سیاسی

خرسند: هیچ آیین‌نامه‌ای بالاتر از فرمایشات رهبری نیست

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: گوینده و شنونده هر دو باید حرمت یک تریبون عمومی را حفظ کنند و هیچ بی‌حرمتی و حریم‌شکنی نسبت به آن تریبون انجام نشود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تریبون‌های عمومی همانطور که از اسمش پیداست، متعلق به عموم و نظام است و استفاده از چنین تریبونی فرصتی است که نظام در اختیار مسئولان و همه کسانی که از این تریبون استفاده می‌کنند، قرار داده است.
وی افزود: کسی که رییس قوه، خطیب نماز جمعه و به هر ترتیب عهده‌دار یک تریبون است، باید بداند که این تریبون متعلق به فرد نیست، بنابراین باید از بیان علایق فردی بری شود و مواضع نظام را بیان و در چارچوب نظام صحبت کند و حرمت این تریبون‌ها را پاس بدارد.
این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه "گوینده و شنونده هر دو باید حرمت یک تریبون عمومی را حفظ کنند و هیچ بی‌حرمتی و حریم‌شکنی نسبت به آن تریبون انجام نشود"، گفت: عده‌ای ولو اینکه با شخصیتی مخالف هستند، نباید به شخص سخنران بی‌حرمتی کنند چراکه در این صورت تنها دشمنان انقلاب و نظام از این بی‌حرمتی‌ها نفع می‌برند.
خرسند یادآور شد: اقدامی مانند آنچه در 22 بهمن در شهر مقدس قم رخ داد، با هر انگیزه‌ای که انجام شده باشد، حرکتی ضد انقلابی و محکوم است و لازم است با کسانی که چنین اقدامی را تدارک دیده‌اند، برخورد شود،‌ چراکه این حرکت، خودجوش نبوده و با برنامه‌ریزی انجام شده است و وظیفه دستگاه قضایی امنیتی و اطلاعاتی این است که این اقدام را ریشه‌یابی و محکوم کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه "شاید دلیل این حرکت‌ها به خود مسئولان هم برگردد"، گفت: گاهی مسئولان زمینه چنین اقداماتی را خودشان فراهم می‌کنند. وقتی آن بداخلاقی‌ها از تریبون مجلس انجام می‌شود، این یک نوع آموزش برای دیگران است تا به نوعی چنین حرکتی در تریبون‌های دیگر تکرار شود و حرمت 22 بهمن شکسته شود.
این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه "وقتی یک رییس قوه در یک مکان و شهر مقدس سخنرانی می‌کند باید امنیت او فراهم شود"، تاکید کرد: باید پیش‌بینی‌های لازم انجام شود تا شاهد حرمت‌شکنی افراد نباشیم و اینطور نشود که رسانه‌های بیگانه عظمت و شکوه راهپیمایی 22 بهمن را رها کنند و به چنین حرکت‌های هرچند محدود اینچنینی بپردازند.
این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه "برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی، هیچ آیین‌نامه‌ای بالاتر از فرمایشات رهبری نیست"، اظهار کرد: هرگونه اقدامی که موجب اختلاف بین مردم شود، خیانت است و متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که به این فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید گریبان‌گیری و مچ‌گیری کرد، عمل نمی‌شود.
خرسند در پایان با تاکید بر اینکه "باید مراقب سخنان خود باشیم و اولویت‌ها و باید و نبایدها را در نظر بگیریم"، گفت: در این صورت است که مانند آنچه در قم در حین سخنرانی رییس قوه مقننه رخ داد، تکرار نمی‌شود. همچنین پایبندی به مجاری قانونی و بیان اعتراض‌ها از راه آن و بهانه به دست دشمن ندادن، از دیگر مواردی است که می‌تواند ما را از چنین حوادثی دور کند.

https://shoma-weekly.ir/W7zqu0