سیاسی

خرید نمایندگان در آینده برای اصلاح طلبان مشکل زا می شود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:آقای لاریجانی برای کرسی ریاست مجلس دهم نباید خیلی روی اعتدالگرایان حساب کند.
حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفتگو با خبرنگار سیاسی آریا در خصوص تهرانیزه کردن دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط اصلاح طلبان گفت:خاستگاه اجتماعی اصلاح طلبان در انتخابات اول مجلس قشر مرفه شمال تهران بودند که با رای آنها توانستند چنین نتیجه ای را در انتخابات کسب کنند اما این نوع خاستگاه در شهرهای کوچک وجود خارجی ندارد و در شهرهای بزرگ میزان رای آنها، بسیار پایین تر از تهران است. بنابر این تهرانیزه کردن انتخابات، بیش از یک توهم برای اصلاح طلبان نیست.

وی در خصوص دیدار اخیر برخی از نمایندگان مجلس با آقای لاریجانی پیرامون تشکیل «فراکسیون واحد اصولگرایان» در مجلس دهم گفت: قطعا اگر این فراکسیون نتواند به صورت واحد و کامل شکل بگیرد، آرای فراکسیون متفرق می شود و صدمه زیادی را اصولگرایان و آقای لاریجانی خواهند دید. آقای لاریجانی نمی تواند امیدی به اصلاح طلبان داشته باشد زیرا اصلاح طلبان بیشتر به دنبال ریاست آقای عارف بر مجلس هستند و قشر معتدل مجلس دهم به دنبال ریاست آقای لاریجانی است. اگر آقای لاریجانی بخواهد با تکیه بر اعتدال گرایان، رای اکثریت مجلس را کسب کند، نمی تواند خیلی روی آنها حساب کند، بنابراین ایشان باید مبنای رای خود را روی اصولگرایان بگذارد و این موضوع مستلزم آن مسئله است که بتواند فراکسیون قوی را در مجلس داشته باشد.

ترقی در خصوص اهمیت کرسی ریاست و نائب رئیسی مجلس دهم گفت: ریاست مجلس برای جناح های سیاسی خیلی مهم است. اگر ریاست مجلس به دست هر کدام از جناح های سیاسی باشد، مجلس، نماد همان جریان سیاسی را به خود می گیرد. به همین خاطر مسئله ریاست در این دوره از انتخابات، مسئله مهمی شده است، به همین خاطر رقابت نزدیکی را میان اصولگرایان و اصلاح طلبان برای کسب کرسی ریاست مجلس دهم شاهد هستیم.

عضو شورای حزب موتلفه در خصوص انحلال فراکسیون رهروان ولایت گفت: پایه های فراکسیون رهروان ولایت مبتنی بر مساله و مباحث سیاسی بود و مبانی فکری و اصولگرایی نداشت . به همین دلیل بعد از انتخابات از هم پاشید و اصلاح طلبان و اصولگرایان هر کدام مسیر خودشان را در پیش گرفتند.

ترقی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آریا در خصوص عدم ارائه لیست اصولگرایی از جانب اصوگرایان گفت: اصولگرایان در شهرستان ها به صورت جدی فعالیت می کنند و در حال حاضر هم این فعالیت ها در حال اجرا است. اصولگرایان بدون سرو صدا و بدون تبلیغات می خواهند کارهای خودشان را انجام دهند و به زودی در روزهای آینده لیست اصولگرایی هم ارائه خواهد شد. سرنوشت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل شرایط آینده مجلس خیلی مهم است و طرفین تمام تلاش خودشان را برای پیروزی و تغییر این شرایط به کار بسته اند تا بتوانند کرسی بیشتری را به دست بیاورند.

وی در خصوص رقابت نامزدهای اصولگرا در شهرستان ها برای پیوستن به لیست امید در دور دوم انتخابات نیز گفت: اصلاح طلبان به دنبال خرید نمایندگان رقیب هستند و قطعا اصولگرایان دست به چنین کاری نمی زنند. اصلاح طلبان وعده ها و امکاناتی را به کاندیدا ها می دهند تا بتوانند آنها را به سمت خود بکشند. این کار در آینده برای اصلاح طلبان مشکلاتی را فراهم خواهد کرد و اگر کسی هم از طیف اصولگرایی به لیست امید بپیوندد، حتما تطمیع شده و عواقب آن را خواهد دید.

https://shoma-weekly.ir/Ln837W