سیاسی

خرید تسلیحات پیشرفته برای دوره بعد از آل سعود مفید است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: این اقدامات عربستان نه تنها تهدیدی برای ما نیست بلکه اگرچه عربستان نیروی هوایی اش هم با خرید این تسلیحات تقویت شود قطعا در آینده به نفع منطقه خواهد بودو ظرفیت یک انرژی درونی برای عربستان است مانند تجهیزاتی که قبل از انقلاب در ایران خریداری شد و به نفع مردم در سرنگونی نظام وهشت سال دفاع مقدس به کار ملت آمد به کار مردم عربستان و رهایی از دست رژیم آل سعود بیاید.

محمد کرمی راد نماینده ادوار مجلس در واکنش به اقدام رژیم آل سعود به خرید تجهیزات و تسلیحات جنگی گفت:این استراتژی دائمی و همیشگی آمریکاست که با فروش تسلیحات نظامی نفت را از کشورهای عربی ارزان بخرد و تولیدات نظامی خود را گرانتر به آنها بفروشد.از دیر باز ایران هراسی و شیعه هراسی یکی ازنقاط مشترک رابطه عربستان با آمریکا بوده است و پیشینه آن به قبل از انقلاب برمی گردد و تا حدودی عربستان در این زمینه توفیقاتی داشته است ولی در این رابطه سود و بهره لازم را آمریکایی ها با فروش تسلیحات نظامی به آنها بردند.آمریکایی ها با این کار تولیدات نظامی سلاح و تجهیزاتشان که روی دستشان مانده بود را توانستند بفروشند و چرخ صنعت تولید تسلیحات نظامیشان را بچرخانند.

وی در ادامه افزود:اینگونه نیست که توان نظامی و دفاعی عربستان به گونه ای باشد که بتواند تاب تحمل حمله به ایران را داشته باشدوحتی72 ساعت بتواند استقامت کند . ایران یکی از کشورهای قدرتمند نظامی در منطقه است و مسلما آنچه که ما در باب تجهیزات و امکانات موشکی داریم یکی از قدرتمند ترین کشورهای منطقه هستیم که در ارتباط با راهبردهای دفاعی موشکی بعد از هند و چین در منطقه حرفی برای گفتن داریم . این اقدامات عربستان نه تنها تهدیدی برای ما نیست بلکه اگرچه عربستان نیروی هوایی اش هم با خرید این تسلیحات تقویت شود قطعا در آینده به نفع منطقه خواهد بودو ظرفیت یک انرژی درونی برای عربستان است مانند تجهیزاتی که قبل از انقلاب در ایران خریداری شد و به نفع مردم در سرنگونی نظام وهشت سال دفاع مقدس به کار ملت آمد به کار مردم عربستان و رهایی از دست رژیم آل سعود بیاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه افزود:جمهوری اسلامی سابقه درخشانی در دفاع ار مرزها دارد و با توان نظامی و دفاعی ،بخصوص در زمینه نیروی هوایی از هیچ یک از دشمنان خود هراسی ندارد و رسانه ای شدن اقدامات اخیر آمریکا و عربستان خطری برای کشور نخواهد داشت. بلکه این اقدامات فقط به منظور اهداف ایران هراسی دنبال می شود .نه تنها عربستان بلکه اگر تمام کشورهای عربی با هم متحد شوند نمی توانند در مقابل توان نظامی و دفاعی ما تاب بیاورند.

این کارشناس دفاعی و امنیتی در ادامه افزود:با قاطعیت می گویم وضعیت نیروهای مسلح ما در حال حاضر به گونه ای است که آمریکا هم نمی تواند تحمل واکنشهای سریع جمهوری اسلامی را در مقابل حملات داشته باشد چه برسد به عربستان و دیگر کشورهایی که قصد تعرض به ایران را در سر می پرورانند.

مردم ما با اقتدار و صلابت نشان خواهند داد که با تجهیزات و توانندی های بومی که به دست متخصصان داخلی ساخته شده می توانند در مقابل استکبار جهانی مقاومت کنند.فرماندهی معظم کل قوا رهبر فرزانه انقلاب است که با تدبیر و اشاره انگشتشان توانسته اند امنیت کشور را در برابر توطئه ها بر قرارنمایند.در این زمینه نیروهای مسلح فرمانبردار معظم له هستند و نشان خواهند داد که سر تعظیم در بابر دشمنان فرود نخواهند آورد.

https://shoma-weekly.ir/XKDlBQ