سیاسی

خروج ناطق نوری از سکوت اصلاح طلبان را ناامید خواهد کرد

انتظار می رود حضور مجدد ناطق نوری در عرصه سیاسی متوجه خاستگاه سیاسی واقعی او باشد و خروج او از سکوت، فرصت طلبان اصلاح طلب را نا امید خواهد کرد
محمد علی امانی گفت: آقای ناطق از زمره چهره‌های خدوم سیاسی و از سربازان اصیل و بصیر ولایت است.

دبیر اجرایی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به برخی اخبار که از احتمال فعال تر شدن ناطق نوری در عرصه سیاسی خبر می دهند، گفت: بنظر بنده روحیه تعامل‌گرا، عقلانی و اخلاق‌مدار آقای ناطق، گمشده امروز عرصه سیاست‌ورزی کشور است و ایشان با این ویژگی‌ها می‌تواند و این ظرفیت و توانمندی را دارد که بین همه نیروهای انقلاب وفاق و همدلی تأثیرگذاری را بوجود آورد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: آقای ناطق با داشتن مشی و مرام جوانمردانه و روحیه انقلابی و بزرگ‌منشانه‌ای که دارند صیانت که دارند همواره سعی‌شان بر این بوده که از انقلاب اسلامی و اندیشه و آرمان امام (ره) و رهبری صیانت کرده و وظیفه و دین خود را به شهیدان بزرگوار انقلاب اداء نمایند.

وی با اشاره به نقش ناطق در بزنگاه های تاریخ انقلاب، به نمونه‌ای پرداخت و گفت: در اول شهریور سال 77 که شهید بزرگوار، شهید لاجوردی که به جرأت می‌توان گفت از شهدای استراتژیک نظام محسوب می‌شود، به دست عوامل منافقین به فیض شهادت نائل آمد، روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت وقت با عنوان «لاجوردی به قتل رسید» از حادثه شهادت این شهید والامقام نام برد. در همان زمان جناب آقای ناطق که ریاست مجلس شورای اسلامی را عهده‌دار بودند. دستور دادند مراسم تشییع پیکر پاک آن شهید گرانقدر از مدرسه عالی شهید مطهری آغاز و در ادامه در مقابل مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و خود ایشان شخصاً جلسه علنی مجلس را موقتاً تعطیل و به همراه نمایندگان محترم در این مراسم شرکت و سخنرانی کردند.

امانی افزود: رفتارهای سیاسی ایشان همواره از اعتدال و میانه‌روی مبتنی بر شرع و عقل برخوردار بوده و عمق‌نگری، عقل‌گرایی، فتوت و جوانمردی، صداقت و روراستی و نفی بی اخلاقی و بداخلاقی از خصوصیات ممتاز و برجسته این یار و یاور انقلاب است. همچنین منافع ملی را به خوبی می‌شناسد و برای حفظ آن ارزش قائل است.

وی تصریح کرد: بر اساس این سابقه، انتظار می رود حضور مجدد ناطق نوری در عرصه سیاسی متوجه خاستگاه سیاسی واقعی او باشد و خروج او از سکوت، فرصت طلبان اصلاح طلب را نا امید خواهد کرد.

دبیر اجرایی حزب مؤتلفه اسلامی در پایان با اشاره به کنش های اخیر ناطق نوری، خاطر نشان کرد: واکنش ها به مواضع وی حکایت از ورود و حضور تأثیرگذارتر ایشان در عرصه سیاسی کشور دارد که به اعتقاد بنده همه جریانات دلبسته و وابسته به آرمانهای انقلاب، این اقدام مبارک را به فال نیک انگاشته و از آن به گرمی استقبال کنند و صرف‌نظر از اختلاف سلیقه‌های گوناگون، از این ظرفیت ارزشمند و غنی استفاده کنند تا ضمن تداوم حضور در سنگر حمایت از رهبری، اثرات جدی تری در سپهر سیاسی را از وی شاهد باشیم.

https://shoma-weekly.ir/uOuRz7