مانورهای تبلیغی بسیاری به را ه انداخته اما در حال حاضر در عراق و سوریه به دلیل همین تهدیدات با مردم روبرو شده و مردم با آنها مبارزه می کنند.

وی افزود: از طرفی دولت های عراق و سوریه نیز برای سرکوب این گروه تلاش می کنند؛ داعشی ها در عراق در سه استان اشغالگری داشتند و حتی در موصل خود را به عنوان رهبر معنوی معرفی کرده بودند اما در مجموع چون ملت ها با این قبیل رفتار مخالف هستند و افکار عمومی چنین طرز تفکری را نمی پذیرد، مبارزات علیه آنها شدت یافته است.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که تغییر رویکردی که داعشی ها در کشتار افراد داشتند مثل زنده زنده سوزاندن، سربریدنهای گروهی مثل مسیحیان مصری و... چه علتی دارد تصریح کرد: به این دلیل است که می خواهند القا کنند هنوز زنده هستند و حیات سیاسی دارند. چون حیات سیاسی آنها در معرض تهدید است و برای آنکه نشان دهند حیات سیاسی دارند اقدامات اغواگرایانه انجام می دهند.

وی افزود: نکته دوم این است که داعش حیات سیاسی اش را در خشونت ترجمه کرده است گروه های کوچک برای اینکه نشان دهند هنر به چالش کشیدن دارند با اقدامات رعب آور وارد میدان می شوند.

لاسجردی در پایان متذکر شد: آنچه که در عراق با آن روبرو هستیم با توجه به مجموعه اقدامات کشورهایی مانند عربستان و قطر که از این گروه حمایت می کنند این است که می خواهند القا کنند در منطقه دارای قدرت مانور سیاسی هستند.

https://shoma-weekly.ir/Sc22yL